U hebt een sticker op uw brievenbus die ‘neen’ tegen reclame zegt, maar u krijgt toch verkiezingsfolders in de post? Dat is dan geen vergissing van de postbode, maar de normale gang van zaken. Volgens de overheid zijn zulke folders geen reclame, en postbedrijf Bpost is zelfs “verplicht om ze te verspreiden”, aldus de woordvoerder. [naar artikel]
Met een rode Nee-sticker geef je te kennen dat je geen reclamedrukwerk in de bus wilt. ‘Daar maak je beter een groene Ja-sticker van’, zegt de Vlaamse ombudsman. [naar artikel]
Op uw brievenbus plakt een sticker omdat u geen reclame wil, en toch vindt u regelmatig folders en flyers van politieke partijen? "Verkiezingsdrukwerk is belangrijk voor de democratie." [naar artikel]
De afgelopen jaren is het aantal gemeenten dat handelaars een taks aanrekent wanneer die reclamefolders bij de mensen in de bus steken, erg toegenomen. Dat blijkt uit cijfers van de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG). Ze doen dat om het milieu te sparen en ook de hoeveelheid oud papier te beperken. [naar artikel]
De voorbije maanden lanceerden of verhoogden volgens Unizo Provincie Antwerpen verschillende lokale overheden een taks op ongeadresseerd reclamedrukwerk. De zelfstandigenorganisatie wil de taksen laten afschaffen. “Het is minder belastend voor het milieu dan digitale reclame.” [naar artikel]
Het is alle hens aan dek bij de drukkerijen. De persen draaien overuren om alle folders, flyers en affiches voor de nakende verkiezingen gedrukt te krijgen. Dat blijkt uit een rondvraag bij een aantal Limburgse drukkers. Vergeleken met de vorige lokale verkiezingen kunnen we zeker niet spreken van een terugval”, zo klinkt het haast overal. Meer nog: het mag ook iets kosten. De kandidaat-politici (of hun bureaus) zijn creatiever dan ooit en kiezen voor opvallende formaten, betere papierkwaliteit en speciale ontwerpen. [naar artikel]
Vervelend nieuws voor Groen: folders van de Hasseltse kopstukken zijn in Diepenbeekse bussen beland en omgekeerd. “In sommige Diepenbeekse straten zijn zelfs geen folders bedeeld”, zegt Hugo Leroux. [naar artikel]
Steeds vaker krijgen we verkiezingsfolders digitaal, via mail of sociale media. Maar er belanden ook nog altijd heel wat folders en affiches in de brievenbus. In Zandhoven is dat dramatisch afgelopen... voor een meesje. [naar artikel]
Gregor Zimmer sprong drie jaar geleden in een gat in de markt. Hij begon met Botanica Spices, een verdeelcentrum voor gedroogd fruit in de Lage Landen. Een succesverhaal, maar de verdeling van zijn pakjes door bpost is een ander verhaal. [naar artikel]
Mannen die deeltijds werken, krijgen in verhouding tot vrouwen minder opslag. Dat is een van de conclusies van een analyse die human [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.