Er mag in ons land al sinds de zomer van 2017 geen glyfosaat, beter bekend als Roundup, meer gebruikt worden voor de verdelging van onkruid, maar spoornetbeheerder Infrabel gebruikt het product nog altijd in de spoorwegbermen. Dat schrijven Het Laatste Nieuws en La Derniere Heure vandaag. "We zoeken naar een alternatief", zegt Infrabel. [naar artikel]
Er mag in ons land al sinds de zomer van 2017 geen glyfosaat, beter bekend als Roundup, meer gebruikt worden voor de verdelging van onkruid, maar spoornetbeheerder Infrabel gebruikt het product nog altijd in de spoorwegbermen. Dat schrijft La Derniere Heure maandag. “We zoeken naar een alternatief”, zegt Infrabel in de krant. [naar artikel]
Er mag in ons land al sinds de zomer van 2017 geen glyfosaat, beter bekend als Roundup, meer gebruikt worden voor de verdelging van onkruid, maar spoornetbeheerder Infrabel gebruikt het product nog altijd in de spoorwegbermen. Dat schrijft La Derniere Heure maandag. “We zoeken naar een alternatief”, zegt Infrabel in de krant. [naar artikel]
10:25 Chemiereus Bayer blijft glyfosaat verkopen en investeert tegelijkertijd 5 miljard euro in de ontwikkeling van alternatieven. [naar artikel]
Glyfosaat ligt wereldwijd onder vuur door de mogelijk kankerverwekkende werking, maar bij ons gebruikt Infrabel het nog volop. De 'onkruidtrein' sproeide vorig jaar 4 ton glyfosaat in de spoorbermen. [naar artikel]
Infrabel gebruikt nu ook heet water om onkruid te verdelgen. Maar dat belet niet dat er opnieuw meer glyfosaat verneveld zal worden over de sporen. [naar artikel]
De Brusselse spoorwegvakbond ACOD Spoor vindt dat onkruid langs de sporen opnieuw met de hand moet worden gewied of dat er biologische producten moeten worden gebruikt. Daarmee reageert de vakbond op de aankondiging dat Infrabel een uitzondering krijgt om glyfosaat toch te mogen gebruiken langs de Vlaamse en Brusselse spoorwegen. [naar artikel]
Chemieconcern Bayer werkt aan een alternatief voor het omstreden onkruidmiddel glyfosaat. Dat heeft topman Bill Anderson verteld aan de Duitse krant ‘Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung’. Volgens hem wordt de nieuwe stof al getest op planten en moet het product in 2028 op de markt komen. [naar artikel]
Wie naar de jobdag van Infrabel op 21 en 22 april in Antwerpen komt, maakt veel kans om met een nieuwe job naar huis te gaan. De beheerder van de spoorinfrastructuur zoekt dringend werknemers. [naar artikel]
Als Frankrijk en Italië doorzetten met hun plannen om glyfosaat tegen 2020 te verbieden, dan staat een groepje Franse, Italiaanse en Belgische chemiebedrijven klaar om daarvan te profiteren. [naar artikel]
De Brusselse spoorwegvakbond ACOD Spoor vindt dat onkruid langs de sporen opnieuw met de hand moet worden gewied of dat er biologische producten moeten worden gebruikt. Daarmee reageert de vakbond op de aankondiging dat Infrabel een uitzondering krijgt om glyfosaat toch te mogen gebruiken langs de Vlaamse en Brusselse spoorwegen. [naar artikel]
Chemiereus Bayer investeert 5 miljard euro in de ontwikkeling van alternatieven voor glyfosaat, een controversieel bestanddeel van... [naar artikel]
Spoorwegnetbeheerder Infrabel mag dit jaar ook in Wallonië onkruid rond de sporen bestrijden met pesticiden die de verboden stof glyfosaat bevatten. Dat heeft de Waalse regering beslist. In Vlaanderen en Brussel kreeg Infrabel eerder al groen licht. [naar artikel]
Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) wil het gebruik van pesticiden door Infrabel in Vlaanderen “versneld afbouwen”. Spoorwegbeheerder Infrabel heeft nog tot eind 2020 een afwijking op het Vlaamse verbod op pesticiden, maar als het van minister Demir afhangt, moeten de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) en Infrabel “versneld inzetten op de afbouw van pesticidengebruik en […] Het bericht Demir wil pesticidengebruik Infrabel in Vlaanderen “versneld afbouwen” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Glyfosaat is zodanig in opspraak gekomen dat verschillende Europese landen de herbicide zelf willen verbieden, ook nu Europa de licentie voor vijf jaar verlengd heeft. De alternatieven om het lucratieve gat te vullen, staan al klaar of worden voorbereid. De een zijn dood is de ander zijn brood. [naar artikel]
Spoornetbeheerder Infrabel mag ook dit jaar op bepaalde plekken op en rond de sporen onkruid bestrijden met pesticiden die glyfosaat bevatten. Alvast in Vlaanderen en Brussel kreeg Infrabel een nieuwe uitzondering op het verbod om pesticiden te gebruiken. De spoornetbeheerder laat twee keer per jaar een onkruidtrein - door tegenstanders ook giftrein genoemd - rijden die gericht pesticiden sproeit. [naar artikel]
Spoornetbeheerder Infrabel mag ook dit jaar op bepaalde plekken op en rond de sporen onkruid bestrijden met pesticiden die glyfosaat bevatten. Alvast in Vlaanderen en Brussel kreeg Infrabel een nieuwe uitzondering op het verbod om pesticiden te gebruiken. De spoornetbeheerder laat twee keer per jaar een onkruidtrein - door tegenstanders ook giftrein genoemd - rijden die gericht pesticiden sproeit. [naar artikel]
Infrabel, de infrastructuurbeheerder van de spoorwegen in België, zoekt ruim 350 werkkrachten. Wie zaterdag op de jobbeurs in Antwerpen eens ‘kwam kijken’, wandelde tot zijn verbazing met een contract naar buiten. [naar artikel]
Brussel-Centraal en Brussel-Noord blijven voorlopig nog afgesloten voor alle treinverkeer. Volgens Infrabel-woordvoerder Arnaud Reymann is het niet zeker of de stations woensdagochtend opengaan. De infrastructuurbeheerder werkt samen met de NMBS aan een “alternatief plan” voor de drukke Noord-Zuidverbinding. [naar artikel]
De Brusselse spoorwegvakbond ACOD Spoor vindt dat onkruid langs de sporen opnieuw met de hand moet worden gewied of dat er biologische producten moeten worden gebruikt. Daarmee reageert de vakbond op de aankondiging dat Infrabel een uitzondering krijgt om glyfosaat toch te mogen gebruiken langs de Vlaamse en Brusselse spoorwegen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.