Het kernkabinet heeft donderdag op voorstel van minister van Mobiliteit François Bellot een dotatie van 13,699 miljard euro voor de NMBS en Infrabel voor de periode 2016-2020 beslist. Dat vernam L’Echo zaterdag. [naar artikel]
Hogere perrons, nieuwe sporen rond Antwerpen en de afwerking van het Brusselse voorstadsnet. De regering-Michel heeft grote plannen voor de NMBS. Na de zomer pompt ze 1 miljard euro in de spoorwegmaatschappij boven op de jaarlijkse dotatie van 2,9 miljard euro. [naar artikel]
Spoorbedrijven NMBS en Infrabel hebben voor hun nieuwe beheersovereenkomsten 3,4 miljard euro extra nodig. Dat is noodzakelijk als het de regering ernst is om werk te maken van de modale shift van de auto naar duurzaam transport, zeggen NMBS-CEO Sophie Dutordoir en Infrabel-baas Benoît Gilson in De Tijd en De Standaard. [naar artikel]
Spoornetbeheerder Infrabel en spoorwegmaatschappij NMBS kunnen de komende jaren dankzij Europees en federaal geld 445 miljoen euro extra investeren, bovenop de investeringen via de klassieke dotaties die zij krijgen. Voor Infrabel gaat het om 357 miljoen euro, bij NMBS om 88 miljoen euro. [naar artikel]
De federale regering geeft 300 miljoen euro aan de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel om de extra uitgaven en verminderde inkomsten... The post NMBS en Infrabel krijgen 300 miljoen euro aan coronasteun appeared first on Business AM. [naar artikel]
Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) gaat aan de regering iets meer dan 3,4 miljard euro extra vragen voor investeringen bij het spoor, in het kader van de nieuwe beheersovereenkomsten voor de periode 2023-2032. Dat heeft hij woensdag gezegd in de Kamercommissie Mobiliteit, waar het voorontwerp van de nieuwe beheersovereenkomsten met de NMBS en Infrabel werden toegelicht. [naar artikel]
Het zit er bovenarms op tussen de NMBS en spoorbeheerder Infrabel. De NMBS wil op een aantal trajecten meer treinen inleggen, maar kan dat niet omdat Infrabel heel veel spoorwerken tegelijk plant. “Ze verwittigen ons veel te laat”, zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. Samen met de andere spooroperatoren roept de NMBS Infrabel op eindelijk een coördinatieorgaan op te richten. [naar artikel]
“De machinist reed door het rode licht en ging dus in de fout. Maar hij is slechts de laatste schakel in het hele veiligheidssysteem. NMBS en Infrabel treffen meer schuld.” Dat is het oordeel van de Brusselse politierechter, bijna tien jaar na de treinramp van Buizingen, die het leven kostte aan 19 mensen en honderden mensen verwondde. De bestuurder moet niet naar de cel, NMBS en Infrabel krijgen een monsterboete van elk 550.000 euro. “Men heeft duidelijk geen lessen getrokken uit de treinramp van Pécrot in 2001.” [naar artikel]
De politierechtbank in Brussel heeft de NMBS, Infrabel én de treinbestuurder schuldig verklaard voor de treinramp in Buizingen. Die kostte meer dan 9 jaar geleden het leven aan 19 mensen, 310 anderen raakten gewond. De bestuurder werd schuldig bevonden, maar wordt aanzien als de "laatste schakel in ketting" en krijgt geen straf. De NMBS en Infrabel krijgen elk 550.000 euro boete. Infrabel krijgt de helft met uitstel. [naar artikel]
Het zit er bovenarms op tussen de NMBS en spoorbeheerder Infrabel. De NMBS wil op een aantal trajecten meer treinen inleggen, maar kan dat niet omdat Infrabel heel veel spoorwerken tegelijk plant, schrijven de kranten van Mediahuis dinsdag. [naar artikel]
Het zit er bovenarms op tussen de NMBS en spoorbeheerder Infrabel. De NMBS wil op een aantal trajecten meer treinen inleggen, maar kan dat niet... [naar artikel]
De Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS) heeft het voorbije jaar een omzet gerealiseerd van ruim 2,19 miljard euro, tegenover meer dan 2,23 miljard euro inkomsten het jaar voordien. Het spoorbedrijf leed een nettoverlies van 249,7 miljoen euro, tegenover een winst van 164,6 miljoen het jaar voordien. Er wordt echter op gewezen dat het jaar […] The post NMBS boekt nagenoeg kwart miljard euro verlies appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Het Belgisch spoor ontspoort. De stiptheid keldert, de reizigers morren en de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel liggen meer in ruzie dan dat ze... [naar artikel]
De N-VA wil een hoorzitting in het federaal parlement met de CEO’s van de NMBS en Infrabel. Beide spoorbedrijven botsen opnieuw over de planning van infrastructuurwerken op het spoor. “De spoorbedrijven zitten op ramkoers. De reiziger dreigt verpletterd te worden tussen NMBS en Infrabel”, zegt Kamerlid Tomas Roggeman. [naar artikel]
Infrabel zal in 2020 nog 2,15 miljard euro schulden mogen torsen, of 100 miljoen euro meer dan het eerder opgelegde plafond van 2,05 miljard. Dat [naar artikel]
De correctionele rechtbank van Charleroi heeft Infrabel vrijgesproken en de NMBS veroordeeld tot een geldboete in de zaak rond het treinongeluk in Morlanwelz van 27 november 2017 en het ongeluk dat enkele minuten later volgde in Strépy-Bracquegnies. Bij het dubbele treinongeval kwamen twee arbeiders van Infrabel om het leven en verscheidene treinreizigers raakten gewond. [naar artikel]
Vreemde wending op het proces over de treinramp in Buizingen. De spoorwegbeheerder Infrabel vraagt een schadevergoeding van zijn medebeklaagden: de treinbestuurder én de NMBS. Infrabel betwist dat het fouten heeft gemaakt die tot het zware ongeval in 2010 hebben geleid. Het bedrijf riskeert daarvoor een boete van 650.000 euro. [naar artikel]
Spoormaatschappijen NMBS en Infrabel moeten ruim 20 miljoen euro terugbetalen aan de federale overheid van de middelen die ze hadden gekregen na de zware overstromingen van vorig jaar. Dat heeft de ministerraad vrijdag beslist. [naar artikel]
“De machinist reed door het rode licht en ging dus in de fout. Maar hij is slechts de laatste schakel in het hele veiligheidssysteem. NMBS en Infrabel treffen meer schuld.” Dat is het oordeel van de Brusselse politierechter, bijna tien jaar na de treinramp van Buizingen, die het leven kostte aan 19 mensen en honderden mensen verwondde. De bestuurder moet niet naar de cel, NMBS en Infrabel krijgen een monsterboete van elk 550.000 euro. “Men heeft duidelijk geen lessen getrokken uit de treinramp van Pécrot in 2001.” [naar artikel]
06:00 Voor hun nieuwe beheersovereenkomsten hebben de NMBS en de netbeheerder Infrabel de komende tien jaar 3,4 miljard euro extra nodig. ‘Dat is hard nodig als het de regering ernst is om werk te maken van... [naar artikel]
De NMBS heeft haar schuldenberg vorig jaar met bijna 150 miljoen euro afgebouwd tot 2,483 miljard euro. Dat meldt het Belgische spoorbedrijf. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.