Het rijden met een diesel kost nu 448 euro per jaar meer dan in 2016. Dat blijkt uit de Mobiliteitsbarometer van VAB. Een liter diesel kost vandaag 8,1 eurocent meer dan benzine. Diesels waren volgens de publieke opinie al meer belastend voor het milieu, maar zijn dat volgens VAB nu dus ook voor uw portefeuille. [naar artikel]
Voor de meeste particuliere gebruikers is een diesel economisch niet meer interessant. Dat concludeert mobiliteitsvereniging VAB op basis van een nieuwe budgettest. Wie voor benzine kiest, moet op de CO2-uitstoot letten, raadt VAB aan. [naar artikel]
Het is voor het eerst dat VAB diesels in die mate afraadt. [naar artikel]
Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. De bedrijfswagen op zich wordt voorlopig niet in vraag gesteld. “Dat is een ander debat.” [naar artikel]
Het bedrijfswagenpark stapt in 2026 quasi volledig over op elektrische wagens, terwijl ook de particuliere bestuurder steeds vaker voor een EV opteert. Vele automerken stellen langs hun kant dan weer een datum in het vooruitzicht waarop ze definitief stoppen met de productie van auto’s met een verbrandingsmotor. Hoelang mogen we nog met een nieuwe diesel rijden? En is het nog interessant om in een dieselwagen te investeren? HLN Drive weegt de pro’s en de contra’s af. [naar artikel]
Met een maximumprijs aan de pomp van 1,652 euro per liter is diesel duurder dan ooit tevoren. Is een dieselwagen dan nog wel interessant? Voor wie dan? Of verkoop je nu beter snel om er toch nog - een beetje - geld van te krijgen? [naar artikel]
Met een maximumprijs aan de pomp van 1,652 euro per liter is diesel duurder dan ooit tevoren. Is een dieselwagen dan nog wel interessant? Voor wie dan? Of verkoop je nu beter snel om er toch nog - een beetje - geld van te krijgen? [naar artikel]
Met een maximumprijs aan de pomp van 1,652 euro per liter is diesel duurder dan ooit tevoren. Is een dieselwagen dan nog wel interessant? Voor wie dan? Of verkoop je nu beter snel om er toch nog - een beetje - geld van te krijgen? [naar artikel]
Het autosalon: dat betekent traditioneel saloncondities, de leukste nieuwigheden en een meerverkoop van nieuwe auto’s. Maar is dat anno 2022 nog wel zo? Kan je nog een goedkope auto scoren en moet je vandaag nog kiezen voor fossiele brandstoffen? En wat met tweedehands? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.