De City Pass, het gecombineerde stadsabonnement van de NMBS en De Lijn, heeft nauwelijks succes in Antwerpen en Gent. De pas is te duur en te weinig flexibel, luidt de kritiek. Een jaar na de lancering liggen de inkomsten lager dan de marketingkosten. [naar artikel]
De City Pass, het gecombineerde stadsabonnement van de NMBS en De Lijn, heeft nauwelijks succes in Antwerpen en Gent. De pas is te duur en te weinig flexibel, luidt de kritiek. Een jaar na de lancering liggen de inkomsten lager dan de marketingkosten, staat vrijdag in De Morgen. [naar artikel]
De City Pass, het gecombineerde stadsabonnement van de NMBS en De Lijn, heeft nauwelijks succes in Antwerpen en Gent. De pas is te duur en te weinig flexibel, luidt de kritiek. Een jaar na de lancering liggen de inkomsten lager dan de marketingkosten, staat vandaag in De Morgen. Met de City Pass kan men voor […] Het bericht Stadspas openbaar vervoer flopt verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De City Pass, het gecombineerde stadsabonnement van de NMBS en De Lijn, heeft nauwelijks succes in Antwerpen en Gent. In maart werd al aan de alarmbel getrokken, maar de cijfers op het einde van het jaar zijn niet verbeterd. [naar artikel]
De Vlaming kiest steeds vaker voor een alternatief vervoersmiddel, behalve voor woon-werkverkeer, zo blijkt uit onderzoek. Allemaal goed en wel, zegt Neeroetenaar Patrick van Horne, maar in Limburg is dat zo goed als onmogelijk. Hij schreef een open brief naar minister Weyts om de toestand aan te klagen. [naar artikel]
De City Pass, een abonnement waarvoor De Lijn en NMBS samenwerken, verkoopt amper. Tot 5 november zijn er slechts 538 exemplaren van de stadspas voor trein, tram en bus verkocht. Onvoldoende om de promotiekosten te dekken. [naar artikel]
Als het openbaar vervoer geen voordelen biedt tegenover de auto, dan blijft de perceptie van het openbaar vervoer die van “het vervoer voor de kneusjes”. “En dat is zeer kwalijk als we de klimaatproblematiek en de verkeersellende willen aanpakken”, zegt Peter Thoelen van reizigersvereniging TreinTramBus vandaag, in een reactie op de dalende tevredenheidscijfers voor De […] Het bericht Openbaar vervoer blijft “vervoer voor kneusjes” als er geen voordelen zijn tegenover auto verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het openbaar vervoer in de vervoerregio Aalst krijgt eind 2021 een opknapbeurt. In de vervoerregio zitten naast Aalst ook Dendermonde, Ninove en Denderleeuw, samen met de omliggende gemeenten. In Aalst komt er een frequente buslijn, cruciale plaatsen zoals de ziekenhuizen en de stations worden meer bediend. “Het openbaar zal veel beter op elkaar afgestemd zijn”, zegt schepen Jean-Jacques De Gucht (Open VLD). [naar artikel]
Terwijl de treinen van de NMBS steeds trager rijden, loopt het openbaar vervoer van Zwitserland op wieltjes. Als het raderwerk van een Zwitserse klok schuiven trein, tram en bus feilloos in elkaar. "Ze zijn zo conservatief dat ze eigenlijk zeer progressief zijn." [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.