Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
BusinessAM

FAVV ontving in 2017 meer klachten en meer vragen van consumenten

05/07/2018 - 14:10
" Het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) heeft vorig jaar 3.804 klachten van consumenten ontvangen, een stijging van 4,2 procent tegenover 2016. Het FAVV kreeg in 2017 liefst 26 procent meer vragen van consumenten tegenover 2016. Dat heeft vooral te maken met het fipronilincident in augustus. Het Voedselagentschap stelde donderdag zijn jaarverslag […] Het bericht FAVV ontving in 2017 meer klachten en meer vragen van consumenten verscheen eerst op Metro."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. FAVV ontving in 2017 meer klachten en meer vragen van consumenten (05/07/2018 - Metro)

Het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) heeft vorig jaar 3.804 klachten van consumenten ontvangen, een stijging van 4,2 procent tegenover 2016. Het FAVV kreeg in 2017 liefst 26 procent meer vragen van consumenten tegenover 2016. Dat heeft vooral te maken met het fipronilincident in augustus. Het Voedselagentschap stelde donderdag zijn jaarverslag […] Het bericht FAVV ontving in 2017 meer klachten en meer vragen van consumenten verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


2. Consumenten kunnen vanaf nu met al hun vragen en klachten terecht bij nieuw centraal meldpunt 'ConsumerConnect' (14/03/2024 - VRT NWS)

Consumenten kunnen vanaf nu met al hun vragen, problemen of klachten terecht op een centraal platform van de federale overheid. Op vraag van staatssecretaris voor Consumentenbescherming Alexia Bertrand (Open VLD) lanceert de FOD Economie de website 'ConsumerConnect'. Het digitale platform moet het bestaande meldpunt vervangen. [naar artikel]


3. Voedselagentschap FAVV ontving recordaantal meldingen in 2022 (30/06/2023 - Het Nieuwsblad)

Met bijna 5.000 klachten en zo’n 6.600 vragen werd vorig jaar een recordaantal meldingen gedaan bij het Meldpunt voor de Consument van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV). Dat komt neer op gemiddeld 26 vragen en 20 klachten per dag. Van de 4.998 klachten die het FAVV ontving, bleek 50 procent gegrond tijdens de controle,  meldt het FAVV vrijdag in het jaarverslag 2022. [naar artikel]


4. Ruim 7.000 klachten bij ombudsdienst voor consumenten, garantieregels blijven pijnpunt (21/09/2017 - VRT NWS)

De Consumentenombudsdienst van de FOD Economie heeft in 2016 7.105 klachten ontvangen van consumenten. In de helft van de afgesloten dossiers kon de ombudsdienst een minnelijke schikking bereiken tussen koper en verkoper. De meeste klachten gaan over de garantieregeling. [naar artikel]


5. Meer klachten van consumenten bij telecomregulator: “Spectaculaire stijging over operatoren die regels aan hun laars lappen” (02/09/2018 - Het Nieuwsblad)

Het aantal klachten van consumenten bij telecomregulator BIPT gaat in stijgende lijn. In 2016 werden 16 klachten ontvangen. Vorig jaar steeg dat aantal naar 47. Dat meldt parlementslid Veli Yüksel (CD&V) zondag op basis van een parlementaire vraag aan minister Alexander De Croo (Open VLD). [naar artikel]


6. Aantal klachten van consumenten bij telecomregulator BIPT neemt toe (02/09/2018 - Metro)

Het aantal klachten van consumenten bij telecomregulator BIPT gaat in stijgende lijn. In 2016 werden 16 klachten ontvangen. Vorig jaar steeg dat aantal naar 47. Dat meldt parlementslid Veli Yüksel (CD&V) zondag op basis van een parlementaire vraag aan minister Alexander De Croo (Open Vld). “Er is een spectaculaire stijging van het aantal klachten over […] Het bericht Aantal klachten van consumenten bij telecomregulator BIPT neemt toe verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


7. Klachten van consumenten over banken gaan vooral over fraude bij online bankieren (01/04/2019 - Het Laatste Nieuws)

Als consumenten klagen over hun bank gaat dat vooral over fraude bij online bankieren. Dat blijkt uit het jaarverslag van Ombudsfin, de... [naar artikel]


8. Al 3.000 klachten bij nieuwe ombudsdienst voor consumenten (13/04/2019 - De Morgen)

De gloednieuwe Consumentenombudsdienst heeft in een half jaar bijna 3.000 klachten binnengekregen. Een toestroom waarvan de dienst zelf staat te kijken. 'Veel consumenten kunnen nergens anders terecht.' [naar artikel]


9. Financiële waakhond meldt toename van klachten van consumenten (22/06/2020 - Het Laatste Nieuws)

De FSMA heeft vorig jaar weer een vijfde meer meldingen gekregen van consumenten over diverse financiële onderwerpen. Dat blijkt uit het... [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!