De hoeveelheid stikstof in de Gentse lucht is met een vijfde afgenomen sinds de invoering van het circulatieplan. Die daling is dubbel zo groot als in de rest van Vlaanderen. Als het afhangt van Meyrem Almaci, komt er ook in andere steden een circulatieplan. “Als Antwerpenaar kun je daar alleen maar jaloers op zijn”, zegt de Groen-voorzitter. [naar artikel]
De hoeveelheid stikstof in de Gentse lucht is met een vijfde afgenomen sinds de invoering van het circulatieplan. Groen wil het circulatieplan ook in andere steden uitvoeren. [naar artikel]
Sinds de invoering van het circulatieplan daalde de hoeveelheid stikstof in de Gentse stadslucht met een vijfde. Dat leren nieuwe metingen van de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM). De daling is dubbel zo groot als in de rest van Vlaanderen. [naar artikel]
Sinds de invoering van het Gentse circulatieplan is de luchtkwaliteit van de binnenstad verbeterd. De hoeveelheid stikstof in de lucht is met een vijfde gedaald, zo schrijft De Standaard vandaag. Ondanks die positieve tijding blijven de Gentenaars van mening verschillen over het plan. Annelies De Waele peutert in de onderbuik van de binnenstad om te [naar artikel]
Voor het eerst zijn er duidelijke cijfers over de luchtkwaliteit in Gent, voor en na de invoering van het veelbesproken circulatieplan. Daaruit blijkt dat de luchtkwaliteit in de stad sterk verbeterd is. Er zit veel minder stikstofdioxide in de lucht, in het centrum én langs de binnenring. [naar artikel]
Sinds de invoering van het circulatieplan is het aantal voetgangers en fietsers in Gent gestegen. Het verkeer op de stadsring blijft wel een gevoelig punt. Dat blijkt uit de eerste voorzichtige evaluatie door het stadsbestuur. [naar artikel]
De eerste ochtendspits na de invoering van een nieuw circulatieplan in Gent verloopt vlot. Er zijn geen ongevallen en geen noemenswaardige files. Dat is te horen op de tijdelijke commandopost die de invoering van het nieuwe circulatieplan in de gaten houdt. [naar artikel]
Sinds de invoering van het circulatieplan van Gent, begin april, is het aantal verkeersongevallen met zwaargewonden met 25 procent gedaald. Maar mensen mijden wel de stad, aldus de middenstand. [naar artikel]
De initiatiefnemers geven toe er niet in te slagen deze week nog de benodigde 26.000 handtekeningen te verzamelen. Ze blijven wel verder handtekeningen verzamelen, in de hoop om een referendum te kunnen houden na de invoering van het gecontesteerde circulatieplan. [naar artikel]
De eerste ochtendspits na de invoering van een nieuw circulatieplan in Gent is vlot verlopen. Het stadsbestuur heeft het over een historische dag. De oppositie reageert afwachtend. De echte test wordt dinsdag 18 april, en de week na de Paasvakantie. [naar artikel]
De eerste ochtendspits na de invoering van een nieuw circulatieplan in Gent verloopt rustig, er zijn geen ongevallen en geen noemenswaardige files. Dat is te horen op de tijdelijke commandopost die de invoering van het nieuwe circulatieplan in de gaten houdt. [naar artikel]
De Gentse binnenstad wordt steeds veiliger. Sinds de invoering van het circulatieplan gebeurden binnen de R40 volgens de politie een kwart minder ongevallen, vergeleken met vorig jaar. 'Een combinatie van de zone 30 en het circulatieplan', klinkt het. In de hele stad daalt het aantal verkeersslachtoffers al vier jaar op rij. [naar artikel]
Sinds de invoering van het nieuwe circulatieplan rijden er zeker 19 procent minder auto’s rond in de Vijfhoek in Brussel dan ervoor. Het fietsverkeer groeide dan weer met een vijfde. Terwijl andere gemeenten struikelen over Good Move lijkt de invoering in Brussel-Stad daarmee een succes. Toch blijven er lokale knelpunten. [naar artikel]
Sinds de invoering van het circulatieplan krijgen de bewoners van de Leuvense Vesten opvallend meer verkeer langs hun voordeur, en dat zijn ze grondig beu. “Wij zijn blijkbaar tweederangsburgers, minder belangrijk dan de mensen in het centrum” [naar artikel]
In Gent is het aantal ongevallen met 27,9 pct gedaald in vergelijking met vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Gentse politie. De daling is een gevolg van de invoering van het circulatieplan en een beperking van de snelheid. [naar artikel]
Er komt dan toch geen referendum over het Gents circulatieplan. Er werden niet voldoende geldige handtekeningen ingezameld. Oppositiepartij N-VA reageert teleurgesteld. [naar artikel]
Het Gentse circulatieplan, dat bij de intrede met veel ophef gepaard ging, is bijna een jaar oud. Uit de eerste grote evaluatie blijkt dat bestuurders zich aanpasten, maar dat er ook weerstand blijft. [naar artikel]
Het Gentse circulatieplan, dat bij de intrede met veel ophef gepaard ging, is bijna een jaar oud. Uit de eerste grote evaluatie blijkt dat bestuurders zich aanpasten, maar dat er ook weerstand blijft. [naar artikel]
In Gent is het aantal ongevallen met 27,9 pct gedaald in vergelijking met vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Gentse politie. De daling is een gevolg van de invoering van het circulatieplan en een beperking van de snelheid. [naar artikel]
De Gentse CD&V dient in de gemeenteraad een voorstel in om de invoering van het circulatieplan met een jaar uit te stellen (zie De Gentenaar van gisteren). Maar Filip Watteeuw (Groen), schepen van Mobiliteit, zegt dat de afgesproken randvoorwaarden wél vervuld zullen zijn. [naar artikel]
Het aantal Gentenaars dat de fiets neemt is met 22 procent gestegen sinds de invoering van het circulatieplan vorig jaar. Dat blijkt uit een grootschalige telling van binnenrijdende fietsen op 39 kruispunten van de ring. Het aantal fietsers stijgt in Gent al jaren. In vergelijking met de eerste telling in 2014 ziet het Gents MilieuFront […] Het bericht Aantal fietsende Gentenaars steeg met 22 procent sinds invoering circulatieplan verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In Gent is het aantal ongevallen met 27,9 procent gedaald in vergelijking met vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Gentse politie. De daling is een gevolg van de invoering van het circulatieplan en een beperking van de snelheid. “We zijn erg blij met dat resultaat”, zegt schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw. “Het was […] [naar artikel]
Door de lockdown daalde het wegverkeer. Uit een rapport van de VMM en IRCEL blijkt dat dit zowel positieve als negatieve effecten had op de luchtkwaliteit. Er zat minder stikstof en koolstof in de lucht, maar meer ozon. [naar artikel]
De Engelse havenstad Birmingham, ooit ‘motorway city’ bant auto’s uit het centrum. De inspiratie? Het Gentse circulatieplan. Birmingham is ongeveer drie keer zo groot als Gent, een industriestad, een havenstad en vooral een autostad. Het Birminghamse stadsbestuur wil echter meer focus op de fiets en het openbaar vervoer. Om bewoners zover te krijgen, komt er […] The post Birmingham volgt Gents model voor circulatieplan appeared first on Business AM. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.