Voor het eerst zijn semi-zelfrijdende auto's getest op de openbare weg. In groepjes van vijf reden ze over gewone wegen en snelwegen. Het was de bedoeling dat de voertuigen heb bevel van de eerste auto volgden. [naar artikel]
Waarom nog nieuwe wegen aanleggen? Over tien tot twintig jaar is de zelfrijdende auto gewoon, en kan het bestaande wegennetwerk tot vier keer meer auto's aan. Maar wat betekent de zelfrijdende revolutie voor mensen met jobs als vrachtwagen- of buschauffeur? [naar artikel]
“De zelfrijdende auto is geen toekomstmuziek. Hij bestaat al en ik verwacht dat we in vijf jaar de eerste exemplaren op onze wegen zien rijden. Maar het zal nog lang duren voor we met zijn allen in een zelfrijdende wagen zitten.” [naar artikel]
Elk jaar komen op onze wegen honderden mensen om het leven, maar wat als we bijna al die slachtoffers konden voorkomen? Uit de vorige aflevering van onze driedelige reeks over de zelfrijdende auto bleek dat die autonome wagen er aan komt, zijn die effectief veiliger dan een auto met een menselijke bestuurder? Wat als er dan toch een ongeval is, wie is dan verantwoordelijk? Dat en meer in deze tweede aflevering over de zelfrijdende auto. [naar artikel]
Nederland is het best voorbereid op de komst van zelfrijdende auto's uit een groep van 20 landen. Dat zegt consultancybureau KPMG na een internationaal onderzoek. Volgens KPMG heeft Nederland uitstekende wegen, een overheid die zelfrijdende auto's verwelkomt en een goede infrastructuur voor het laden van elektrische auto's. KPMG gaat ervan uit dat veruit de meeste zelfrijdende auto's elektrisch zullen zijn. [naar artikel]
Auto's zonder bestuurder zullen wellicht niet onmiddellijk op onze wegen rondrijden, maar in afwachting is er een ander speeltje: de zelfrijdende valies, die het mogelijk maakt om lichter te reizen. [naar artikel]
3 miljoen, dat is het bedrag dat Vlaams minister van Innovatie Phillipe Muyters (N-VA) zal investeren in een testproject voor zelfrijdende auto's.... [naar artikel]
Auto's zonder bestuurder zullen wellicht niet onmiddellijk op onze wegen rondrijden, maar in afwachting is er een ander speeltje: de zelfrijdende... [naar artikel]
Waymo, zusterbedrijf van Google, gaat in de Verenigde Staten voor het eerst een zelfrijdende taxi zonder chauffeur de openbare weg op sturen. De... [naar artikel]
In Californië mogen zelfrijdende auto's zonder stuur en pedalen vanaf begin april op de openbare weg rijden. Er hoeft dus niet langer iemand aan... [naar artikel]
Vanaf 2019 zullen zelfrijdende auto's getest mogen worden op een stuk van de Antwerpse ring. Dat schrijft de Gazet van Antwerpen vandaag. [naar artikel]
In San Francisco, bij uitstek de technologiehoofdstad van de wereld, wordt volop getest met zelfrijdende auto’s en robots. Maar de inwoners zijn... [naar artikel]
In San Francisco, bij uitstek de technologiehoofdstad van de wereld, wordt volop getest met zelfrijdende auto’s en robots. Maar de lokale inwoners... [naar artikel]
3 miljoen euro, dat is het bedrag dat Vlaams minister van Innovatie Phillipe Muyters (N-VA) zal investeren in een testproject voor zelfrijdende... [naar artikel]
Uber haalt de zelfrijdende auto's in San Francisco van de weg, nadat het met het Department of Motor Verhicles (DMV) gesproken heeft. Het DMV had alle kentekens van de 16 zelfrijdende auto's ingetrokken, waardoor de test met zelfrijdende auto's gestopt moest worden. [naar artikel]
In navolging van Uber is ook Toyota per direct gestopt met tests met zelfrijdende auto's op de openbare weg. Dat besluit werd genomen na het... [naar artikel]
De zelfrijdende auto's waar Google mee test, hebben sinds het begin in 2009 2 miljoen mijl afgelegd op de openbare weg, oftewel 3,2 miljoen [naar artikel]
“Neen”, zei federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) vorige week tegen autonome wagens op onze wegen. “We hebben momenteel nog te veel vragen over hun veiligheid”, klonk het. Autofabrikant Mercedes-Benz is het totaal niet eens met die kritiek. “Onze autonome wagens zijn veilig. Binnenkort rijden ze zelfs 90 kilometer per uur en later zelfs 130.” Wat kunnen zelfrijdende auto’s al en hoe veilig zijn ze echt? [naar artikel]
14:13 Uber Technologies, het bedrijf achter de bekende taxi-app, wil testen met zelfrijdende auto's op de openbare weg hervatten. [naar artikel]
“Neen”, zei federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) vorige week tegen autonome wagens op onze wegen. “We hebben momenteel nog te veel vragen over hun veiligheid”, klonk het. Autofabrikant Mercedes-Benz is het totaal niet eens met die kritiek. “Onze autonome wagens zijn veilig. Binnenkort rijden ze zelfs 90 kilometer per uur en later zelfs 130.” Wat kunnen zelfrijdende auto’s al en hoe veilig zijn ze echt? [naar artikel]
In het kader van het Dossier Mobiliteit van uw krant testte onze reporter Dennis Van Damme de Tesla Model S, een zelfrijdende auto. [naar artikel]
Na 2030 of 2040 zullen er steeds meer volledig zelfrijdende auto’s op onze wegen verschijnen. Die auto’s kunnen belangrijke voordelen voor de verkeersveiligheid opleveren maar zullen ook leiden tot een toename van het autoverkeer en dus meer files veroorzaken. Dat zegt het Federaal Planbureau in een recente studie. [naar artikel]
Een primeur in België: woensdag reed er voor het eerst een zelfrijdende auto op onze weg. Voor de gelegenheid liet de vicepresident van de Europese Commissie Maroš Šefcovic zich rondrijden door Leuven. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.