Nederland, België en Duitsland moeten beter voorbereid zijn op een kernongeval in een van kerncentrales in de grensstreek. Dat concludeert de Onderzoeksraad voor Veiligheid in Nederland vandaag. De bevoegde autoriteiten moeten ook meer oog hebben voor de bezorgdheid in de samenleving. Om goed voorbereid te zijn bij een nucleair ongeval in de centrales van Doel, […] [naar artikel]
Nederland, België en Duitsland moeten beter voorbereid zijn op een kernongeval in een van kerncentrales in de grensstreek. Dat concludeert de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) in Nederland. Eén van de kritiekpunten is dat de plannen te weinig geoefend zijn. [naar artikel]
Nederland, België en Duitsland moeten beter voorbereid zijn op een kernongeval in een van de kerncentrales in de grensstreek. Dat concludeert de... [naar artikel]
Zowel België, Nederland als Duitsland moeten beter voorbereid zijn op een kernongeval in een van kerncentrales in de grensstreek. Dat concludeert de Onderzoeksraad voor Veiligheid in Nederland. De bevoegde autoriteiten moeten ook meer oog hebben voor de bezorgdheid in de samenleving. [naar artikel]
De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) start een verkennend onderzoek naar de motorbrand van het vrachtvliegtuig dat zaterdagmiddag brokstukken is verloren boven Meerssen. [naar artikel]
Het Federaal Agentschap voor de Nucleaire Controle (FANC) sluit zich aan bij de conclusies van het rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) in Nederland over de grensoverschrijdende samenwerking bij kernongevallen. “We gaan akkoord met de vaststelling. Er is zeker ruimte voor verbetering.” [naar artikel]
Tesla draagt gedeeltelijk schuld aan een ongeval in 2016 waarbij een Amerikaanse bestuurder om het leven kwam, terwijl hij gebruik maakte van AutoPilot, een systeem dat de besturing van een auto op de snelweg kan overnemen. Hoewel Tesla automobilisten waarschuwt dat degene achter het stuur verantwoordelijk is en moet blijven opletten, heeft de autofabrikant te weinig gedaan om verkeerd gebruik van AutoPilot tegen te gaan. [naar artikel]
De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) heeft onder Amerikaanse druk zijn rapport aangepast over het ongeluk met een Boeing 737-800 van Turkish Airlines bij Schiphol in 2009. Daardoor kwam de schuld meer te liggen bij de bemanning en de verkeersleiding dan bij fabrikant Boeing, zegt The New York Times. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.