Van de 213 zwarte punten op de dynamische lijst met gevaarlijke plaatsen in het verkeer, zijn er in 2018 32 via 'quick wins' aangepakt. Dat blijkt uit cijfers die CD&V-parlementslid Orry Van de Wauwer heeft opgevraagd bij Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA). [naar artikel]
213 zwarte punten staan op de lijst met gevaarlijke plaatsen in het verkeer, 65 locaties daarvan zijn al aangepakt. Dat blijkt uit cijfers van minister van Mobiliteit Weyts. Tegen maart van dit jaar wil de minister met een aangepaste versie van de lijst komen. [naar artikel]
Vision Zero, geen doden en zwaargewonden in het verkeer, dat is en blijft de ambitie van stad Antwerpen. Alleen is dat gemakkelijker gezegd dan gerealiseerd. “De volgende jaren pakken we de zes stedelijke zwarte punten aan. Met het Agentschap Wegen en Verkeer werken we samen om de resterende veertig zwarte punten op gewestwegen veiliger te maken”, zegt schepen van Mobiliteit Kennis (N-VA). Hij sluit onze reeks over verkeersveiligheid in de districten af. [naar artikel]
HASSELTBegin dit jaar maakte Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) een dynamische lijst bekend met de gevaarlijkste punten op Vlaamse wegen, die worden aangepakt. Waaronder: 34 zwarte punten in Limburg. Op acht zwarte punten zijn de werken intussen begonnen of uitgevoerd. “Voor vijf andere gevaarlijke punten starten de werken dit najaar of in de loop van 2019”, aldus Wegen en Verkeer Limburg. [naar artikel]
Niet alle zwarte punten die afgevinkt zijn, zijn ook effectief aangepakt. Sommige kruispunten blijken gewoon van de lijst geschrapt wegens te duur. Dat is onder andere het geval voor een gevaarlijk kruispunt in Hasselt dat al sinds 2006 op de lijst met zwarte punten stond. [naar artikel]
Pas in 2024 worden de laatste zwarte punten aangepakt van de lijst die in 2002 opgesteld werd. Intussen heeft Vlaanderen zijn doelstelling rond verkeersdoden bijgesteld. [naar artikel]
De lijst met zwarte punten in Vlaanderen wordt kleiner en kleiner, maar dat betekent niet dat al die gevaarlijke kruispunten ook effectief zijn aangepakt. Sommige kruispunten blijken van de lijst gehaald zonder dat er structurele ingrepen zijn gebeurd, schrijft Het Belang van Limburg. [naar artikel]
De lijst met zwarte punten in Vlaanderen wordt kleiner en kleiner. Maar dat betekent niet dat al die gevaarlijke kruispunten ook effectief zijn aangepakt. Sommige kruispunten blijken van de lijst gehaald zonder dat er structurele ingrepen zijn gebeurd, schrijft Het Belang van Limburg donderdag. [naar artikel]
Er staan 213 ‘zwarte punten’ op de nieuwe, dynamische lijst met onveilige verkeerspunten in Vlaanderen. Die lijst is opgemaakt op basis van de ongevallencijfers in de periode 2014-2016. Vlaanderen lanceerde in 2002 een lijst met 809 ‘zwarte punten’, veelal kruispunten waar in het verleden veel ongevallen gebeurden. Zo’n 16 jaar later staan nog steeds 22 […] Het bericht Vlaanderen telt 213 onveilige verkeerspunten verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid heeft vandaag de "Dynamische Lijst" van verkeersonveilige "zwarte punten" goedgekeurd. Daarop staan 213 locaties die moeten worden aangepakt. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) trekt 20 miljoen euro uit om de zwarte verkeerspunten sneller veiliger te maken. Gisteren was er nog een dodelijk ongeval op een dergelijk punt in Oostakker. Onder meer de Fietsersbond eiste na het ongeval, waarbij een meisje van zestien om het leven kwam, dat de zwarte punten zonder […] [naar artikel]
Een dynamische lijst, die elk jaar vernieuwd wordt op basis van de meest recente ongevallencijfers. Daarmee wil Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) de zwarte punten in ons land sneller aanpakken. “Voor elk punt wordt gezocht naar kleine ingrepen die het verkeer veiliger kunnen maken op korte termijn”, zegt Weyts. Bovenaan de lijst staan twee kruispunten op de A12 in Aartselaar. [naar artikel]
Het aantal zwarte verkeerspunten, waar bovengemiddeld veel zware verkeersongevallen voorkomen, is nog gestegen in Vlaanderen. Op de lijst van 2021 staan 302 punten die als gevaarlijk bestempeld worden, waarvan 101 nieuwe zwarte punten. [naar artikel]
De zogenoemde zwarte punten op de Vlaamse wegen liggen deze week (opnieuw) onder het vergrootglas na het overlijden van een 16-jarig meisje op zo'n gevaarlijk kruispunt. Minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts (N-VA) maakte prompt extra geld vrij om de zwarte punten aan te pakken. Er wordt gegoocheld met oude en nieuwe lijsten van zwarte punten en met miljoenen om ze aan te pakken. Maar hoe zit dat nu precies? Welke punten worden weggewerkt en welke niet? Enkele vragen en antwoorden op een rij. [naar artikel]
Het aantal zwarte verkeerspunten, waar bovengemiddeld veel zware verkeersongevallen voorkomen, is nog gestegen in Vlaanderen. Op de lijst van 2021 staan 302 punten die als gevaarlijk bestempeld worden, waarvan 101 nieuwe zwarte punten. [naar artikel]
Er is een oplossing in zicht voor 205 van de 301 gevaarlijke verkeerspunten in Vlaanderen. Dat zegt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) in De Zondag. De aanpak van 51 van die zwarte punten is nog in voorbereiding, maar 154 andere knelpunten zijn al aangepast of worden heel binnenkort aangepakt. [naar artikel]
Het aantal ‘zwarte punten’ op de dynamische lijst met onveilige verkeerspunten in Vlaanderen is in 2019 fors gestegen naar 314. In 2018 was er nog sprake van 213 zwarte punten. [naar artikel]
De Zwarte Piet zoals die maandag in Amsterdam is voorgesteld, een blanke Piet met slechts een paar roetvegen, wordt bij ons niet gesmaakt. Integendeel: “Ouders vragen expliciet naar volledig Zwarte Pieten.” [naar artikel]
Als het stadsbestuur en het Vlaams gewest nog redenen zoeken om dringend werk te maken van de gevaarlijke kruispunten van de stad, laat dit er dan een zijn: de afgelopen 4 jaar kwamen er 25 zwakke weggebruikers om in het Antwerpse verkeer. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts beschikt over “historisch hoge budgetten” om de zwarte verkeerspunten in Vlaanderen aan te pakken. “De middelen voor infrastructuurinvesteringen zijn met een derde omhoog getrokken”, stelt de minister. Aan de hand van een lijst met 213 punten wordt er gekeken om simpele ingrepen uit te voeren die op korte termijn het verkeer veiliger kunnen maken, 34 plaatsen in Limburg worden aangepakt. [naar artikel]
Het aantal ‘zwarte punten’ op de dynamische lijst met onveilige verkeerspunten in Vlaanderen is in 2019 fors gestegen naar 314. In 2018 was er sprake van 213 zwarte punten. [naar artikel]
De fietspaden naast de Vlaamse gewestwegen gaan er langzamerhand op vooruit. Dat blijkt uit het nieuwe fietspadenrapport van het Agentschap Wegen en Verkeer. Voor het eerst schetst dat een volledig beeld van de ruim 7.700 km aan fietspaden naast gewestwegen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.