De bedrijven in de Antwerpse haven erkennen het probleem van de luchtvervuiling in Antwerpen. "Ze mogen ons met de vinger wijzen, maar dan moeten ze ook toegeven dat de uitstoot van onze industrie jaar na jaar daalt". Op vlak van mobiliteit, transport en brandstof van schepen zijn er wel nog grote stappen vooruit mogelijk. [naar artikel]
Aan het Deurganckdok in de Antwerpse haven houden de twee grote terminals vanaf vandaag hun deuren tijdens de week de klok rond open. Dat moet de druk op de Antwerpse wegen fors doen verminderen. Want truckchauffeurs kunnen voortaan dus ook ‘s nachts hun vracht komen laden of lossen. Om die nachtelijke trafiek nog meer te stimuleren, vragen de havenbedrijven om de tol in de Liefkenshoek ‘s nachts te halveren. Of zelfs helemaal af te schaffen. [naar artikel]
14:56 Antwerpse havenbedrijven vinden moeilijk personeel en verliezen trouwe werknemers door fileleed. Een batterij maatregelen moet dat prangend probleem helpen oplossen. [naar artikel]
De grootste energieverbruiker in ons land, de havenindustrie, trekt de N-VA-kaart voor het Energiepact. Het creëert bevoorradingsproblemen, het kost jobs, en onze competitiviteit wordt aangevreten. Drama, of dramaqueen? [naar artikel]
In de Gentse fusiehaven North Sea Port gaan 93 ondernemingen, waarvan 7 uit Zeeuws-Vlaanderen, de komende maanden in totaal zowat 2.000 vacatures... [naar artikel]
In Gent ondertekenen havenbedrijven, havenbestuur en politici een engagementsverklaring om de kloof met de arbeidsmarkt te dichten. Het gaat economisch goed met de Gentse fusiehaven, werkgeversorganisatie VOKA becijferde in april dat zowat 10.000 vacatures toch niet ingevuld raken. En dat ondanks de relatief hoge werkloosheid in Gent. Concrete acties moeten nog worden uitgewerkt, maar de […] Het bericht Gentse havenbedrijven willen kloof met arbeidsmarkt dichten verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De internationale rederij MSC, gespecialiseerd in containervervoer, is in een onderzoek van Randstad verkozen tot het meest aantrekkelijke werkgever in Antwerpen. Wat opvalt is dat de eerste vier bedrijven in het lijstje gevestigd zijn in de haven. Dille & Kamille, op de vijfde plek, is een buitenbeentje. [naar artikel]
De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft maandag drie Vlaamse top-IT’ers veroordeeld tot jarenlange gevangenisstraffen wegens betrokkenheid bij de invoer van grote partijen cocaïne en heroïne. De rechtbank meent dat het bewezen is dat de drie IT-specialisten grote havenbedrijven hackten in opdracht van een grote Turks-Nederlandse drugsorganisatie. [naar artikel]
De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft maandag drie Vlaamse top-IT’ers veroordeeld tot jarenlange gevangenisstraffen wegens betrokkenheid bij de invoer van grote partijen cocaïne en heroïne. De rechtbank meent dat het bewezen is dat de drie IT-specialisten grote havenbedrijven hackten in opdracht van een grote Turks-Nederlandse drugsorganisatie. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.