Ziekenhuizen in België mogen binnenkort campagnes opzetten om sperma- of eiceldonoren te rekruteren. Dat is het gevolg van een nieuwe wet. Critici vrezen dat er straks een commerciële strijd losbarst tussen klinieken. “Voor een eicel wordt tot 2.000 euro betaald”, zegt professor Petra De Sutter. [naar artikel]
Ziekenhuis Oost-Limburg (ZOL) in Genk is op zoek naar nieuwe eiceldonoren. “We zitten nu echt wel in een periode met bijna geen aanmeldingen van nieuwe donoren meer”, klinkt het. Er staan momenteel dertig vrouwen op de wachtlijst. [naar artikel]
Het ziekenhuis Oost-Limburg is op zoek naar eiceldonoren. Sinds dit jaar opende het ziekenhuis in Genk een eicelbank voor vrouwen die niet meer zwanger kunnen geraken met hun eigen eicellen, bijvoorbeeld door een vervroegde menopauze. Al 23 kandidaten hebben zich dit jaar gemeld als donor, maar daarvan vielen er heel wat af omdat ze niet geschikt waren. Daardoor blijft de vraag naar donoren veel groter dan het aanbod. [naar artikel]
Als eerste ziekenhuis in Limburg heeft het Ziekenhuis Oost-Limburg (ZOL) in Genk een eicelbank. Vrouwelijke donoren ontvangen er voor een eicel een vergoeding van 1.000 euro. Het ZOL is het vijfde ziekenhuis in Vlaanderen met een eicelbank. Omdat Genk een laboratorium voor embryologie heeft, mocht het als enige Limburgse ziekenhuis een eicelbank oprichten. [naar artikel]
Je moet al goed zot zijn om vandaag nog een A-merk in je winkelkar te leggen. Dat is de opmerkelijke onderliggende boodschap die Carrefour en Lidl verspreiden in reclamecampagnes op radio, tv, TikTok en in kranten. Net als andere supermarkten zetten ze hun huismerken volop in de kijker, maar dan wel heel fors. Een ongeziene campagne, noemt retailspecialist Stefan Van Rompaey het. “Zeker omdat supermarkten door deze advertenties niet per se meer zullen verdienen.” Van Rompaey schat ook in of dit oorlogje goed nieuws is voor uw portemonnee. [naar artikel]
Doe een doorsnee reclameblaadje open, en vanaf pagina één lachen de modellen je toe. Parelwitte tanden, glanzende haardos, en een lelieblanke [naar artikel]
Procter & Gamble (P&G) investeert minder in online adverteren. Het concern, dat merken bezit als Always, Head & Shoulders en Swiffer, heeft het afgelopen kwartaal een streep gezet door ruim 100 miljoen dollar (85 miljoen euro) aan digitale advertenties. Volgens P&G waren die reclamecampagnes niet effectief. [naar artikel]
De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) heeft het voorbije jaar in slechts 26 procent van de onderzochte klachtendossiers een aanpassing of stopzetting van de reclamecampagne bevolen. Dat is 10 procentpunt minder dan het jaar voordien en het laagste cijfer in de jongste vijf jaar. Het aantal dossiers “zonder opmerkingen” bedroeg 69 procent, of […] Het bericht Amper een kwart van reclamecampagnes moet worden aangepast van regulator verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.