Leerkracht middelbaar onderwijs is een knelpuntberoep. De rekrutering verloopt vooral moeizaam in de grote steden. Kenmerkend is dat door de... [naar artikel]
Het wordt moeilijker voor scholen om leerkrachten wiskunde te vinden met het juiste diploma. In de derde graad geven acht op de tien leerkrachten dit vak, zonder dat ze ervoor gestudeerd hebben. [naar artikel]
De Morgen stelt tien (school)dagen lang vijf vragen aan tien leerkrachten. Vandaag: Isabel Goffa, leerkracht wiskunde aan het Atheneum Ring in Leuven. [naar artikel]
Leerkrachten willen graag in een andere taal dan het Nederlands lesgeven. Maar scholen zien dat om financiële redenen niet altijd zitten. [naar artikel]
Leerkracht middelbaar onderwijs is een knelpuntberoep en vooral leerkrachten voor technische vakken, wiskunde en Frans in het middelbaar onderwijs zijn moeilijk te vinden. De rekrutering verloopt vooral moeizaam in de grote steden. Kenmerkend is dat door de onzekere carrièrestart jongeren afhaken en ingaan op andere opportuniteiten. Dat zegt de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling (VDAB) op […] Het bericht Leerkrachten technische vakken, wiskunde en Frans moeilijk te vinden verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Hanne Smets (18) uit Alken zit in haar laatste jaar economie-moderne talen aan de Sint-Martinusscholen in Herk-de-Stad. Volgend jaar zou ze graag de richting toegepaste economische wetenschappen (TEW) volgen aan de universiteit. “Maar mijn leerkrachten raden het af, omdat ik volgens hen niet over een voldoende grote basis wiskunde beschik. Luister ik best naar het advies van mijn leerkrachten, of volg ik mijn hart?”, vraagt Hanne. [naar artikel]
Ook voor de kleuters, 28.800, in totaal begint het weer. En zij zullen ook dit schooljaar al een beetje wiskunde voor de kiezen krijgen. Al gebeurt dat zeker niet altijd op de juiste manier. Er is namelijk wel veel goede wil bij de leerkrachten, maar blijft het te vaak bij nattevingerwerk. Bij gebrek aan een eenduidige visie. Dat is althans de conclusie van een grootschalig onderzoek van de Hasseltse docent kleuteropleiding Wim Mees. [naar artikel]
Het afstandsonderwijs tijdens twee lockdowns heeft duidelijk voor een grote leerachterstand gezorgd. Sinds de schoolrapporten na de kerstexamens struikelblokken blootlegden, is de vraag naar bijlessen meer dan verdubbeld. "Mijn leerkracht gaf me wel extra oefeningen, maar concentreren is moeilijk tijdens online lessen", vertelt Jonas (17). [naar artikel]
Volgens 85% van de leerkrachten in het lager onderwijs is er leerachterstand bij leerlingen door corona. Opvallend is dat het volgens 73% van de leerkrachten maar bij enkele leerlingen het geval is. Dat blijkt uit een enquête van online leerplatform Bingel, dat tien jaar bestaat. [naar artikel]
Covid-19 heeft tot een leerachterstand geleid. Maar tien jaar na de introductie van Bingel blijkt de digitalisering wel helemaal op snelheid in het lager onderwijs. Dat bevestigt een bevraging van de educatieve uitgeverij Van In. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.