Vlaanderen telt steeds meer conflictvrije kruispunten, maar dat vertaalt zich (nog) niet in een daling van het aantal ongevallen met fietsers en... [naar artikel]
De voorbije twee weken kwamen twee fietsers om het leven nadat ze in de stad waren aangereden. De roep om conflictvrije kruispunten is sindsdien heviger dan ooit. Jan Verhaert, directeur van de dienst Mobiliteit van de stad Antwerpen, is niet doof voor die vraag, maar wijst ook op de beperkingen. “We moeten erover waken dat het oplossen van één onveiligheidsprobleem geen nieuw creëert.” [naar artikel]
Vlaanderen telt steeds meer conflictvrije kruispunten, maar dat vertaalt zich (nog) niet in een daling van het aantal ongevallen met fietsers en voetgangers op kruispunten met lichtenregeling. [naar artikel]
Vlaanderen telt steeds meer conflictvrije kruispunten, maar dat vertaalt zich (nog) niet in een daling van het aantal ongevallen met fietsers en voetgangers. Dat blijkt uit cijfers die Vlaams parlementslid Joris Vandenbroucke (SP.A) heeft opgevraagd bij minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA). ‘Minstens aan scholen moeten alle kruispunten volledig conflictvrij zijn’, eist Vandenbroucke nu. [naar artikel]
Het stijgende aantal kop-staartongevallen op onze wegen wordt gedeeltelijk veroorzaakt door snelheids- en roodlichtcamera’s. Dat stelt UHasselt-onderzoekster Evelien Polders. Voor haar doctoraat aan het Instituut voor Mobiliteit bestudeerde ze ons rijgedrag ter hoogte van zulke camera’s. [naar artikel]
Een jongetje van vijf verongelukte vrijdag in Diest bij een dodehoekongeval. Een vermijdbaar accident, volgens experts, want de technologie om dergelijke ongevallen te voorkomen bestaat al vijfentwintig jaar. Vlaanderen bereidt nu pas de implementatie voor. [naar artikel]
Een jongetje van vijf verongelukte vrijdag in Diest bij een dodehoekongeval. Vermijdbaar, volgens experts, want de technologie om dergelijke ongevallen te voorkomen bestaat al vijfentwintig jaar. Vlaanderen bereidt nu pas de implementatie voor. [naar artikel]
De stad Antwerpen kent in totaal 47 zwarte kruispunten. De meeste van die kruispunten waar tussen 2014 en 2016 regelmatig ongevallen gebeurden met gewonden bevinden zich in de oude stad, binnen de Ring. Dat blijkt uit het evaluatierapport 2016 van het Antwerpse verkeersveiligheidsplan. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.