De Vlaamse meerderheidspartijen gaan De Lijn-topman Roger Kesteloot nauwlettend in de gaten houden. Ze geven hem een laatste kans om zich aan zijn beloftes te houden in het Retibo-dossier. Dat “zorgenkind” van De Lijn zal na ontelbare gemiste deadlines uiteindelijk 150 miljoen euro kosten, de helft meer dan voorzien. “Uw geloofwaardigheid staat op het spel”, aldus parlementslid Marino Keulen. [naar artikel]
Burgemeester van Antwerpen Bart De Wever (N-VA) heeft geen begrip voor de kritiek op de persconferentie die hij gaf na het incident op de Antwerpse Meir nu tien dagen geleden. “Ik zou vandaag net hetzelfde doen”, zei hij zondagmiddag in VTM NIEUWS. “Er is vooral een groot politiek spel en een politiek theater opgevoerd.” [naar artikel]
“We communiceren goed via onze website en app over welke lijnen wel en niet rijden.” Met die mededeling probeerde directeur-generaal van De Lijn Roger Kesteloot gisteren nog de schade te beperken. De werkelijkheid is echter dat niemand bij De Lijn kan inschatten hoeveel bussen en trams vandaag zullen rijden. “Dit wordt stilaan onhoudbaar.” [naar artikel]
Boze reizigers, stakende vakbonden en een regering die er stilaan de stekker uittrekt. Topman Roger Kesteloot (63) heeft een moeilijk jaar achter de rug bij De Lijn. ‘Alles dat bespaard kon worden, werd bespaard. We zitten al over de limiet.’ [naar artikel]
De Lijn-topman Roger Kesteloot gaat in een open brief in het verweer tegen de negatieve framing van de vervoersmaatschappij in de media. [naar artikel]
Boze reizigers, stakende vakbonden en een regering die er stilaan de stekker uittrekt. Topman Roger Kesteloot (63) heeft een moeilijk jaar achter de rug bij De Lijn. ‘Alles dat bespaard kon worden, werd bespaard. We zitten al over de limiet.’ [naar artikel]
Het bronnengeheim van journalisten staat onder druk. In Gent werd het telefoonverkeer van een HLN-journalist opgevraagd en gebruikt in een politiek spel. Na een lek in de pers volgt steeds vaker een heksenjacht. [naar artikel]
Roger Kesteloot, topman van De Lijn, pleit ervoor dat steden en projectontwikkelaars vaker mee investeren in het openbaar vervoer in Vlaanderen. En... [naar artikel]
14:50 Roger Kesteloot, topman van De Lijn, haalt uit naar de socialistische vakbond ACOD omwille van de kritiek op zijn nieuwe managementcomité. [naar artikel]
De Canadese tram- en treinbouwer Bombardier wil duidelijkheid over de bestelling van 146 nieuwe trams door De Lijn. Dat heeft de topman van de [naar artikel]
De Lijn blijft ergernis oproepen bij de politiek. In die mate zelfs dat er stemmen opgaan om in de nieuwe beheersovereenkomst met De Lijn striktere doelstellingen op te nemen. De aanleiding is een nieuwe discussie over een proefproject met elektrische bussen in Gent dat De Lijn plots heeft geschrapt. [naar artikel]
“Het zou niet goed zijn dat het Vlaams Parlement zich als instituut zou laten misbruiken voor een buitenlands politiek spel.” Dat zegt Open Vld-fractieleider Bart Somers in een reactie aan Belga op de piste dat Carles Puigdemont zijn eedaflegging dinsdag in het Vlaams Parlement zou doen. Volgens het Spaanse persagentschap EFE zou Puigdemont met N-VA […] [naar artikel]
De Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn zet alles in het werk om van zichzelf een wendbare organisatie te maken, zodat ze na 2020, wanneer de markt wordt geliberaliseerd, de beste partner kan blijven voor het bus- en tramvervoer in Vlaanderen. Maar geeft ons dan de ruimte en afgesproken tijd, in plaats van ons steevast in de verdediging te dwingen. Dat stelt De Lijn-topman Roger Kesteloot in een open brief. [naar artikel]
De onbetrouwbaarheid bij de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn oplossen door de frequentie op bepaalde lijnen te verminderen van vijf naar vier bussen per uur, zoals De Lijn-topman Roger Kesteloot maandag oppert in Het Laatste Nieuws, is geen oplossing. Dat zeggen vakbond ACOD en reizigersorganisatie TreinTramBus in een reactie. [naar artikel]
De open brief die De Lijn-topman Roger Kesteloot twee weken geleden liet publiceren in de Vlaamse kranten heeft 53.000 euro gekost. Dat zei... [naar artikel]
Roger Kesteloot stopt eind dit jaar als topman van De Lijn. Dat bevestigt de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij. [naar artikel]
Het voormalige hoofd van de Duitse binnenlandse veiligheidsdienst, Hans-Georg Maassen, heeft een klacht ingediend en stelt dat de regering de dienst misbruikt om politieke tegenstanders monddood te maken. [naar artikel]
Binnenkort zullen heel wat bedrijven en scholen opnieuw opstarten en zal De Lijn misschien overbevraagd worden. De kans op volle bussen is dan... [naar artikel]
Jaak Raes, topman van Staatsveiligheid, ergert zich blauw aan het politieke spel tussen CD&V en N-VA. "Ik kan alleen betreuren dat nota's van [naar artikel]
De Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn zet alles in het werk om van zichzelf een wendbare organisatie te maken, zodat ze na 2020, wanneer de markt wordt geliberaliseerd, de beste partner kan blijven voor het bus- en tramvervoer in Vlaanderen. Maar geeft ons dan de ruimte en afgesproken tijd, in plaats van ons steevast in de verdediging te dwingen. Dat stelt De Lijn-topman Roger Kesteloot in een open brief. [naar artikel]
Zowat alle adviezen zijn gunstig, zo blijkt uit documenten die deze krant in handen heeft. Toch weigert de provincie Vlaams-Brabant een vergunning toe te kennen aan Engie Electrabel voor de bouw van een gascentrale in Vilvoorde. ‘Een politiek spel van N-VA.’ [naar artikel]
De topman van de Vlaamse onderwijsinspectie, Lieven Viaene, waarschuwt dat de onafhankelijkheid van de inspectie op het spel staat. Hij staat al jarenlang op gespannen voet met minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA). “We worden geregeld monddood gemaakt.” [naar artikel]
De onbetrouwbaarheid bij de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn oplossen door de frequentie op bepaalde lijnen te verminderen van vijf naar vier bussen per uur, zoals De Lijn-topman Roger Kesteloot maandag oppert in Het Laatste Nieuws, is geen oplossing. Dat zeggen vakbond ACOD en reizigersorganisatie TreinTramBus in een reactie. [naar artikel]
Roger Kesteloot stopt eind dit jaar als topman van De Lijn, zo bevestigt de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij aan onze redactie. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.