De Vlaamse regering heeft vandaag het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan voor de sneltram naast de A12 definitief vastgelegd. [naar artikel]
Armand Schreurs laat elke week zijn licht schijnen op een opvallend nieuwsfeit in Café Armand. [naar artikel]
Een claim mag het niet heten, maar Maastricht gaat op jacht naar 23 miljoen euro. Dat geld heeft de gemeente al uitgegeven aan de sneltram. Het is de vraag of het alternatief, de trambus, ook maar iets oplost. [naar artikel]
Al in 2018 werd door de Vlaamse Regering een nieuw Gewestelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan (GRUP) opgesteld waarin de sneltram langs de A12 tussen Willebroek en Brussel werd opgenomen. Er werd een procedure opgestart tegen het GRUP. Na een recent arrest van de Raad van State zijn deze procedures nu van de baan en krijgt het project groen licht. [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft vrijdag het Gewestelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan (GRUP) voor de nieuwe tramlijn tussen Willebroek en Brussel-Noord voorlopig vastgesteld. Zo komt de realisatie van de nieuwe sneltram langs de A12 weer een stap dichterbij. “Het concrete tracé ligt nu duidelijk op tafel”, zegt Vlaams minister van Omgeving Joke Schauvliege (CD&V). [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA), directeur-generaal Roger Kesteloot van De Lijn en Nederlands gedeputeerde Patrick Van der Broek (CDA) hebben donderdag op de grens tussen België en Nederland een nieuwe overeenkomst ondertekend die de weg vrijmaakt voor de tramverbinding tussen Hasselt en Maastricht. Het is de bedoeling om daar vanaf 2021 een sneltram te laten rijden, zo maakte minister Weyts duidelijk. [naar artikel]
Op de grens van Vlaanderen en Nederland hebben Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts en vertegenwoordigers van de provincie Nederlands Limburg een nieuw akkoord getekend om de sneltram tussen Hasselt en Maastricht aan te leggen. Die zou ten vroegste tegen 2021 kunnen rijden. [naar artikel]
De Vlaamse Regering heeft het Gewestelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan (GRUP) voor de nieuwe tramlijn tussen Willebroek en Brussel-Noord voorlopig [naar artikel]
“Om de sneltramverbinding tussen Hasselt en Maastricht te realiseren, moeten ook spoorovergangen afgesloten worden en moeten er een paar bruggen en tunnels aangelegd worden. De Lijn en Infrabel hebben duidelijk afgesproken wie wat betaalt. Nu zegt Infrabel dat het geen geld heeft wegens andere prioriteiten. Dit kan niet. Iedereen moet zich aan de afspraken houden. Wij gaan als De Lijn niet opdraaien voor de kosten van Infrabel”, zegt directeur-generaal Roger Kesteloot van De Lijn. Toch blijft hij ervan overtuigd dat de eerste tram er zal rijden in 2021. We zullen zien. [naar artikel]
De Vlaams-Brabantse provincieraad heeft beslist om een gunstig advies uit te brengen voor de aanleg van een tracé voor de 'sneltram' tussen [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.