In Nederland mogen stints voorlopig niet meer de openbare weg op. Dat heeft de Nederlandse minister van Infrastructuur Cora van Nieuwenhuizen uit voorzorg besloten. Volgens onderzoek van de Inspectie Leefomgeving en Transport heeft de elektrische bolderkar “potentiële veiligheidsrisico’s”. De stint mag vanaf middernacht niet meer de weg op. Uit het eerste onderzoek blijken er twijfels […] Het bericht Stints mogen niet meer openbare weg op in Nederland verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Nu de elektrische stint-bolderkarren in Nederland niet meer op de openbare weg mogen, moeten kinderdagverblijven snel op zoek naar alternatieve... [naar artikel]
De elektrische bolderkar Stint zal in Nederland van de openbare weg worden gehaald. Dat is het vonnis van de rechter in Utrecht in het kort geding... [naar artikel]
Na het verbod van Stints op de openbare weg in Nederland, heeft ook de gemeente Haacht beslist om dat soort van elektrische bolderkarren voorlopig niet meer toe te laten. Dat maakte de bevoegde schepen van Onderwijs, Nico Bogaerts, maandagavond bekend in een persbericht. De Stint werd gebruikt voor de buitenschoolse opvang op Sint-Adriaan. [naar artikel]
De bestuurster van de Stint die negen maanden geleden betrokken raakte bij een tragisch ongeluk in Nederland, valt niets te verwijten. Sterker: uit... [naar artikel]
In Nederland zijn stints niet langer toegelaten op de openbare weg na een zwaar ongeval op een spooroverweg waarbij vier kinderen om het leven kwamen. In België zijn er maar enkele tientallen in omloop, maar verkeersinstituut Vias raadt aan om ze niet meer te gebruiken. De bolderkar die door de scholen van Haacht gebruikt wordt, blijft voorlopig ook aan de kant staan. [naar artikel]
De Stint, een merk van elektrische bolderkarren, moet in Nederland definitief aan de kant, zo heeft de bevoegde minister Cora van Nieuwenhuizen beslist. Aanleiding is een bijzonder kritisch onderzoeksrapport van onderzoeksinstituut TNO dat brandhout maakt van het voertuig. [naar artikel]
De Stint, de elektrische bolderwagen waarmee in september een zwaar ongeval gebeurde in Nederland, is niet veilig genoeg voor personenvervoer en mag daarom niet op de openbare weg gebruikt worden. Dat blijkt uit onderzoek van het Nederlandse onderzoekscentrum TNO. Pas als er aanpassingen komen die het voertuig veiliger maakt, mag de bolderwagen weer gebruikt worden om kinderen te vervoeren. [naar artikel]
De vier kinderen die deze ochtend omkwamen bij het tragische ongeval in het Nederlandse Oss zaten in een Stint, ook wel een elektrische bolderkar genoemd. Maar wat is een Stint eigenlijk? [naar artikel]
De fabrikant van de stint is bankroet. Het bedrijf van de elektrische bolderkar vraagt maandag het faillissement aan bij de rechtbank. Dat zegt eigenaar Edwin Renzen in een interview met RTL Nieuws en de Volkskrant. Volgens Renzen was afgelopen vrijdag voor hem duidelijk dat het zo niet langer meer ging. “Ik heb naar de cijfers […] Het bericht Ongeval met trein en bolderkar in Nederland – Fabrikant stint vraagt faillissement aan verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Stint is niet meer toegestaan op Nederlandse wegen. Dat heeft de Nederlandse minister Cora Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat)... [naar artikel]
De Stint keert binnenkort mogelijk terug in het Nederlandse straatbeeld. Via een brief aan de Tweede Kamer laat Minister Van Nieuwenhuizen... [naar artikel]
De stint die in Oss werd aangereden door een trein is in nog geen anderhalf jaar tijd vier keer gerepareerd. Dat is veel, maar de problemen waren niet uitzonderlijk, aldus de fabrikant in de krant De Telegraaf. Driemaal werd de accu vervangen, eenmaal een gashendel. Volgens eigenaar Edwin Renzen reed de bewuste stint sinds de […] Het bericht Ongeval met trein en bolderkar in Nederland – “Verongelukte stint vier keer gerepareerd” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De fabrikant van de stint, de elektrische bolderkar waarmee in Nederland een dramatisch ongeval gebeurde, heeft geen gehoor gegeven aan meerdere... [naar artikel]
Bubble Post, een dochterbedrijf van bpost dat op een ecologische manier pakjes levert, gaat na het zware ongeval in Nederland een ‘Stint’ op non-actief plaatsen. Zo wordt vernomen bij bpost zelf. [naar artikel]
In Nederland gaat een kinderopvang in Almere bij de Raad van State in hoger beroep tegen de uitspraak van de voorzieningenrechter over de stint. Die bepaalde vorige week dat de elektrische bolderkar terecht van de openbare weg is gehaald in afwachting van de uitkomsten van een onderzoek naar de veiligheid van het voertuig. Het is […] Het bericht Kinderopvang gaat in hoger beroep tegen vonnis van kortgedingrechter over stint verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Stint, de elektrische bolderwagen waarin vorig vier kinderen verongelukten, mag volgend schooljaar weer de weg op in Nederland. Dat heeft de Tweede Kamer bij onze noorderburen beslist. Wel moet er eerst een aantal aanpassingen gebeuren aan het voertuig. En mogelijk komt er ook een nieuwe naam. [naar artikel]
Een dag na het dodelijke ongeval met een stint in het Nederlandse Oss hebben meer kinderopvangorganisaties besloten om de elektrische bolderkarren voorlopig niet meer te gebruiken, zolang er geen duidelijkheid is over de oorzaak. Onder meer Partou laat de stints voorlopig staan. Partou heeft meer dan driehonderd locaties en is daarmee een van de grootste […] Het bericht Meer kinderopvangorganisaties houden stints binnen na ongeval in Nederland verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De stint, de elektrische bolderkar waarmee eerder dit jaar een dramatisch ongeval gebeurde aan een Nederlandse spooroverweg, is niet veilig om... [naar artikel]
De vier kinderen die omkwamen bij een treinaanrijding in Oss zaten in een Stint, een elektrisch aangedreven bolderkar. Wat is de Stint eigenlijk, het voertuig dat steeds populairder wordt bij kinderopvanglocaties? [naar artikel]
In Nederland mogen stints voorlopig niet meer de openbare weg op. Dat heeft de Nederlandse minister van Infrastructuur Cora van Nieuwenhuizen uit voorzorg besloten. Volgens onderzoek van de Inspectie Leefomgeving en Transport heeft de elektrische bolderkar “potentiële veiligheidsrisico’s”. [naar artikel]
De Nederlandse minister van Infrastructuur Cora van Nieuwenhuizen heeft excuses aangeboden voor de manier waarop de stint is toegelaten op de Nederlandse wegen. "Er zijn fouten gemaakt, dat spijt me erg", zei een tot tranen geroerde Van Nieuwenhuizen. Vorig jaar zijn vier kinderen omgekomen bij een ongeluk met een stint in Oss in Nederland. [naar artikel]
De fabrikant van de Stint wil via de rechter afdwingen dat de elektrische bolderkarren weer de weg op mogen. Via een kort geding hoopt het bedrijf dat er een streep gaat door het besluit van de Nederlandse minister van Infrastructuur Van Nieuwenhuizen om de 3.500 Stints juist van de weg te halen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.