Tienduizenden telefoontjes kregen de calltakers zondag te verwerken. De wachttijden voor 1722-oproepen liepen hoog op, maar ook de meer urgente 112-oproepen bleven niet gespaard. Bellers in noodsituaties moesten tijdens de piekmomenten minutenlang wachten op een reactie. Niet dat de telefonisten zaten te lanterfanten, integendeel. Tijd om te eten of zelfs een toiletbezoek was er niet. [naar artikel]
Vakbond ACOD is niet te spreken over de werkomstandigheden van de operatoren van de 100-, 101- en 112-centrales. Tijdens de vakantieperiode is [naar artikel]
Collega’s die voor lange tijd ziek uitvallen. Jonge mensen die zo snel mogelijk weer ontslag nemen. Een haperende instroom van nieuwe mensen. De 101-noodcentrales voor dringende politiehulp kreunen onder het personeelsgebrek. Van de 360 voorziene operatoren ontbreken er wel honderd. “Elke telefoon die je mist, vreet aan je.” [naar artikel]
Pas om 11 uur 's avonds treden Eddie Vedder en de zijnen aan, maar de fans van Pearl Jam tekenen al vroeger present. Véél vroeger. En ze wijken niet: de Schuer was zelfs zo vriendelijk om een handvol artiesten te programmeren die ze ook wel kunnen smaken. Nu ja. “Jack Johnson, dat wordt even doorbijten.” [naar artikel]
Elk jaar belandt er een reusachtige hoeveelheid vochtige doekjes in de toiletten bij de mensen thuis. Die aangekoekte ophopingen zorgen voor opstoppingen in de buizen. En dat maakt het ruimen extra zwaar, bevestigen de Gentse ontstoppers Tom en Matthias uit het VTM 2-programma ‘De Vuilste Jobs van Vlaanderen’. “Fabrikanten verkopen die vochtige doekjes als ‘biologisch afbreekbaar’ – maar niets is minder waar.” Het duo legt ook uit hoe je een ontstopping best aanpakt en wat het kost om experten in te schakelen. [naar artikel]
De socialistische vakbond ACOD is niet te spreken over de werkomstandigheden bij de operatoren van de 100-, 101- en 112-centrales. Tijdens de vakantieperiode is het tekort aan werknemers en de hoge werkdruk die daaruit voortvloeit volgens de vakbond nog duidelijker zichtbaar dan tijdens de rest van het jaar. [naar artikel]
De noodcentrales slaan alarm. Ze zijn chronisch onderbemand, zeker in de zomer. Dat leidt tot gevaarlijke situaties. Honderden noodoproepen blijven onbeantwoord. [naar artikel]
De noodcentrales kampen met een chronische onderbemanning, wat aanleiding kan geven tot gevaarlijke situaties, aangezien honderden oproepen om hulp onbeantwoord blijven. Dat heeft de Algemene Centrale der Openbare Diensten (Acod) gezegd. De vakbond verwijst daarbij naar een tragisch incident in de maand juni, toen een man drie keer tevergeefs contact probeerde te zoeken met de […] The post Noodcentrales klagen over chronische onderbemanning appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
In het najaar zal een testpubliek een nieuwe app mogen uitproberen waarmee burgers rechtstreeks met de noodcentrales kunnen communiceren. [naar artikel]
Noodoproepen worden in Limburg in 82,4% van de gevallen binnen de 10 seconden beantwoord. Daarmee staat op onze provincie op de vierde plaats. Enkel Waals-Brabant (91,5%), Luxemburg (90%) en Oost-Vlaanderen (83,1%) doen het nog beter (zie kaart 1). 43% van de oproepen aan noodcentrales worden als 'nutteloos' beschouwd. Daar wordt een onderscheid gemaakt tussen drie categorieën. De oproepen met kwaad opzet, oproepen met vraag om informatie en 'verkeerde manipulaties' (bijvoorbeeld: broekzakoproepen) (zie kaart 2). De cijfers geven de situatie van 2015 weer. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.