Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

"Melania's 'I really don't care, do you?'-jas was niet gericht op kinderen, maar was een boodschap voor de linkse media die haar altijd bekritiseren"

13/10/2018 - 13:31
"De Amerikaanse first lady, Melania Trump, heeft verklaard dat de beruchte jas die ze droeg, terwijl ze op weg was naar een opvangcentrum voor..."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. "Melania's 'I really don't care, do you?'-jas was niet gericht op kinderen, maar was een boodschap voor de linkse media die haar altijd bekritiseren" (13/10/2018 - Het Laatste Nieuws)

De Amerikaanse first lady, Melania Trump, heeft verklaard dat de beruchte jas die ze droeg, terwijl ze op weg was naar een opvangcentrum voor... [naar artikel]


2. Professor Criekemans: ‘Deze raketaanval is een politieke boodschap, gericht aan Rusland’ (03/01/2023 - De Morgen)

[naar artikel]


3. "Verbied tv-reclame voor ongezonde voeding gericht op kinderen": Hoge Gezondheidsraad doet aanbevelingen tegen overgewicht bij kinderen (12/10/2022 - VRT NWS)

Tussen 6 uur 's ochtends en 23 uur 's avonds zouden er geen reclamespots voor ongezonde voeding gericht op kinderen uitgezonden mogen worden. Dat vraagt de Hoge Gezondheidsraad in een nieuw rapport. Ook zou dergelijke reclame verboden moeten worden op sport- en cultuurevenementen, in crèches, scholen en andere locaties waar kinderen samenkomen. De raad is ervan overtuigd dat de wildgroei aan reclame, ook via nieuwe digitale media, een cruciale rol speelt in het stijgend aantal kinderen met overgewicht. [naar artikel]


4. Fles met boodschap uit 1974 gevonden bij afbraakwerken in Dessel, maar de boodschap blijft voorlopig in de fles (16/02/2022 - VRT NWS)

In Dessel is bij de afbraak van de sporthal een fles uit 1974 gevonden. Die was destijds mee ingemetst in een muur. In de fles zit dik papier, wat er op geschreven staat, is nog niet duidelijk. "We krijgen het papier er niet uit en we willen de fles niet stukslaan." [naar artikel]


5. Unilever stopt met alle reclame gericht op jonge kinderen (12/02/2020 - Knack)

Voedingsmiddelenproducent Unilever richt zijn reclames niet meer op jonge kinderen. Voor de meeste reclames gaat het bedrijf nu uit van kinderen vanaf 12 jaar. Op sociale media spreekt de maker van onder meer Magnums en Ola-ijsjes tegen eind dit jaar tieners vanaf 13 jaar aan. [naar artikel]


6. Unilever stopt met reclame gericht op jonge kinderen en zet alleen nog cartoonfiguren op producten die niet te ongezond zijn (12/02/2020 - Het Laatste Nieuws)

Voedingsmiddelenproducent Unilever richt zijn reclames niet meer op jonge kinderen. Voor de meeste reclames gaat het bedrijf nu uit van kinderen... [naar artikel]


7. Unilever (van onder meer de Ola-ijsjes) stopt met reclame die gericht is op kinderen (13/02/2020 - VRT NWS)

Unilever, het moederbedrijf van merken als Zwitsal, Dove maar ook de Ola-ijsjes, stopt met reclame gericht op jonge kinderen. Concreet betekent dit dat ze minder cartoonfiguren op hun verpakking zullen zetten. Enkel "gezonde" producten zullen nog gepromoot worden bij kinderen onder 12 jaar. [naar artikel]


8. Spanje verbiedt reclame voor gesuikerde producten gericht op kinderen (28/10/2021 - Het Belang van Limburg)

De Spaanse overheid heeft donderdag bekendgemaakt dat zij reclame voor gesuikerde voedingsmiddelen en drankjes die zich richt op kinderen zal verbieden. Op die manier willen ze de toenemende overgewichtsproblemen bij kinderen tegengaan. [naar artikel]


9. Unilever stopt met reclame gericht op kinderen onder 16 jaar (21/04/2022 - Het Laatste Nieuws)

Het voedingsconcern Unilever, dat onder meer de merken Ben & Jerry’s, Magnum en Zwan in portefeuille heeft, stopt met reclame gericht op jongeren onder de zestien jaar. Het bedrijf zegt ouders zo te willen helpen om gezondere keuzes voor hun kinderen te maken. [naar artikel]


10. Gedaan met reclame voor ijsjes en chips gericht op kinderen: sectorfederaties spreken strengere criteria af (05/12/2022 - Het Laatste Nieuws)

De voedingssector gaat vanaf juni 2023 geen reclame voor onder meer ijsjes, chips en frisdrank meer richten op kinderen. Dat hebben de sectorfederaties van de voedingsindustrie (Fevia), de handelaars (Comeos) en de adverteerders (UBA) afgesproken. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!