Fietsers ergeren zich bij autobestuurders het meest aan het openen van een portier zonder op te letten. De grootste ergernis bij voetgangers is [naar artikel]
Jaarlijks rijden honderden fietsers tegen plots openende autodeuren. Meestal blijft het bij blikschade en schaafwonden, maar soms komen er ook fietsers bij om het leven. Reden genoeg dus om je deur te openen volgens een methode die in de rest van de wereld bekendstaat als ‘The Dutch Reach’. [naar artikel]
Elke maand raken twee fietsers zwaargewond door tegen het openzwaaiend portier van een wagen te knallen. Vooruit wil het daarom wettelijk verplicht maken om je deur te openen met de hand die er het verst van verwijderd is, zodat je vanzelf achterom kijkt om te zien of er een fietser nadert. Verkeersexperts juichen de zogenaamde ‘Dutch reach’ toe. Maar moet dat gepaard gaan met een wetswijziging, en dus boetes? [naar artikel]
Het onverwacht openslaan van autodeuren, kan kwalijke gevolgen hebben voor fietsers. Een Amerikaanse expert roept nu op om het "op zijn Nederlands" te doen. [naar artikel]
Als je je rijbewijs wil halen, word je binnenkort ook gecontroleerd op de manier waarop je je autodeur opendoet. Dat melden de kranten van Mediahuis. De ‘Dutch Reach’ zal in heel Europa de standaard worden om ongevallen met openzwaaiende autodeuren te vermijden. [naar artikel]
Als je je rijbewijs wil halen, word je binnenkort ook gecontroleerd op de manier waarop je je autodeur opendoet. Dat melden de kranten van Mediahuis. De ‘Dutch Reach’ zal in heel Europa de standaard worden om ongevallen met openzwaaiende autodeuren te vermijden. [naar artikel]
Als je je rijbewijs wil halen, word je binnenkort ook gecontroleerd op de manier waarop je je autodeur opendoet. Dat melden de kranten van Mediahuis. De ‘Dutch Reach’ zal in heel Europa de standaard worden om ongevallen met openzwaaiende autodeuren te vermijden. [naar artikel]
“Confederalisme!”, roept N-VA. “Herfederaliseren!”, roept Open VLD. Beide partijen blazen de communautaire discussie nieuw leven in, en verwijzen daarbij naar de moeilijke situatie voor bedrijven. Maar diezelfde werkgeversorganisaties ergeren zich vooral. “Het is niet het goede moment om hierover te discussiëren.” [naar artikel]
Voetgangers ergeren zich het meeste aan automobilsten die hen niet overlaten aan het zebrapad, het openen van de deur zonder te kijken is de grootste ergernis bij fietsers. [naar artikel]
Als je je rijbewijs wil halen, zal je binnenkort ook gecontroleerd worden op de manier waarop je je portier opent. De zogenoemde Dutch reach moet in Europa de standaard worden om ongevallen met openzwaaiende autodeuren te vermijden. Toch zal het niet gemakkelijk worden om alle autobestuurders te overtuigen de veilige techniek te gebruiken, zegt sociaal psycholoog Vera Hoorens. [naar artikel]
Agnès J. (60) uit Hasselt is maandagvoormiddag gewond geraakt bij een ongeval op de Luikersteenweg. De fietsster kwam er tegen een openzwaaiende autodeur terecht en viel. [naar artikel]
Filmjournalist Robin Broos schrijft in een column in De Standaard dat hij als voetganger vooral van fietsers schrik heeft. Hij noemt fietsers dan ook "de nieuwe automobilisten" wat tot een kleine rel leidde in zijn inbox en op sociale media. Vooral fietsers voelden zich aangesproken. "Het klopt nochtans wat hij zegt", reageert de Fietsersbond. "We moeten meer rekening houden met voetgangers en met elkaar." [naar artikel]
Ook Down Under ergeren automobilisten zich aan wagens die op de snelste rijstrook rijden en dan niet inhalen. De verkeerspolitie van deelstaat [naar artikel]
De Conzettbrug, de fietsers- en voetgangersbrug, is donderdag in het water beland. Fietsers en voetgangers kunnen voorlopig omrijden via de Coupurebrug, oftewel Scharebrug. Tijdens het incident reed er niemand op de brug en vielen er dus ook geen slachtoffers. Het is voorlopig onduidelijk wat de oorzaak is. [naar artikel]
Op de hoek van de Frankrijklei met de Bourlastraat bevestigde mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA) het eerste van 1.076 bewegwijzeringsborden voor fietsers. Ze moeten fietsers vooral helpen in hun functionele verplaatsingen in de stad en de districten. [naar artikel]
Op de telpunten binnen de Hasseltse grote ring zijn in 2023 gemiddeld 15 procent meer fietsers geteld dan een jaar eerder. In de fietsstraten is zelfs een veelvoud geteld. En op de fietssnelwegen is het aantal fietsers gestegen met liefst 44 procent. Hoe komt dat? [naar artikel]
Vier op de tien automobilisten storen zich aan fietsers zonder licht, terwijl fietsers zich het meeste storen aan parkeren op het fietspad. Dat blijkt uit een onderzoek van het verkeersinstituut VIAS bij 6.000 weggebruikers: “Deze ergernissen hebben niets te maken met hoffelijkheid, maar eerder met het niet respecteren van essentiële verkeersregels”, klinkt het. [naar artikel]
De Belgen ergeren zich vaak aan het rijgedrag van hun partner. Dat blijkt uit een onderzoek van het instituut voor verkeersveiligheid Vias. Slechts 29 procent geeft aan zich nergens aan te ergeren. De grootste ergernis bij het rijgedrag van de partner blijkt te snel rijden te zijn (24 procent). [naar artikel]
Op 23 maart start de ramadan voor alle moslims in België. Maar wat doen jongeren tijdens die periode? En waar ergeren ze zich het meeste aan als er vragen over de jaarlijkse vastenmaand worden gesteld? Wij gingen op pad in Antwerpen om het aan enkele voorbijgangers te vragen. [naar artikel]
Een vrouw belt naar politie Tongeren-Herstappe omdat de buurvrouw een emmer water over haar gooit, met de boodschap dat ze te veel lawaai maakt. In de zomer zitten we vaker buiten, en dus is de kans ook groter dat we ons ergeren aan onze buren. Wij trokken mee in het spoor van de nachtploegen, die in de warme zomermaanden vooral moeten bemiddelen. [naar artikel]
Sinds de coronamaatregelen is het aantal fietsers op de Vlaams-Brabantse fietssnelwegen verdubbeld. Vooral na 4 mei, de start van de afbouw van de “lockdown” gingen nog meer mensen fietsen, vooral dan in de vroege namiddag. [naar artikel]
Automobilisten ergeren zich op de autosnelweg vooral aan middenvaksrijders. Dat blijkt uit een bevraging van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV) bij 603 Vlaamse autobestuurders. [naar artikel]
Een nieuwe sensibiliseringscampagne gaat snelle fietsers waarschuwen voor tragere fietsers.“Snelle fietsers zullen daardoor meer rekening houden met gewone fietsers” die op datzelfde fietspad rijden, aldus Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA). [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.