In aanloop naar het WK voetbal komt er een campagne om jongeren te wijzen op het gevaar van online gokken op sportwedstrijden. Gokken is verboden voor minderjarigen, maar toch wagen tieners geregeld een gokje via het internet. [naar artikel]
Vlaams Onderwijsminister Hilde Crevits heeft een campagne gelanceerd op sociale media om jongeren en mensen die al een andere job uitoefenden warm... [naar artikel]
Wie een beetje handig is, kan bij de Nationale Loterij online gokken onder een valse naam. Dat heeft een computerexpert tegenover VTM NIEUWS onthuld. Jongeren onder achttien jaar kunnen het verbod op gokken op die manier omzeilen. De Nationale Loterij wou niet voor de camera reageren. [naar artikel]
De Kansspelcommissie wil met een preventiecampagne naar aanleiding van het wereldkampioenschap voetbal (14 juni-15 juli) jongeren wijzen op de gevaren van sportweddenschappen. De toezichthouder stelde de campagne in aanwezigheid van minister van Justitie Koen Geens (CD&V) voor tijdens een rondetafelgesprek in Brussel. “Tijdens het vorige wereldkampioenschap voetbal in 2014 kregen we te maken met een […] Het bericht Kansspelcommissie lanceert preventiecampagne naar aanleiding van WK voetbal verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Kansspelcommissie (KSC) wil voor het Wereldkampioenschap voetbal in juni dit jaar een preventiecampagne voeren om vooral jongeren te wijzen op de gevaren van online gokken. Voorts kondigde de commissie vandaag een koninklijk besluit aan met ook regels voor reclame in de buurt van kinderprogramma’s. Het identificatiesysteem voor online gokken werd verbeterd en de supervisie […] [naar artikel]
WAT WAT, een informatieplatform voor jongeren in opdracht van de Vlaamse Overheid, lanceerde vorige week de campagne #ikbendaar. Die wil jongeren een geïnformeerde keuze laten maken over coronavaccinatie. De campagne botst op hevige kritiek van antivaxers. Op het onderwijsplatform Smartschool zijn de campagnebeelden voorlopig offline gehaald. [naar artikel]
Wie een beetje handig is, kan bij de Nationale Loterij online gokken onder een valse naam. Dat heeft een computerexpert tegenover VTM NIEUWS onthuld. Jongeren onder achttien jaar kunnen het verbod op gokken op die manier omzeilen. De Nationale Loterij wou niet voor de camera reageren. [naar artikel]
Nieuw-Zeeland lanceert de campagne "Love Better" om jongeren met liefdesverdriet te steunen en te helpen. Dat doen ze via video's, artikels, podcasts en een speciaal platform waar jongeren met professionals kunnen praten over hun gevoelens. De campagne volgt een eerder onderzoek van de regering, waaruit blijkt dat veel jongeren te maken hebben gehad met zowel emotionele als fysieke pijn. [naar artikel]
Awel, de hulplijn voor jongeren, lanceert een nieuwe campagne met onder meer viroloog Marc Van Ranst als gezicht. De campagne draait rond concrete tips voor jongeren om met elkaar te praten over hun gevoelens. "F*CK 69" is de opvallende naam, want uit internationaal onderzoek blijkt dat meer dan 69 procent van de jongeren zich nu slechter voelt dan voor de coronacrisis. [naar artikel]
Op de sociale media start vandaag de campagne ‘Impact!’ die kwetsbare jongeren uit probleemwijken oproept om hun potentieel te benutten. Acht jonge rolmodellen trekken de campagne van de Koning Boudewijnstichting, die de steun kreeg van de federale overheid, zo schrijft De Morgen. Na de aanslagen van 22 maart en de recentelijke onlusten in Borgerhout dreigt […] [naar artikel]
Zoon en vader, beiden 'losers', maken een mentale bocht en spelen een spel van make-believe om hun zwakheid te verbergen voor de buitenwereld. Dat is de premisse van De papa, de mama, de nazi. [naar artikel]
“89 procent van de jongeren tussen 12 en 18 jaar blowt niet”. Dat is de basis van de boodschap van de nieuwste campagne van De DrugLijn. De campagne wordt verspreid via sociale media, Facebook en YouTube. Volgens Vlaams minister van Welzijn en Volksgezondheid Jo Vandeurzen (CD&V) zorgen de filmpjes ervoor dat het thema van cannabisgebruik bij jongeren makkelijker bespreekbaar wordt. [naar artikel]
Topondernemer en voorzitter van SK Lommel Paul Kerkhofs wil de krapte op de arbeidsmarkt aanpakken met buitenlandse jongeren. De CEO ziet een link met het voetbal. Bij zijn bedrijf APK Group zijn permanent 50 vacatures. Hij wil over de landsgrenzen talent gaan scouten en het dan in Limburg opleiden en aanwerven. Werkgeversorganisatie Voka steunt het initiatief. [naar artikel]
Jongeren moeten in deze tweede lockdown praten met elkaar over hun mentale problemen. Niet alleen digitaal, maar ook fysiek. Vlaams minister van Jeugd Benjamin Dalle (CD&V) roept op dat jongeren elkaar blijven zien, uiteraard mét respect voor de geldende regels. Om dat debat aan te zwengelen, wil hij influencers inzetten. [naar artikel]
Een nieuwe campagne van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde en de federale politie moet drugsgebruik bij jongeren in het verkeer ontraden. Dat lijkt nodig, want de afgelopen twee jaar steeg het aantal jongeren dat toegeeft soms onder invloed te rijden van 11 naar 19%. In tegenstelling tot de kennis over de combinatie van alcohol en rijden, zijn de risico’s van rijden onder invloed van drugs veel minder gekend. De campagne wil daar nu verandering in brengen. [naar artikel]
Iets meer dan 30.000 jongeren doen een beroep op een leefloon. Daarmee gaat één op de drie leeflonen naar mensen tussen 18 en 25 jaar. Zij torsen vaak een voorgeschiedenis van problemen. 'Initiatieven rond tewerkstelling zijn goed, maar deze jongeren hebben vaak andere problemen die ze eerst moeten aanpakken.' [naar artikel]
Burgemeester Marino Keulen (Open Vld) van Lanaken wil de probleemgroep met Afghaanse jongeren aanpakken, die zaterdagavond betrokken waren bij de steekpartijen in het centrum van Genk waarbij twee jongeren van Turkse origine verwondingen opliepen. Eentje werd in de arm gestoken en een ander in zijn longen. Die laatste verkeerde even in een heel kritieke toestand, maar zijn toestand verbeterde. "Het hoort niet dat ze zich zo onmenselijk gedragen", aldus Keulen. [naar artikel]
Het Kinderwenshuis is een campagne gestart rond vruchtbaarheid bij jongeren. En Tia Hellebaut is het gezicht van die nieuwe campagne. [naar artikel]
“Verknal je feestje niet!”, zo luidt de campagne tegen overlast van jongeren met knalvuurwerk in stad Antwerpen. De incidenten met knalvuurwerk zijn de voorbije weken niet meer op twee handen te tellen. Met deze campagne willen de stad Antwerpen en Brandweer Zone Antwerpen waarschuwen voor de gevaren van én het verbod op vuurwerk. [naar artikel]
Het aantal gokverslaafden in ons land neemt toe en ook kinderen gokken. 1 op de 3 tieners heeft het laatste jaar gegokt, hoewel gokken pas wettelijk mag vanaf 18 jaar. Niet zo verwonderlijk, want gokken en gokreclame is vandaag alom tegenwoordig. "Pano" duikt vanavond in de wereld van het online gokken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.