Modeketen C&A heeft een nogal pijnlijke flater begaan met enkele wintertruien. De kledingstukken met daarop ‘Ghost Divison’ in gotische letters, hebben een sterke gelijkenis met de kledij van enkele neonazi’s. De term ‘Division’ wordt in Duitsland geassocieerd met neonazi’s en extremistische figuren. Om maar enkele voorbeelden te geven: zo is er een rechtse rockgroep die […] Het bericht Pijnlijk. C&A moet ‘neonazi-trui’ uit de rekken halen na zondvloed aan klachten verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Volle winkelrekken, ook in tijden van crisis en meer concurrentie tussen supermarkten. Dat moet een nieuw koninklijk besluit garanderen. Bovendien krijgen uitbaters meer vrijheid om een uitgebreid, lokaal en divers aanbod in jouw supermarkt aan te bieden. De nieuwe regeling komt er na protest tegen de ‘wurgcontracten’ die supermarktketens uitbaters willen opleggen. “Maar een West-Vlaamse consument is anders dan een Limburgse”, klinkt het. Dit verandert er. [naar artikel]
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu dreigt opnieuw tegenover Hamas -de Palestijnse islamitische politieke beweging die de controle heeft over... [naar artikel]
David Cameron, de Britse 'Prime Minister' die het referendum over de brexit liet houden, zegt geen spijt daarvan te hebben. 'Ook al denk ik elke dag aan de gevolgen ervan', aldus de voormalige eerste minister. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor telecommunicatie kreeg vorig jaar de meeste klachten over facturen, overstappen naar een andere operator, en roaming. Dat laatste – duurder bellen en surfen in het buitenland – is sinds midden vorig jaar afgeschaft in de landen van de Europese Unie, maar dus niet in alle Europese landen, maar dat weet duidelijk nog niet iedereen. In totaal kreeg de ombudsdienst 16.249 klachten. Dat is 9,21 procent meer dan in 2016. 96 procent van de klachten kreeg een oplossing. [naar artikel]
De Vlaamse ombudsman meldt een opvallende stijging van het aantal klachten over afgeschafte ritten bij De Lijn. Dat staat in zijn jaarrapport van vorig jaar. Hij stelt ook opvallend veel klachten vast over de soms forse stijging van de huurprijs voor een sociale woning. Daartegenover staat dat de Vlaamse ombudsdienst vorig jaar veel meer klachten heeft kunnen oplossen. [naar artikel]
Het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie is sterk toegenomen. Vooral sinds de forse stijging van de energieprijzen de laatste maanden klopt de ombudsdienst overuren. "Het aantal klachten is moeilijk bij te houden", zegt ombudsman Eric Houtman bij "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]
Het Agentschap Opgroeien krijgt steeds meer klachten van bezorgde ouders. Vorig jaar waren er in totaal 631 of 53 klachten per maand, voor dit jaar alleen zitten we al aan 782 (of 78 per maand). Een gelijkaardige trend is waar te nemen bij de interventies door de Zorginspectie. "Ouders zijn veel alerter, merken we. Maar het gaat niet altijd over ernstige meldingen", zegt Niels Heselmans van het Agentschap Opgroeien. [naar artikel]
Sinds begin dit jaar komen er opvallend meer klachten binnen bij de Ombudsdienst voor telecom over de wachttijden bij de klantendiensten van de telecomoperatoren. De meeste klachten gaan over Telenet. Ook bij De Inspecteur komen heel veel mails binnen van ontevreden klanten. Telenet bevestigt het probleem: “Ondanks veel testen en voorbereiding zitten er toch nog veel kinderziektes in het nieuwe IT-systeem.” [naar artikel]
Testaankoop heeft in de afgelopen zes maanden 116 klachten ontvangen over de uitrol van het Fiber-netwerk door Proximus. Klanten krijgen zonder instemming een duurder abonnement, woningen worden beschadigd en de communicatie van onderaannemers van Proximus laat te wensen over. Dat meldt de consumentenorganisatie woensdag in een persbericht. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.