Vanaf 1 november moeten treinbegeleiders, veiligheidspersoneel en onderstationschefs van de NMBS verplicht een badge dragen met daarop hun naam. Die nieuwe regel kan op weinig begrip rekenen bij de begeleiders, die vrezen voor agressie in hun privéleven. Dat meldt VRT NWS. [naar artikel]
Vanaf 1 november moeten treinbegeleiders, veiligheidspersoneel en onderstationschefs van de NMBS verplicht een badge dragen met daarop hun naam. Die nieuwe regel kan op weinig begrip rekenen bij de begeleiders, die vrezen voor agressie in hun privéleven. Dat meldt VRT NWS. [naar artikel]
Treinbegeleiders moeten vanaf morgen een naambordje dragen. Daarop zal de familienaam en de eerste letter van de voornaam te zien zijn. Maar vele treinbegeleiders vrezen dat bozige reizigers hen daardoor ook in hun privéleven zullen lastig vallen. "Agressie blijft iedere dag een probleem" vertelt een anonieme treinbegeleide [naar artikel]
Vanaf 1 november moeten treinbegeleiders verplicht een naambadge dragen, omdat ze GAS-boetes mogen uitschrijven. Daarbij is het verplicht identificeerbaar te zijn. Het personeel vreest voor hun veiligheid. ‘Het spoorpersoneel wordt nu al vaak geconfronteerd met agressie, zowel fysiek als verbaal’, vertelt Gunther Blauwens van ACOD Spoor aan VRT NWS. [naar artikel]
Treinbegeleiders moeten voortaan een badge met hun naam dragen. Dat is nodig omdat de NMBS vanaf morgen GAS-boetes mag uitschrijven. De treinbegeleiders die de vaststellingen doen moeten identificeerbaar zijn. Maar de verplichte naambadge stuit op verzet bij het spoorpersoneel. De treinbegeleiders hebben nu al dikwijls te maken met verbale en fysieke agressie. En als de reizigers hun naam kunnen lezen op de badge, vrezen ze dat het nog erger worden. [naar artikel]
De mensenrechten kennen, geweldloos kunnen communiceren, zich kunnen inleven in anderen, helder en kritisch kunnen nadenken, fake nieuws kunnen... [naar artikel]
Anneleen Lauwers en Bart Matton zullen elkaar in mei 2018 het jawoord geven. Vorige maand ging Bart op de knieën in het station van Leuven. Een symbolische plek voor de twee, die elkaar leerden kennen tijdens hun opleiding tot treinbegeleider. [naar artikel]
Het spoorbedrijf NMBS maakt werk van zijn plan om treinen zonder controleurs op het net in te zetten. Die ‘one man cars’, naar het voorbeeld van de metro, kunnen er al in 2020 zijn, blijkt uit een studie van de spoortop waarover De Tijd woensdag bericht. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.