De beveiliging van koning Filip is een versnelling hoger geschakeld: in zijn nieuwe auto is de koning ongenaakbaar. Zelfs een raketaanval krijgt [naar artikel]
Minister Lydia Peeters heeft in Maasmechelen een brochure voorgesteld met tips en tricks voor fietsers. De brochure wordt ter beschikking gesteld van de politiezones en is beschikbaar in fietswinkels en online. [naar artikel]
De oud-president maakt met zijn speech op de Democratische conventie zo veel los dat velen zich afvragen of ze getuige zijn van een 'beslissend moment' in de Amerikaanse campagne. Arie Elshout [naar artikel]
De beveiliging van het nieuwe peperdure gebouw van de federale politie in Brussel is zo lek als een zeef. In amper negen seconden tijd kon een expert die de beveiliging moest checken, 'inbreken'. De politie is in alle staten en wil dat de firma die verantwoordelijk is voor het knoeiwerk meteen orde op zaken stelt. [naar artikel]
“Het is vreemd dat mensen wel samen een lift mogen nemen in een hotel, terwijl ze niet in een vrijstaande chalet met eigen voorzieningen mogen verblijven.” Dat zegt Lode Nulmans. Nulmans is naast eigenaar van recreatiedomein Wilhelm Tell in Oudsbergen ook voorzitter van Recread, de federatie van campings en vakantieparken. Die federatie trekt nu naar de Raad van State om de schending van het gelijkheidsbeginsel aan te vechten. Ze willen dat de campings dezelfde voorwaarden krijgen als bijvoorbeeld de hotels of B&B’s, en dus snel terug open mogen. [naar artikel]
Al 20 jaar lang voert Euro NCAP crashtesten uit op verschillende wagens. Meer dan 78.000 levens zijn intussen gered sinds de introductie van deze veeleisende veiligheidstesten. De eerste testen in 1997 brachten veiligheidsproblemen aan het licht, waardoor fabrikanten gedwongen werden om hun voertuigen veiliger te maken. In het filmpje kan je zien welke impact een crashtest heeft op een auto van nu en een auto van 20 jaar geleden. [naar artikel]
De tijd dat het veiliger was achterin de auto is voorbij volgens een studie van het Amerikaanse Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Dat... [naar artikel]
Fysieke knoppen in een auto zijn een stuk gebruiksvriendelijker en veiliger dan digitale bediening via een of meerdere touchscreens. Dat blijkt uit een studie van het Zweedse tijdschrift Vi Bilagare. [naar artikel]
Het is veiliger om ouderwetse knoppen te hebben in je auto om pakweg de gps te bedienen, dan met een touchscreen te werken. Dat blijkt uit nieuw Zweeds onderzoek. [naar artikel]
Wie al eens naar de rand van zijn voor- of achterruit keek, zag ze waarschijnlijk wel: die zwarte bolletjes. Ze zijn geen loutere versiering, maar waarvoor dienen ze dan wel? “De hele auto-industrie gebruikt dat bolletjespatroon om auto’s veiliger te maken, maar sommige designers voegen fantasietjes toe”, legt HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn hun functie uit. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.