België en Nederland gaan kilometergegevens van tweedehandswagens uitwisselen zodat sjoemelen met kilometerstanden niet meer kan. Het systeem moet eind dit jaar op poten staan. [naar artikel]
Wie een tweedehandswagen koopt, blijft best alert voor fraude. Gesjoemel met de kilometerstand, de historiek of de Car Pass komt vaak voor. Bij gerichte controles van de FOD Economie bleken acht op de tien garagisten niet in orde. [naar artikel]
Heel wat verkopers van tweedehandsauto's geven kopers niet de garantie waar ze recht op hebben. Dat blijkt uit een controle door de Economische... [naar artikel]
Sjoemelen met de roetfilter van een wagen is binnenkort verleden tijd. [naar artikel]
Vier jaar na het losbarsten van het dieselschandaal bindt Vlaanderen de strijd aan met voertuigen die te veel uitstoten. Ze meet nu zelf hoeveel auto’s en vrachtwagens echt vervuilen. Daarvoor dient een speciale scanner die op vijf locaties de uitlaatgassen scant. “Mogelijk worden voertuigfabrikanten straks op hun verantwoordelijkheden gewezen met deze resultaten.” [naar artikel]
Vorig jaar zijn 1.648 gevallen van kilometertellerfraude bij Belgische occasiewagens aan het licht gekomen. Daarbij werd de teller gemiddeld met 64.326 kilometer teruggedraaid. Dat blijkt donderdag uit het jaarverslag van Car-Pass, de vzw die sinds eind 2006 bij elke verkoop van een tweedehandswagen verplicht voor een certificaat zorgt. In 2017 werden 1.557 gevallen van tellerfraude met Belgische occasiewagens vastgesteld. Volgens Car-Pass zoeken Belgen hun tweedehandsvoertuigen steeds meer in het buitenland, waardoor de kans op tellerfraude toeneemt. [naar artikel]
Vanaf 1 januari mogen tweedehands personenwagens en bestelbusjes die getransporteerd worden via de haven van Antwerpen geen extra lading meer vervoeren. Dat houdt te veel risico's in, besliste het Havenbedrijf samen met de bedrijven die het vervoer regelen. "De bijlading kan een gevaar vormen aan boord van het containerschip en voor het personeel dat de wagens transporteert", zegt Lennart Verstappen van het Havenbedrijf. [naar artikel]
Tweedehandswagens zijn het voorbije anderhalf jaar met 10 tot 15 procent duurder geworden. Dat blijkt uit cijfers van autosectorfederatie Febiac waarover De Tijd bericht. Een tekort aan computerchips en twijfels en uitstel bij de aankoop van nieuwe wagens spelen daarin een rol. [naar artikel]
Tegen 2035 mogen nieuwe auto’s en bestelwagens die op de markt gebracht worden geen broeikasgassen meer uitstoten. De verkoop van nieuwe auto’s met benzine- of dieselmotoren wordt daarmee volledig aan banden gelegd. Maar worden auto’s dan een stuk duurder? En kan ik dan geen auto of fossiele brandstof meer doorverkopen? [naar artikel]
Tegen 2035 mogen nieuwe auto’s en bestelwagens die op de markt gebracht worden geen broeikasgassen meer uitstoten. De verkoop van nieuwe auto’s met benzine- of dieselmotoren wordt daarmee volledig aan banden gelegd. Maar worden auto’s dan een stuk duurder? En kan ik dan geen auto of fossiele brandstof meer doorverkopen? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.