Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

Vlaamse ombudsman: "Geef elke bijzitter 200 euro"

28/09/2018 - 07:26
"De Vlaamse ombudsman stelt voor om al wie op verkiezingsdag moet bijzitten voortaan 150 à 200 euro te geven. "Het zal snel gedaan zijn met de excuses.""

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Vlaamse Ombudsman: 'Geef elke bijzitter 200 euro' (28/09/2018 - Knack)

De Vlaamse Ombudsman stelt voor om al wie op verkiezingsdag moet bijzitten voortaan een vergoeding van 150 à 200 euro te geven. [naar artikel]


2. Vlaamse Ombudsman: “Geef elke bijzitter 200 euro” (28/09/2018 - Gazet van Antwerpen)

De Vlaamse Ombudsman stelt voor om al wie op verkiezingsdag moet bijzitten voortaan een vergoeding van 150 à 200 euro te geven. “Het zal snel gedaan zijn met de excuses”, zegt hij vrijdag in Het Laatste Nieuws en De Morgen. [naar artikel]


3. ‘Geef elke bijzitter 200 euro’ (28/09/2018 - De Standaard)

De Vlaamse Ombudsman Bart Weekers stelt voor om al wie op verkiezingsdag moet bijzitten voortaan een vergoeding van 150 à 200 euro te geven. ‘Het zal snel gedaan zijn met de excuses’. [naar artikel]


4. Ombudsman waarschuwt voor isolatiefirma: "Mensen lopen zo hun premie van honderden euro's mis" (09/06/2018 - Het Laatste Nieuws)

Een opvallende waarschuwing van de Vlaamse ombudsman: wie zijn woning isoleert, moet uitkijken voor het bedrijf 'Vlaanderen Isoleert'. De ombudsman... [naar artikel]


5. Al meer dan 300 klachten over zonnepanelen-arrest bij Vlaamse Ombudsman: "Zelden geziene verontwaardiging" (21/01/2021 - VRT NWS)

De Vlaamse Ombudsdienst heeft in een week tijd al meer dan 300 klachten ontvangen naar aanleiding van het arrest van het Grondwettelijk Hof over de zonnepanelen en de digitale meter. Ombudsman Bart Weekers wil graag helpen om de "vertrouwensbreuk" te herstellen. De voorgestelde compensatie is volgens hem "een deel van de oplossing". "Maar dat alleen herstelt geenszins het vertrouwen", klinkt het. [naar artikel]


6. Vlaamse Ombudsman vindt autokeuring klantonvriendelijk: "Ze moeten dringend in achteruitkijkspiegel kijken" (08/03/2022 - VRT NWS)

"De Inspecteur" krijgt veel mails met klachten over de autokeuringscentra. Wie een afspraak wil maken om zijn auto te laten keuren, vindt vaak geen vrije plek voordat de einddatum verstrijkt. Dat is een probleem want als je te laat naar de keuring gaat, betaal je extra. De Vlaamse Ombudsman vindt het welletjes: "er is een gebrek aan klantvriendelijkheid". [naar artikel]


7. Kiesbureaus vlotter bemannen? Ombudsman pleit voor een hogere vergoeding (28/09/2018 - VRT NWS)

Wie op 14 oktober op verkiezingsdag als voorzitter of bijzitter in een stembureau moet werken, zou een vergoeding van 150 tot 200 euro moeten krijgen, dat zegt de Vlaamse ombudsman. Nu krijgen voorzitters, bijzitters of tellers daar tussen de 15 en 30 euro voor. De hogere vergoeding zal niet meer voor 14 oktober zijn, maar voor de verkiezingen volgend jaar op zondag 26 mei moet het volgens de ombudsman mogelijk zijn om met nieuwe bedragen te werken.  [naar artikel]


8. Vlaamse ombudsman is regen aan klachten over annuleringen beu en vraagt om niet zomaar reis te boeken: "Geduld is op" (22/11/2020 - VRT NWS)

De Vlaamse ombudsman vreest opnieuw voor een hoog aantal klachten over geboekte reizen die geannuleerd worden. Hij vraagt dan ook om niet zomaar reizen te gaan boeken deze winter of komend voorjaar. Dat schrijft De Zondag. "Ik ben samen met de andere klachtenbehandelaars niet echt gemotiveerd om die klachten opnieuw te moeten behandelen", zegt ombudsman Bart Weekers. [naar artikel]


9. Ombudsman VRT NWS in "De zevende dag": "Een draai om de oren omwille van "bloemenhoeren"" (25/02/2018 - VRT NWS)

VRT-ombudsman Tim Pauwels geeft maandelijks een overzicht van de reacties die hij dagelijks ontvangt. Deze week vertelt hij meer over het incident waarbij het woord “bloemenhoeren” op de Facebookpagina van VRT NWS terechtkwam. [naar artikel]


10. Vlaamse ombudsman wil vergoeding voor wie zonnepanelen ziet uitvallen door verzadigd net: "Zal almaar meer voorkomen"  (09/03/2021 - VRT NWS)

Wie een zonnepaneleninstallatie heeft, maar die op zonnige momenten ziet uitvallen omdat het net verzadigd is, moet daarvoor worden vergoed door netbeheerder Fluvius. Dat schrijft de Vlaamse ombudsman Bart Weekers in zijn jaarrapport. Hij spreekt van een groeiend probleem. "Sommige mensen zullen nog jaren een te laag rendement hebben." [naar artikel]


11. Klachten bij de Vlaamse ombudsman: rij-examencentra blijken een bron van ergernis (07/03/2018 - VRT NWS)

De rij-examencentra zijn voor de Vlaming een grote bron van ergernis, zo blijkt uit de klachtencijfers van de Vlaamse Ombudsman. Klaartje kan erover meespreken. Ze doet haar verhaal in "Het journaal". [naar artikel]


12. Vlaamse ombudsman wil van internet basisbehoefte maken (17/11/2020 - Het Laatste Nieuws)

De Vlaamse ombudsman Bart Weekers wil van internet een basisbehoefte maken. "Dat houdt onder meer in dat je als consument niet zomaar afgesloten kunt worden. Wanneer een leverancier iemand wil afsluiten van elektriciteit of gas moet hij in bepaalde gevallen eerst advies aanvragen aan de gemeente", zegt hij in Knack. [naar artikel]


13. Oproep ombudsman aan ex-klanten Vlaamse Energieleverancier en Watz: "Verander zo snel mogelijk van leverancier" (24/12/2021 - VRT NWS)

Bart Weekers, de Vlaamse ombudsman roept ex-klanten van Vlaamse Energieleverancier en Watz op om zo snel mogelijk van energieleverancier te veranderen. Begin deze maand ging Vlaamse Energieleverancier failliet en deze week vroeg Watz bescherming aan tegen schuldeisers. Bijna 100.000 gedupeerde klanten vallen daardoor normaal automatisch terug op het duurdere tarief van netbeheerder Fluvius. "Om dat te voorkomen, moeten ze zo snel mogelijk overstappen naar een andere energieleverancier", aldus Weekers. [naar artikel]


14. Heb je energiecontract mét extra service? Ombudsman: "Opgepast, want aan die mooie extra's zijn voorwaarden verbonden" (05/05/2021 - VRT NWS)

Steeds meer proberen energieleveranciers contracten te verkopen met aanvullende goederen of diensten. Het kan gaan over een slimme thermostaat of een slimme energiemeter waarmee je makkelijk je verbruik in de gaten kunt houden, of een onderhoudscontract. De ombudsman voor de energiesector krijgt vaker klachten over dat type contracten. "Wie wil overstappen van energieleverancier, beseft niet dat hij blijft vasthangen aan dat aanvullende goed of dienst", waarschuwt de ombudsman bij"De inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]


15. "Geef er eentje": Rode Kruis vraagt u 1 euro te schenken voor vrijwilligers (05/12/2017 - Het Laatste Nieuws)

"Geef er eentje voor eentje die zich geeft" spoort Rode Kruis-Vlaanderen mensen aan om 1 euro te schenken voor elke vrijwilliger die zich dag in... [naar artikel]


16. Afscheidsbrief van Elke (21): "Geef 1.000 euro aan Rode Neuzen" (05/12/2016 - Het Laatste Nieuws)

Op 18 november stapte Elke Geussens uit het leven. Haar mooie afscheidsbrief toont hoe deze studente was: ze dacht altijd eerst aan anderen, dan [naar artikel]


17. Reiziger dient klacht in over "steakmes" in restaurant Brussels Airport (04/10/2023 - VRT NWS)

Een reiziger heeft een klacht neergelegd vanwege "het gebruik van steakmessen in het AMO-restaurant, gelegen in de neutrale zone van de luchthaven in Zaventem". Dat meldt de federale ombudsman voor de luchtvaart, Philippe Touwaide. De ombudsman noemt de messen op die plek "verbazingwekkend" en zegt dat het al de tweede keer is dat hij hiervoor tussenbeide moet komen. [naar artikel]


18. Ombudsman Energie stapt naar Economische Inspectie: "Sommige leveranciers spelen vals" (14/01/2022 - VRT NWS)

De Ombudsman voor Energie Eric Houtman wil dat de Economische Inspectie een onderzoek start naar de verkooppraktijken van een aantal energieleveranciers. Dat heeft hij gezegd bij "De Inspecteur" op Radio 2. "Sommige verhalen zijn erg stuitend." [naar artikel]


19. Elke schrijft laatste wens neer in afscheidsbrief: "Geef 1.000 euro aan Rode Neuzen" (05/12/2016 - Het Laatste Nieuws)

Op 18 november stapte Elke Geussens uit het leven. Haar mooie afscheidsbrief toont hoe deze studente was: ze dacht altijd eerst aan anderen, dan [naar artikel]


20. Ombudsman: "Verplichte terugkommomenten voor jonge bestuurders zijn slecht georganiseerd" (16/02/2019 - VRT NWS)

De Vlaamse Ombudsman krijgt veel klachten over de nieuwe verplichte terugkommomenten voor jonge bestuurders. "Het is een goed initiatief, want verkeersveiligheid is belangrijk, maar dan moet het goed georganiseerd worden en dat is nu niet het geval", zegt hij aan VRT NWS. "Ik weet dat er veel kritiek is, maar als de terugkommomenten tot minder verkeersdoden leiden, is het me dat allemaal waard", reageert bevoegd minister Ben Weyts (N-VA). Vandaag vinden de allereerste sessies plaats. [naar artikel]


21. Fraeye over videoref: "Geef trainers elke match recht op 2 videocalls" (29/10/2017 - Sporza)

Het systeem van de videoref kwam dit seizoen al enkele keren onder vuur te liggen. "Er zullen veel minder frustraties zijn als elke ploeg 2 keer de videocall kan gebruiken." [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!