Armand Schreurs laat elke week zijn licht schijnen op een opvallend nieuwsfeit in Café Armand. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA), directeur-generaal Roger Kesteloot van De Lijn en Nederlands gedeputeerde Patrick Van der Broek (CDA) hebben donderdag op de grens tussen België en Nederland een nieuwe overeenkomst ondertekend die de weg vrijmaakt voor de tramverbinding tussen Hasselt en Maastricht. Het is de bedoeling om daar vanaf 2021 een sneltram te laten rijden, zo maakte minister Weyts duidelijk. [naar artikel]
Op de grens van Vlaanderen en Nederland hebben Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts en vertegenwoordigers van de provincie Nederlands Limburg een nieuw akkoord getekend om de sneltram tussen Hasselt en Maastricht aan te leggen. Die zou ten vroegste tegen 2021 kunnen rijden. [naar artikel]
N-VA-kopstuk Steven Vandeput geeft de doodsteek aan de Spartacus sneltram tussen Hasselt en Maastricht. Precies vanochtend zijn de werken voor die tram begonnen aan het kruispunt tussen de grote ring en de Universiteitslaan. “Niet erg”, zegt Vandeput, “over die bedding kan evengoed een bus rijden”. [naar artikel]
In Maastricht zijn ze ongerust over het nieuwe tracé van de sneltram in Hasselt. De tram zou daarin niet meer langs het treinstation rijden. Ze vrezen dat er zo minder reizigers op de sneltram Hasselt-Maastricht gaan stappen. Gisteren hebben Maastricht, de Vlaamse overheid en De Lijn hierover afspraken gemaakt. [naar artikel]
De aanleg van de sneltram Hasselt-Maastricht neemt een nieuwe, belangrijke horde. Midden juni start de gunningsfase van het project. Drie consortia zijn kandidaat om eind 2021 te beginnen met de werken. [naar artikel]
De stad Hasselt wil tegen 2025 nog maar 1 rijstrook op de kleine ring. Door de tweede rijstrook te schrappen is er plaats voor de aanleg van de sneltram, schrijft het Belang van Limburg. En tegelijkertijd kan de binnenstad daardoor autoluwer gemaakt worden. [naar artikel]
Het Hasselts stadsbestuur wil geen spartacustram meer in hun binnenstad. Ze willen een vervoersmiddel dat flexibeler is en stellen een trambus voor. Dat is een lange bus die veel mensen kan vervoeren maar niet over een spoor loopt.“Onzin”, vindt verkeersdeskundige Willy Miermans.” Een trambus over het hele traject werkt niet.” [naar artikel]
Door een gebrek aan concurrentie dreigt de sneltram Hasselt-Maastricht tot een kwart duurder te worden dan begroot. Zowel voor de bouw van de infrastructuur als de trams is er maar één kandidaat. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.