Indrinken is een wijdverspreid fenomeen bij jongeren dat deel uitmaakt van de jongerencultuur. Indrinken heeft voor een deel van de Vlaamse jongeren een belangrijke sociale betekenis, maar houdt ook leeftijdsgebonden risico’s in. Dat blijkt uit onderzoek van acht Oost-Vlaamse Drugpunten in samenwerking met het Vlaams expertisecentrum voor Alcohol en illegale Drugs (VAD), waarvoor 6.733 jongeren tussen 12 en 26 jaar een online vragenlijst invulden. [naar artikel]
Indrinken is een wijdverspreid fenomeen bij jongeren dat deel uitmaakt van de jongerencultuur. Indrinken heeft voor een deel van de Vlaamse jongeren een belangrijke sociale betekenis, maar houdt ook leeftijdsgebonden risico’s in. Dat blijkt uit onderzoek van acht Oost-Vlaamse Drugpunten in samenwerking met het Vlaams expertisecentrum voor Alcohol en illegale Drugs (VAD), waarvoor 6.733 jongeren tussen 12 en 26 jaar een online vragenlijst invulden. [naar artikel]
Indrinken heeft voor een deel van de Vlaamse jongeren een belangrijke sociale betekenis, maar houdt ook leeftijdsgebonden risico's in. Dat blijkt... [naar artikel]
Indrinken heeft voor een deel van de Vlaamse jongeren een belangrijke sociale betekenis, maar houdt ook leeftijdsgebonden risico's in. Dat blijkt... [naar artikel]
Indrinken is een wijdverspreid fenomeen bij jongeren dat deel uitmaakt van de jongerencultuur. [naar artikel]
Om iets te doen aan de overlast door studenten die indrinken, komt de KUL in samenwerking met de politie met een opmerkelijk initiatief op de [naar artikel]
Met ‘Aperitief Collectief’, een indrink zonder alcoholische dranken, vond donderdag in Leuven het orgelpunt plaats van de campagne ‘Doe het eens op café’. Met die campagne willen de studentenkoepel Loko, KU Leuven, Hogeschool UCCL, de stad Leuven en de politie het ‘indrinken’ op kot beperken, omdat dat vaak zorgt voor geluidsoverlast bij de buren. Indrinken, en bijhorende drankspelletjes, zijn dan ook erg populair onder studenten. Een overzicht van de populairste drankspelletjes. [naar artikel]
De gemeente Balen wil indrinken voor het uitgaan tegengaan door ‘sobercoins’ op fuiven en evenementen te lanceren. Jongeren die safe blazen bij aankomst, worden beloond met drie gratis drankbonnen. Maar zal die campagne een verschil maken? En wordt het fenomeen van (in)drinken zo wel aangepakt? [naar artikel]
hasseltIndrinken of voordrinken – alcohol drinken voor het eigenlijke op stap gaan – is een wijdverspreid fenomeen bij jongeren. Tachtig procent van de jongeren tussen 12 en 26 jaar die ooit alcohol dronken, heeft ook al ingedronken. [naar artikel]
De traditionele sensibiliseringscampagne tegen uitgaansoverlast die elke oktober in Leuven gelanceerd wordt, focust dit jaar op het 'indrinken op [naar artikel]
Een vijftienjarig meisje uit de Nederlandse gemeente Den Helder is in coma beland na het 'indrinken' voordat ze naar een alcoholvrije fuif trok. [naar artikel]
De gemeente Balen heeft een originele manier bedacht om indrinken bij jongeren tegen te gaan. Veel jongeren drinken al te veel alcohol vooraleer ze op een fuif aankomen. Met "sobercoins" wil de gemeente Balen daar iets aan doen. Jongeren krijgen drie gratis drankbonnen als ze bij een alcoholtest "sober" blazen. [naar artikel]
Door hun flashy uitstraling en influencerfilmpjes zijn wegwerp-e-sigaretten erg populair bij jongeren. Tot grote bekommernis van de Stichting tegen Kanker: “Deze producten zijn gemaakt om jongeren aan het vapen te krijgen, maar ze zijn schadelijk voor gezondheid én milieu.” [naar artikel]
Elke ouder die zijn puber een beetje in de gaten houdt, weet wat jongeren doen vóór ze naar een fuif of café gaan: indrinken. Daar beginnen ze al... [naar artikel]
De nieuwe fitnesstrend om (te) hoge doses eiwitten in te nemen in combinatie met extreme krachttraining is niet zonder gevaar, zegt sportarts Tom Teulingkx. Dit zogenoemde bulken (en ook cutten) is vooral bij jongeren populair, maar kan op termijn zware gezondheidsproblemen veroorzaken. [naar artikel]
Vandaag start de zevende editie van de Week van het Geld. Tijdens die themaweek willen Wikifin en de FSMA, de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten, geldzaken meer bespreekbaar maken. Een belangrijke opdracht, want uit een beursstudie blijkt dat beleggen populair is bij jongeren tussen 18 en 30 jaar. [naar artikel]
De sobercoin-campagne in Balen is een succes. De campagne werd een jaar geleden opgestart om het indrinken vóór fuiven tegen te gaan. Jongeren die nuchter aankwamen op fuiven, kregen 3 gratis drankbonnen. Op 1 jaar tijd zijn er 1.328 sobercoins uitgedeeld. [naar artikel]
Misschien had u voor het nieuwsbericht over de uit de hand gelopen signeersessie gisteren in Antwerpen nog niet van Josylvio gehoord, maar bij Vlaamse en Nederlandse jongeren is de Nederlandse rapper razend populair. In Nederland was Josylvio vorig jaar zelfs de meest gestreamde artiest. [naar artikel]
De nieuwe digitale bank Bunq is razend populair, vooral bij jongeren. Zij worden gelokt door allerlei voordelen zoals een hoge spaarrente van 2,46 procent. Maar is Bunq wel zo betrouwbaar? “Grote bedragen beleg je best via een traditionele bank.” [naar artikel]
Door hun flashy uitstraling en influencerfilmpjes zijn wegwerp-e-sigaretten erg in trek bij jongeren. Tot grote bekommernis van de Stichting tegen Kanker: “Deze producten zijn gemaakt om jongeren aan het vapen te krijgen, maar ze zijn schadelijk voor gezondheid én milieu.” [naar artikel]
Na een serieuze stijging na corona hebben vorig jaar opnieuw minder landgenoten het rijbewijs B gehaald. Dat komt bijna volledig door jongeren. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.