Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

Tele-Onthaal ontvangt hoogste aantal chatoproepen ooit: via chat komen jongeren sneller to the point

05/07/2018 - 16:45
"Tele-Onthaal ontving vorig jaar 13.817 chatoproepen van mensen op zoek naar een luisterend oor. Dat is een stijging met 37,29 procent in..."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Tele-Onthaal ontvangt hoogste aantal chatoproepen ooit (05/07/2018 - Metro)

Tele-Onthaal ontving vorig jaar 13.817 chatoproepen van mensen op zoek naar een luisterend oor. Dat is een stijging met 37.29 procent in vergelijking met het jaar 2016 en het hoogste aantal ooit, blijkt uit het jaarrapport van de organisatie. “We merken dat jongeren via chat bepaalde problemen sneller uitspreken en dat ze ook sneller to […] Het bericht Tele-Onthaal ontvangt hoogste aantal chatoproepen ooit verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


2. 'Jongeren: praat over jullie zorgen' (14/06/2017 - De Standaard)

Sinds hulporganisatie Tele-Onthaal 15 jaar geleden ook een luisterend oor begon aan te bieden via chat, is het aantal oproepgesprekken per jaar gestegen van 753 naar 10.064 per jaar. Tele-Onthaal breidt het chataanbod nu verder uit en maakt het mobiel toegankelijker, zodat jongvolwassenen, het grootste doelpubliek via chat, nog makkelijker hun problemen kunnen delen. 'Praten over moeilijkheden is voor hen onmisbaar.' [naar artikel]


3. Tele-Onthaal krijgt meer oproepen over ongewenste intimiteiten via chatfunctie (09/11/2017 - VRT NWS)

Het aantal oproepen bij Tele-Onthaal in verband met seksueel overschrijdend gedrag is de laatste jaren stabiel gebleven. Oproepen over dit gevoelig thema via chat komen wel vaker voor dan vroeger. [naar artikel]


4. Steeds meer ouderen bellen naar hulplijn Tele-Onthaal, jongeren blijven veruit grootste groep chatters (07/05/2023 - VRT NWS)

Tele-Onthaal, de hulplijn voor wie nood heeft aan een gesprek, krijgt meer oproepen van ouderen. In 7 jaar tijd is het aantal zeventigers dat belde gestegen van ruim 3.300 naar ruim 6.600 vorig jaar. Maar ook het aantal jongeren dat contact opneemt via de chatfunctie, is gestegen, zegt Jennifer Pots van Tele-Onthaal [naar artikel]


5. Tele-Onthaal noteert hoogste aantal oproepen in vijf jaar (06/02/2017 - De Redactie)

In 2016 hebben 122.638 mensen contact opgenomen met de noodlijn, een stijging met 6,15 procent tegenover 2015. Gemiddeld hebben 335 Vlamingen per dag Tele-Onthaal gecontacteerd, telefonisch of via het chatsysteem. [naar artikel]


6. Tele-Onthaal zoekt nieuwe vrijwilligers in Limburg (23/08/2023 - Het Belang van Limburg)

Tele-Onthaal Limburg is op zoek naar nieuwe vrijwilligers. Vanaf oktober start Tele-Onthaal met een vernieuwde opleiding waarin vrijwilligers worden klaargestoomd om telefoon-en chatgesprekken te beantwoorden. Zo komen onder andere luistervaardigheden en crisisinterventie aan bod. Er is geen voorkennis nodig, enkel een warm hart voor de medemens, klinkt het bij het team van Tele-Onthaal Limburg. [naar artikel]


7. Ook in de zomer blijven de telefoontjes komen bij Tele-Onthaal (09/08/2018 - Het Belang van Limburg)

Tele-Onthaal Limburg werkt ook de hele zomervakantie 24u op 24 en 7 dagen op 7. Want nood hebben aan een gesprek omdat je je slecht voelt, dat stopt niet in de zomermaanden klinkt het. In Hasselt komen gemiddeld drieëndertig telefoons per dag binnen. De zomer kent geen piek, maar wie denkt dat het stilvalt, heeft het mis. Tele-Onthaal start daarom een campagne om extra vrijwilligers aan te trekken. [naar artikel]


8. Tele-Onthaal krijgt meer oproepen over gezondheid en eenzaamheid: een derde gaat over het coronavirus (14/03/2020 - VRT NWS)

Ook hulplijn Tele-Onthaal merkt de invloed van het coronavirus op het aantal oproepen, en de aard ervan. Ongeveer één op de drie gesprekken gaat over het coronavirus, zo blijkt uit de meest recente cijfers van Tele-Onthaal. Dat aantal is de voorbije dagen in stijgende lijn gegaan. Opvallend: de meerderheid van de bellers en chatters is alleenwonend, en zoekt vooral een luisterend oor. [naar artikel]


9. Tele-Onthaal Limburg klaar voor een drukke eindejaarsperiode (22/12/2020 - VRT NWS)

Tele-Onthaal zet in Limburg sinds kort twee keer zoveel vrijwilligers in tijdens de avonduren. Sinds de tweede coronagolf krijgt de hulpverleningsorganisatie meer telefoontjes dan ooit van mensen die het moeilijk hebben. Er bellen ook opvallend veel jongeren. [naar artikel]


10. Iets minder oproepen naar Tele-Onthaal in 2018 (30/04/2019 - Metro)

Vorig jaar hebben een klein beetje minder mensen gebeld of gechat met de hulplijn Tele-Onthaal. Er waren 121.799 oproepen, 1.157 minder dan in 2017. Het is de eerste daling sinds 2014. Dat blijkt uit het jaarverslag van het Departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezin. De meer dan 600 vrijwilligers van Tele-Onthaal bieden dag en nacht een […] Het bericht Iets minder oproepen naar Tele-Onthaal in 2018 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


11. Tele-Onthaal kreeg meer chatgesprekken rond ongewenste intimiteiten (10/11/2017 - Metro)

Tele-Onthaal telde dit jaar een pak meer chatgesprekken rond ongewenste intimiteiten. Het aantal gewone telefonische gesprekken rond seksueel misbruik ligt niet significant hoger dan de voorbije jaren. De recente media-aandacht rond misbruik zorgt bij Tele-Onthaal niet voor roodgloeiende telefoons of een overbelaste chat. Wat wel in het oog springt, is een stijgend aantal chatgesprekken rond […] [naar artikel]


12. Meer oproepen van eenzame mensen bij Tele-Onthaal rond eindejaarsfeesten (20/12/2017 - Metro)

Tele-Onthaal ontvangt per dag gemiddeld 335 oproepen, zo blijkt uit de cijfers voor het jaar 2016, toen er in totaal meer dan 122.000 oproepen binnenliepen. Ook in de eindejaarsperiode staat de telefoon er niet stil. Meer nog dan de hoeveelheid oproepen, is de aard en de inhoud van de gesprekken opmerkelijk: 1 op de 10 […] [naar artikel]


13. Tele-Onthaal ontving helft meer oproepen rond euthanasie door proces-Tine Nys (31/01/2020 - Het Nieuwsblad)

Het assisenproces in Gent rond de euthanasie van Tine Nys leidde ook bij de hulplijn Tele-Onthaal tot extra oproepen. Het aantal gesprekken rond het thema euthanasie verdubbelde, tot zowat 31 per week, maakt Tele-Onthaal vrijdag zelf bekend. [naar artikel]


14. Tele-Onthaal zet zich schrap voor feestdagen (21/12/2019 - De Standaard)

Tele-Onthaal is klaar voor de feestdagen. Als het jaarlijkse feestgedruis aanbreekt, wordt het immers drukker bij de hulpdienst. Tijdens de vorige eindejaarsperiode bijvoorbeeld ontving Tele-Onthaal 4 procent meer oproepen dan gemiddeld doorheen het jaar. [naar artikel]


15. “We kunnen niet altijd alles van de staat verwachten, we moeten ook zelf rond ons willen kijken” (08/05/2023 - Het Belang van Limburg)

Meer en meer oudere mensen bellen naar de hulplijn Tele-Onthaal. Het gaat ook meestal om mensen die alleen wonen. Dat blijkt uit de jaarcijfers van 2022 die Tele-Onthaal het voorbije weekend heeft bekendgemaakt. Na de coronacrisis daalde het totaal aantal contacten met de hulplijn weliswaar, maar het stijgend aantal oudere mensen dat belde naar Tele-Onthaal is toch wel opvallend. Het aantal zeventigers dat contact zocht, verdubbelde zelfs in zeven jaar tijd. Ook het aantal bellers ouder dan 60 zit in de lift. Dat fenomeen heeft volgens Tele-Onthaal zelf te maken met de huidige sociodemografische trends, zoals de vergrijzing en het stijgend aantal eenpersoonshuishoudens, met meer mensen die eenzaam zijn tot gevolg. [naar artikel]


16. Tele-Onthaal lanceert nieuw logo (17/12/2018 - VRT NWS)

Na 31 jaar neemt Tele-Onthaal afscheid van haar oude logo, de rood-grijze kiesschijf. Met een nieuw logo en aangepaste huisstijl krijgt Tele-Onthaal voortaan een moderne en hedendaagse uitstraling. [naar artikel]


17. Tele-Onthaal: druk bevraagd tijdens vakantie (05/07/2018 - VRT NWS)

Vorig jaar heeft Tele-Onthaal 122.000 oproepen gekregen van mensen die nood hebben aan een gesprek. Bij de telefonische hulpdienst kan je anoniem terecht voor een luisterend oor. 70 procent van de bellers of chatters die Tele-Onthaal contacteren, doen dat buiten de kantooruren. Ook de vakantieperiode belooft druk te worden.    [naar artikel]


18. Tele-Onthaal ontvangt meer oproepen na moord op Julie (08/05/2019 - Het Laatste Nieuws)

De moord op Julie Van Espen (23) laat niemand onberoerd. Dat blijkt ook bij Tele-Onthaal. De hulplijn ontving tientallen extra oproepen van mensen... [naar artikel]


19. Tele-onthaal ziet gesprekken zwaarder worden (21/04/2020 - Het Laatste Nieuws)

In de paasvakantie kreeg Tele-Onthaal een vierde meer oproepen binnen dan gemiddeld. De thema's die aan bod komen zijn wel zwaarder dan aan het... [naar artikel]


20. Tele-Onthaal: “Eenzaamheidsvirus slaat hard toe in deze crisis” (08/05/2020 - Het Nieuwsblad)

Sinds de start van de coronacrisis is het aantal oproepen bij de hulplijn Tele-Onthaal fors gestegen. Opvallend is dat 51,3 procent van de oproepers aangeeft voor het eerst te bellen of te chatten met Tele-Onthaal. Dat is bijna 10 procent meer dan gewoonlijk. De grootste toename in nieuwe oproepers is het meest significant bij twee categorieën: de 60-plussers en de alleenstaanden. “Het eenzaamheidsvirus slaat hard toe”, klinkt het. [naar artikel]


21. Tele-Onthaal overstelpt door oproepen van eenzame mensen (01/04/2020 - VRT NWS)

De gratis hulplijn Tele-Onthaal heeft de voorbije dagen twintig procent meer oproepen gekregen. Mensen die in deze moeilijke coronatijden behoefte hebben aan een gesprek over kleine of grote problemen, kunnen bij Tele-Onthaal terecht voor een telefoongesprek of een videochat. [naar artikel]


22. Steeds meer ouderen bellen naar Tele-Onthaal (08/05/2023 - Het Belang van Limburg)

Hulplijn Tele-Onthaal heeft in vergelijking met vorige jaren een veroudering van de oproepers vastgesteld in 2022. Het aantal zeventigers dat belde steeg van 3.320 in 2015 naar 6.674 vorig jaar. [naar artikel]


23. Tele-Onthaal zet zich schrap voor feestdagen: vooral zorgen om relaties, eenzaamheid en psychische gezondheid (21/12/2019 - Het Nieuwsblad)

Tele-Onthaal is klaar voor de feestdagen. Want net wanneer het jaarlijkse feestgedruis aanbreekt, wordt het iets drukker bij de telefoon- en chathulpdienst. Tijdens de vorige eindejaarsperiode bijvoorbeeld ontving Tele-Onthaal 4 procent meer oproepen dan gemiddeld doorheen het jaar. [naar artikel]


24. Hulplijn Tele-Onthaal zet zich schrap voor drukte tijdens de feestdagen (21/12/2019 - Het Belang van Limburg)

Tele-Onthaal is klaar voor de feestdagen. Want net wanneer het jaarlijkse feestgedruis aanbreekt, wordt het iets drukker bij de telefoon- en chathulpdienst. Tijdens de vorige eindejaarsperiode bijvoorbeeld ontving Tele-Onthaal 4 procent meer oproepen dan gemiddeld doorheen het jaar. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!