Wie een pakje voorverpakte hesp koopt in het warenhuis, kijkt meestal naar de houdbaarheidsdatum. Maar wat de meeste mensen niet weten, is dat die enkel geldt zolang de verpakking gesloten blijft. Eens er lucht aan het vlees is gekomen, blijft het hoogstens nog maar een paar dagen goed voor consumptie. Omdat het dan begint te bederven. [naar artikel]
Haal K3, Plop en Maya de Bij van de verpakking van ongezonde charcuterie. Dat vraagt Greenpeace aan Studio 100. De milieuorganisatie liet de samenstelling onderzoeken van populaire producten zoals de Plopworst. Niet geschikt als dagelijkse kost voor kinderen, luidt de conclusie. [naar artikel]
Vlaanderen maakt zich op voor een tweede reeks van ‘Blind Getrouwd’. Van de vorige reeks zijn Stijn en Nuria nog steeds gehuwd. “We gaan geregeld naar een relatiecoach, en dat is een verrijking voor onze relatie.” [naar artikel]
Iedereen maakt weleens een fout waar kleine of soms grote financiële gevolgen aan kleven. In deze reeks vertellen mensen over hun monetaire misstap. Deze week Tineke Veenstra (32), die malafide hulpmiddelen kocht via advertenties op sociale media. [naar artikel]
De Limburgse slagers zijn boos. Want volgens de vernieuwde voedingsdriehoek van de Vlaamse overheid moeten we veel minder rood vlees eten en liefst zelfs stoppen met het eten van charcuterie. De voedingsdriehoek is een richtlijn voor mensen die gezond en evenwichtig willen eten. Maar de slagers zijn het totaal niet eens met de vooropgestelde criteria. [naar artikel]
Hoe reageert de consument op het recente vleesschandaal? En wat doet de slager om de hoek? “Wij houden de ketting tussen boer en beenhouwer al jaren zo kort mogelijk”, reageert slagersfamilie Van Gijsel uit Edegem. “We halen onze runderen bij onze nonkel Mon.” Uw krant volgde het spoor van levende koeien in Kieldrecht naar charcuterie in Edegem. [naar artikel]
Greenpeace wil dat charcuterie niet langer met bij kinderen populaire figuurtjes wordt aangeprezen. De milieuorganisatie liet bekende vleeswaren... [naar artikel]
Greenpeace wil dat charcuterie niet langer met populaire figuurtjes wordt aangeprezen. De milieuorganisatie liet bekende vleeswaren met onder meer Samson en De Smurfen testen in een onafhankelijk labo en analyseren door twee kinderdiëtisten. “Charcuterie met kinderidolen blijkt even ongezond als andere charcuterie in de supermarkt”, luidt het. Greenpeace roept de bedrijven achter de merknamen op […] Het bericht Greenpeace klaagt charcuterie met kinderidolen aan verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Greenpeace wil dat charcuterie niet langer met populaire figuurtjes wordt aangeprezen. 'Charcuterie met kinderidolen blijkt even ongezond als andere charcuterie in de supermarkt', luidt het. [naar artikel]
Maya De Bij op een pakje sigaretten om aan te tonen hoe ongezond hespenworst is op de boterham van zoon of dochter? Greenpeace lanceerde het... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.