Leuven wil handelaars stimuleren om pakjes door een fietskoerier aan huis te laten leveren, en doet de deelnemende handelaars daarom gratis fietsritten cadeau. Via het verdeelplatform wij.leveren zet Leuven, met Europese en Vlaamse steun, al langer in op het duurzaam leveren van pakjes. [naar artikel]
In de haven van Antwerpen kunnen bedrijven voortaan in het havengebied hun pakjes laten vervoeren met drones. Er zijn 2 drones van operator ADLC om pakjes van maximaal 15 kilogram in de haven te vervoeren. Dat bespaart volgens het bedrijf tijd en geld en zorgt minder CO2-uitstoot. [naar artikel]
Het mag niet overal, maar steeds meer werknemers laten hun pakjes gewoon op het werk bezorgen. De Antwerpse student Elnert Coenegrachts (23) deed onderzoek naar dat fenomeen. “Het scheelt de maatschappij geld, het is beter voor het milieu en werknemers vinden het een groot voordeel.” [naar artikel]
17:08 De Nederlandse webwinkel Bol.com is van plan om ook in België pakjes die in de voormiddag besteld zijn 's avonds te leveren. [naar artikel]
De Nederlandse afhaaldienst ViaTim wil nog dit jaar ook in ons land 750 'buurtpunten' openen om pakjes te leveren. Zo moet een netwerk ontstaan van buurtbewoners die tegen een kleine vergoeding bestellingen in ontvangst nemen en eventueel later alsnog aan huis leveren. Het concept slaat aan in Nederland, waar vandaag zowat 600 deelnemers meer dan 250.000 pakketten per maand afhandelen. [naar artikel]
14:49 Het postbedrijf komt deels terug op zijn plannen om klanten zelf pakjes te laten afhalen in regio's waar het extreem druk is. [naar artikel]
Bij IT-bedrijf Cronos uit Kontich kunnen werknemers hun pakjes tegenwoordig laten leveren in de koffer van hun auto terwijl ze aan het werk zijn. Het gaat om een proefproject van Bpost, waarbij de postbode via een app de auto op de parking kan lokaliseren en ook de koffer kan openen. Bpost is nu op zoek naar nieuwe bedrijven om hun systeem verder uit te testen. [naar artikel]
De stad Mechelen gaat samen met bpost nog voor eind augustus 50 postautomaten plaatsen. Daar kan je pakjes laten leveren en afhalen. "De automaten staan op wandelafstand, waardoor er minder verkeer en vervuiling is door bestelwagens van pakjesbezorgers", zegt schepen voor Mobiliteit Vicky Vanmarcke (Open VLD). [naar artikel]
06:10 Belgische winkels leveren hun online bestelde pakjes met dagen vertraging. Ze wijzen met een beschuldigende vinger naar Bpost. De vraagt rijst of alle pakjes op tijd onder de kerstboom geraken. [naar artikel]
Hebt u de afgelopen weken ook een of meerdere pakjes thuis laten leveren? U bent niet alleen: sinds begin november heeft bol.com 5,5 miljoen pakjes geleverd in Vlaanderen. De Nederlandse webwinkel levert in Vlaanderen 100.000 pakjes per dag: dat zijn er maar liefst 60 procent meer dan vorig jaar. Maar al die pakjes - die meestal de dag na de bestelling geleverd worden - leiden ook onvermijdelijk tot extra verkeer. Is het wel nodig dat we 24 uur later al dat pakje in handen hebben? En hoe proberen kleinere webshops bij dit groot geweld toch een stukje marktaandeel naar zich toe te trekken? [naar artikel]
13:37 Door pakjes op te halen bij bedrijven en ze bij klanten te leveren gaat Amazon de concurrentie aan met pakjesdiensten als UPS en FedEx. [naar artikel]
Door de lage-emissie­zones in onder meer Gent en Antwerpen wordt pakketjes laten leveren in de stad steeds ingewikkelder en moeilijker. “Maar de... [naar artikel]
Vanaf vandaag biedt bpost ook de keuze om pakjes af te leveren bij bijvoorbeeld de buurman indien de klant niet thuis is. Dat meldt bpost vandaag.... [naar artikel]
Bpost krijgt momenteel een recordvolume aan pakjes te verwerken. Alle pakjes thuis leveren lukt niet meer, waardoor sommige klanten de pakjes zelf zullen moeten oppikken in een afhaalpunt. Daarbij komt dat zakelijke klanten een ‘eindejaarstoeslag’ van 1 euro per pakje zullen moeten betalen. [naar artikel]
Eind deze maand onderneemt student Yordi Verbeeren een poging om het wereldrecord pakjes leveren via een drone te verbeteren. “Om het systeem te promoten”, luidt het. [naar artikel]
In de reeks ‘moeten we ons daarover nu ook al schuldig voelen?’ is er een nieuwe aflevering: pakjes aan huis laten leveren. Want in dat systeem gaan fraude, uitbuiting, zwartwerk en zelfs occasioneel kinderarbeid schuil. [naar artikel]
15:20 Minister van Overheidsbedrijven Petra De Sutter (Groen) wil dat bpost de beslissing herbekijkt om de komende weken een deel van de pakjes niet meer thuis te leveren. [naar artikel]
Bpost gaat vanaf februari ook pakjes leveren op zondag. Het gaat om een grootschalig proefproject van één jaar waarover vakbonden en directie een akkoord hebben gevonden. [naar artikel]
De stad Gent bekijkt hoe ze het leveren van pakjes vlotter en milieuvriendelijker kan laten verlopen. Op dit moment worden er naar schatting zo’n 20.000 pakjes per dag geleverd in de binnenstad. Dat zorgt voor veel hinder en het kan efficiënter. Er wordt samen met andere centrumsteden gezocht naar oplossingen. [naar artikel]
Gratis bestellen, leveren en retourneren. Webshops zien een groot deel van hun winst opgeslorpt worden door hun gratispolitiek. Dat is niet houdbaar. Is de tijd van gratis voorbij, nu ook webreus Zalando de omslag maakt? [naar artikel]
Bpost gaat volgend jaar pakjes aan huis leveren voor DHL Parcel. Dat zegt Stijn Goetschalckx, de managing director van DHL Parcel, aan VTM [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.