Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Het debat in Pelt: “Omleidingsweg nodig om verkeersinfarct in centra op te lossen”

03/10/2018 - 03:30
"Dat Frank Smeets de eerste burgemeester van Pelt wordt, lijkt een uitgemaakte zaak. Ook het pad dat de CD&V voor de Dommelgemeente heeft uitgestippeld, wordt door de andere partijen grotendeels gevolgd. Iedereen wil vooral dat de omleidingsweg er eindelijk komt zodat de Leopoldlaan en de Heerstraat opnieuw leefbaar worden. Dit bleek tijdens het debat dat gevoerd werd aan zwembad Dommelslag, pal op de grens van beide gemeenten, in een autocar van Jacobs Transport. "

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Het debat in Pelt: “Omleidingsweg nodig om verkeersinfarct in centra op te lossen” (03/10/2018 - Het Belang van Limburg)

Dat Frank Smeets de eerste burgemeester van Pelt wordt, lijkt een uitgemaakte zaak. Ook het pad dat de CD&V voor de Dommelgemeente heeft uitgestippeld, wordt door de andere partijen grotendeels gevolgd. Iedereen wil vooral dat de omleidingsweg er eindelijk komt zodat de Leopoldlaan en de Heerstraat opnieuw leefbaar worden. Dit bleek tijdens het debat dat gevoerd werd aan zwembad Dommelslag, pal op de grens van beide gemeenten, in een autocar van Jacobs Transport. [naar artikel]


2. Het debat in Gingelom: “Samen naar Brussel voor tracé omleidingsweg” (05/09/2018 - Het Belang van Limburg)

Gingelom is dan wel een landelijke gemeente, aan steenwegen hebben ze geen gebrek. Sinds de N3 in Linter is aangepakt, dendert het vrachtverkeer nu vrolijk over de N80, dwars door Gingelom. Af en toe duikt er een plan op om dit op te lossen met een omleidingsweg. “Maar die staat in Brussel niet op de agenda”, stelt burgemeester Patrick Lismont (sp.a-Goesting) vast. [naar artikel]


3. Het debat in Houthalen-Helchteren: Omleidingsweg is van de baan (29/09/2018 - Het Belang van Limburg)

Groot nieuws: na 50 jaar discussie lijkt er onder de politici van Houthalen-Helchteren een grote consensus over de Noord-Zuidverbinding. 7 van de 9 partijen die opkomen, zijn voor de ondertunneling van de Grote Baan. Alleen Be.One en Echt houden vast aan een omleidingsweg. Opmerkelijk is vooral dat ook coalitiepartners sp.a-Groen en CD&V voor de ondertunneling van de bestaande doortocht opteren. “Als we moeten kiezen, zijn we voor een geboorde tunnel onder de Grote Baan”, bevestigen Alain Yzermans (sp.a-Groen Plus) en Jef Verpoorten (CD&V). Ook N-VA, Buur, U&Wij, Vlaams Belang en PVDA delen die visie. [naar artikel]


4. Francken bezoekt PXL: "Meer meldingen radicalisering in centra Fedasil dan andere centra" (19/10/2016 - Het Belang van Limburg)

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken heeft vanmorgen een uiteenzetting gegeven aan de studenten sociaal werk van de PXL. Hij vertelde hen over de belangrijke rol die ze kunnen spelen in de asielcentra. "Jullie zijn de voelsprieten voor radicalisering. Blijf neutraal en objectief", drukte hij hen op het hart. Hij wist ook nog te vertellen dat er vanuit de centra van Fedasil veel meer meldingen van radicalisering komen dan uit centra die uitgebaat worden door andere partners. "Bizar want ze hebben dezelfde populatie", zegt Francken. [naar artikel]


5. Maarten Boudry en Anuna De Wever gingen in debat over het debat, dat eigenlijk geen debat was (24/05/2023 - Humo)

[naar artikel]


6. “Limburg zal spijt krijgen van de omleidingsweg” (06/10/2016 - Het Belang van Limburg)

De realisatie van de Noord-Zuidverbinding is veruit het meest dringende openbaar werk in onze provincie. Dat zeggen althans de 2.700 Limburgers die we ondervroegen. Dat andere grote mobiliteitsproject, het Spartacusplan dat Limburg moet voorzien van beter openbaar vervoer, geniet steun van iets meer dan de helft van alle ondervraagden. [naar artikel]


7. Lichte vrachtwagen crasht op omleidingsweg Meeuwen (02/11/2016 - Het Belang van Limburg)

Op de omleidingsweg N 76 in Meeuwen, in de richting naar Bree is woensdagmorgen omstreeks 9u15 een lichte vrachtwagen gecrasht. De omleidingsweg werd tijdelijk afgesloten voor verkeer. [naar artikel]


8. Werken eerste fase noordoostelijke omleidingsweg starten dit jaar (10/01/2017 - Het Belang van Limburg)

In 2017 start de uitvoering van het eerste deel van de Noordoostelijke Omleidingsweg. In een eerste fase wordt in 2017 een 470 meter lang tracé gebouwd tussen Bilzersteenweg en de Molenweg. Enkele onteigeningen van gronden en een buurtweg, die van statuut moet veranderen, staan de bouwvergunning nog in de weg. De nieuwe weg moet uiteindelijk de Maastrichtersteenweg verbinden met de Bilzersteenweg om zo de overvolle Tongerse Kleine Ring te ontlasten. [naar artikel]


9. De Holen definitief beschermd: doodsteek voor noordelijk tracé omleidingsweg Neerpelt (13/01/2017 - Het Belang van Limburg)

Minister-president Geert Bourgeois, ook bevoegd voor Onroerend Erfgoed, heeft de voormalige watering ‘De Holen’ in Neerpelt vandaag definitief beschermd als cultuurhistorisch landschap. Dit netwerk van sloten en grachten brengt al sinds de 19de eeuw kalkrijk water naar de Kempense zandgronden. Het gebied heeft daardoor een belangrijke natuurwaarde en is volgens Bourgeois ook historisch waardevol. [naar artikel]


10. Geen nooddecreet voor omleidingsweg Noord-Zuid (08/02/2017 - Het Belang van Limburg)

Er komt geen nooddecreet voor de Noord-Zuidverbinding in Houthalen-Helchteren. Het kernkabinet van de Vlaamse regering kiest voor de optie van het ‘complexe projecten decreet’. Dat decreet behoud meer inspraakprocedures en is minder verregaand dan het nooddecreet, maar moet de aanleg van de Noord-Zuid toch bespoedigen indien de Raad van State dit voorjaar negatief beslist. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!