De fiets wordt meer en meer gebruikt voor het woon-werkverkeer, vooral in de provincies Oost-Vlaanderen en Antwerpen. Dat leidt de VAB zondag af... [naar artikel]
De elektrische fiets wordt in Vlaanderen hoe langer hoe meer gekocht voor woon-werkverkeer. Van de Vlamingen die vandaag een elektrische fiets bezitten, kocht 34 procent die aan om te gebruiken voor woon-werkverkeer. In 2015 was dat nog maar 21 procent. [naar artikel]
De fiets wordt meer en meer gebruikt voor het woon-werkverkeer, vooral in de provincies Oost-Vlaanderen en Antwerpen. Dat leidt de VAB zondag af uit de cijfers voor de fietsbijstand in 2017 en 2018. [naar artikel]
Bijna de helft van de werknemers in de provincie Antwerpen gebruikt voor minstens een deel van hun woon-werkverplaatsingen de fiets. Eén op de vijf gebruikt uitsluitend de fiets om naar het werk te rijden en er is een sterke stijging in de combinatie auto-fiets. In geen enkele andere provincie in ons land is de fiets zo populair voor woon-werkverkeer. [naar artikel]
De elektrische fiets wordt in Vlaanderen hoe langer hoe meer gekocht voor woon-werkverkeer. Van de Vlamingen die vandaag een elektrische fiets... [naar artikel]
Al 4 op de 10 werknemers gebruikt de fiets om minstens een deel van z’n woon-werk verkeer af te leggen. En ook het aantal werknemers dat trein, tram of bus neemt van en naar het werk, klimt stilaan. Al neemt dat niet weg dat de auto met stip op één blijft staan bij de pendelaars, … The post BEKIJK – Fiets wint terrein in woon-werkverkeer appeared first on Trends. [naar artikel]
De auto blijft met enorme voorsprong de heer en meester in het woon-werkverkeer in Vlaanderen. Bedrijven die buiten de steden gevestigd zijn, zagen... [naar artikel]
Almaar meer mensen zoeken alternatieven voor de auto om naar het werk te gaan. In 2010 gebeurden zeven op de tien woon-werkverplaatsingen nog met de auto, vorig jaar was dat nog maar iets meer dan de helft. Vooral de fiets wint terrein: het aandeel fietsritten in het woon-werkverkeer is meer dan verdubbeld in zeven jaar tijd. Dat blijkt uit een studie van de FOD Mobiliteit in samenwerking met het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid, dat voortaan VIAS Institute heet. [naar artikel]
De fiets wordt steeds populairder voor woon-werkverkeer en werkgevers doen steeds meer om duurzame mobiliteitsmodi te ondersteunen. Dat blijkt maandag uit de zesde editie van de enquête die de FOD Mobiliteit en Vervoer om de drie jaar organiseert bij alle werkgevers uit de private en publieke sector met minstens honderd werknemers. [naar artikel]
De fiets wint in de provincie Antwerpen steeds meer terrein als favoriete vervoermiddel om naar het werk te gaan. De helft van de werknemers gebruikt de fiets minstens voor een deel in het woon-werkverkeer. Het openbaar vervoer lijkt dan weer te zijn hersteld van de coronacrisis. [naar artikel]
De elektrische fiets wordt populairder, ook bij een jonger publiek. Dat komt omdat die fiets meer en meer wordt gebruikt voor woon-werkverkeer. Ook het aantal ongevallen neemt toe. Dat blijkt uit de laatste VAB-fietsbarometer. [naar artikel]
Veel meer mensen gebruiken de laatste dagen de fiets als sport of ter ontspanning. Dat blijkt uit een studie van de provincie Antwerpen. Uit diezelfde studie blijkt dat er minder fietsers zijn op drukke assen die vooral gebruikt worden voor woon-werkverkeer. [naar artikel]
Ongeveer de helft van de mensen in de Vervoerregio Antwerpen maakt gebruik van de auto voor het woon-werkverkeer. Het zijn vooral de mensen die buiten de stad wonen die vaker op deze manier van en naar hun werk rijden. “Dit is hoopvol nieuws om een goede modal shift (de overschakeling van auto naar alternatieve, propere vervoermiddelen, red.) te bereiken”, zegt Antwerps schepen voor Mobiliteit Koen Kennis (N-VA). “We gaan nog meer inzetten op de fiets, het openbaar vervoer en telewerken.” [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts maakt via het Pendelfonds 2,2 miljoen euro vrij om het gebruik van de fiets in het woon-werkverkeer te promoten. De N-VA-minister mikt op duizenden extra bedrijfsfietsen en voorziet een hogere fietsvergoeding. “Elke bedrijfsfiets is een auto minder in de dagelijkse file”, aldus Weyts. Het recreatief fietsen zit in Vlaanderen […] Het bericht Weyts maakt 2,2 miljoen euro vrij om werknemers op de fiets te krijgen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Terwijl de fiets steeds populairder wordt als vervoermiddel voor het woon-werkverkeer, wil het woon-schoolverkeer voorlopig niet mee. (On)veiligheid speelt daarin een cruciale factor. Tien tips voor ouders en scholieren die de overschakeling willen maken van auto naar fiets. [naar artikel]
Via het Pendelfonds krijgen 36 Vlaamse bedrijven samengeteld 2,56 miljoen euro overheidssteun voor investeringen in duurzaam woon-werkverkeer. Dat meldt Vlaams minister voor Mobiliteit Ben Weyts. Met de steun kunnen de bedrijven mobiliteitsoplossingen op maat uitwerken en werknemers stimuleren om meer gebruik te maken van de fiets, carpooling, openbaar vervoer en randparkings. “We investeren in harde […] [naar artikel]
Via het Pendelfonds krijgen 36 Vlaamse bedrijven samengeteld 2,56 miljoen euro overheidssteun voor investeringen in duurzaam woon-werkverkeer. Dat meldt Vlaams minister voor Mobiliteit Ben Weyts. Met de steun kunnen de bedrijven mobiliteitsoplossingen op maat uitwerken en werknemers stimuleren om meer gebruik te maken van de fiets, carpooling, openbaar vervoer en randparkings. [naar artikel]
De auto verliest terrein in het woon-werkverkeer. De wagen was vorig jaar goed voor 56 pct van de woon-werkverplaatsngen, terwijl dat in 2010 nog 71 pct was. Dat blijkt uit de eerste resultaten van een grote enquête van het Vias Institute, het voormalige BIVV. Er werden 30.000 personen ondervraagd. [naar artikel]
Als het zonnetje schijnt en de kinderen hoeven niet naar school, dan kiezen steeds meer werknemers voor de fiets. Vorig jaar combineerde iets meer dan 1 op de 10 Belgen de auto en de fiets voor hun woon-werkverkeer, zegt HR-bedrijf Acerta. [naar artikel]
Gebruikers van de elektrische fiets worden alsmaar jonger, maar ook het aantal ongevallen bij die doelgroep neemt toe. Dat blijkt uit de VAB-fietsbarometer. Globaal wordt er in Vlaanderen vaker en verder gefietst dan drie jaar geleden, zegt de mobiliteitsorganisatie. VAB ondervroeg 2.000 Belgen ouder dan 18 jaar. In 2015 werd al eens een gelijkaardige bevraging […] Het bericht Steeds meer jongeren rijden met een elektrische fiets verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Ondanks de voornemens van topman Roger Kesteloot blijft woon-werkverkeer de blinde vlek in het aanbod van De Lijn. 'Pendelverkeer is meer dan extra bussen inleggen in de steden', stelt Voka. [naar artikel]
De fiets is aan een echte tussensprint bezig in het woon-werkverkeer. In 2017 reed voor het eerst bijna een of vijf Limburgers met de fiets naar het werk, een kwart meer dan het jaar tevoren. En het plafond is volgens mobiliteitsexperten nog lang niet bereikt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.