Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

Ketnet wil moeilijke thema's bij jongeren bespreekbaar maken met de serie 'D5R'

28/03/2019 - 20:26
"Ketnet zendt dit najaar de nieuwe serie D5R (De Vijver) uit die draait rond vijf tieners. Met de reeks wil de zenders de 'hobbels' waar kinderen over tobben mee bespreekbaar maken."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Ketnet-reeks 4eVeR krijgt remake in Nederland (16/02/2018 - VRT NWS)

De Ketnet-reeks 4eVer die moeilijke thema's bespreekbaar wil maken bij jongeren krijgt een remake op de Nederlandse kinderzender NPO Zapp. De reeks #FOREVER zal in Nederland te zien zijn vanaf 19 februari.  [naar artikel]


2. De Ketnetserie ’#LikeMe’ is meer dan pure feelgood voor kinderen: “We willen moeilijke thema’s bespreekbaar maken” (24/03/2019 - Het Laatste Nieuws)

Met ondermeer een intense sterfscène en een homo-ouderpaar mag je zeggen dat Ketnetreeks ‘#LikeMe’ geen moeilijke thema’s schuwt. Aan de hand van... [naar artikel]


3. Kamal Kharmach, Warre Borgmans en Tine Embrechts maken moeilijke onderwerpen bespreekbaar in online fictiereeksen (03/12/2020 - Het Laatste Nieuws)

Anderhalve maand geleden kwam het educatieve platform ED TV op de wereld, dat gevoelige thema’s bespreekbaar wil maken bij jongeren tussen 12 en 18 jaar. Daarom werden enkele online fictiereeksen ingeblikt, met onder meer Kamal Kharmach, Sven De Ridder, Warre Borgmans, Kürt Rogiers, Ianthe Tavernier, Michiel De Meyer en Tine Embrechts in de hoofdrollen. [naar artikel]


4. Ketnet blijft ‘seksles’ geven aan jongeren met Dokter Bea (21/06/2019 - Het Belang van Limburg)

Ketnet komt met een nieuw seizoen van ‘De dokter Bea show’, waarin jongeren voorlichting krijgen over seksualiteit en puberteit. In de eerste reeks besprak Eva Van der Gucht thema’s van zelfbevrediging tot voortplanting. [naar artikel]


5. ‘Ketnet’ wordt voor een dag ‘Petnet’ en probeert kanker bespreekbaar te maken bij kinderen (26/05/2023 - Het Laatste Nieuws)

‘Ketnet’ wordt vandaag voor één dag ‘Petnet’. De zender organiseert samen met ‘Kom op tegen Kanker’ voor de zesde keer de campagne ‘De Pet op tegen Kanker’, een bewustmakingsactie waardoor het thema kanker bespreekbaar moet worden bij kinderen. Er wordt ook geld ingezameld. [naar artikel]


6. Nieuw seizoen ‘wtFOCK’ van start gegaan, ook deze keer maakt serie taboes onder jongeren bespreekbaar (16/10/2023 - Newsmonkey)

Na het seizoen rond Ada is afgelopen weekend het nieuwe seizoen van wtFOCK begonnen. Daarin volgen we Anaïs (Laura Bekaert) die probeert om te gaan met de recente scheiding van haar ouders. Dat verloopt niet meteen gemakkelijk, waardoor ze de pedalen begint te verliezen. Ook dit seizoen is opnieuw een samenwerking met jongerenplatform WAT WAT, […] The post Nieuw seizoen ‘wtFOCK’ van start gegaan, ook deze keer maakt serie taboes onder jongeren bespreekbaar appeared first on Newsmonkey. [naar artikel]


7. Campagne moet mentaal welzijn bij jongeren bespreekbaar maken (12/10/2020 - De Standaard)

Een reeks video’s op Youtube vormt het startschot van ‘Donkere gedachten’, een campagne die mentaal welzijn bij jongeren bespreekbaar moet maken. [naar artikel]


8. Familie van Ketnet-actrice (26) wil zelfdoding beter bespreekbaar maken: “Mensen met problemen moeten weten waar ze terechtkunnen” (10/12/2018 - Gazet van Antwerpen)

De vader van Prinsessia-actrice Désirée ­Viola (26), die vrijdag uit het leven stapte, hoopt dat de wanhoopsdaad van zijn dochter zelfdoding beter bespreekbaar zal maken in Vlaanderen. “Zodat niemand moet meemaken wat haar familie en vrienden nu doormaken.” [naar artikel]


9. Beurs populair bij jongeren: "Met financieel advies op TikTok, moeten we geldzaken beter bespreekbaar maken" (21/03/2022 - VRT NWS)

Vandaag start de zevende editie van de Week van het Geld. Tijdens die themaweek willen Wikifin en de FSMA, de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten, geldzaken meer bespreekbaar maken. Een belangrijke opdracht, want uit een beursstudie blijkt dat beleggen populair is bij jongeren tussen 18 en 30 jaar. [naar artikel]


10. Jeroen Van Dyck over sterfscène in Ketnet-serie: “Het ís heftig, maar ouders moeten niet zo overbezorgd zijn” (09/03/2019 - Het Laatste Nieuws)

Een aangrijpend overlijden in de bejubelde Ketnet-serie ‘#LikeMe’. Té aangrijpend, menen sommige ouders. “Het is net knap dat Ketnet dit aandurft”,... [naar artikel]


11. "Better safe than soa": interactief spel om thema's zoals chlamydia dichter bij jongeren te brengen (03/03/2020 - VRT NWS)

Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid, stelt enkele nieuwe interactieve methodes voor om 'onsexy' onderwerpen zoals een seksueel overdraagbare aandoening (soa) bespreekbaar te maken bij jongeren. Sensoa gaat van 9 tot 13 maart tijdens de "Week van de Lentekriebels" jongeren wijzen op de gevaren van soa's zoals chlamydia. Ongeveer de helft van alle diagnoses van chlamydia zou betrekking hebben op jongeren onder de 24 jaar. [naar artikel]


12. Is sterfscène in Ketnet-serie ‘#LikeMe’ te intens voor kinderen? “Het is heftig, maar ouders moeten niet zo overbezorgd zijn” (10/03/2019 - Het Laatste Nieuws)

Een aangrijpend overlijden in de bejubelde Ketnet-serie ‘#LikeMe’. Té aangrijpend, menen sommige ouders. “Het is net knap dat Ketnet dit aandurft”,... [naar artikel]


13. Populaire Ketnet-serie "#LikeMe" krijgt luisterboeken voor kinderen met leesbeperking (05/11/2020 - VRT NWS)

Kinderen en jongeren met een leesbeperking zoals blindheid of dyslexie kunnen binnenkort genieten van luisterboeken van de populaire Ketnet-serie "#LikeMe". De reeds verschenen boekenreeks van de serie wordt nu ingesproken door de "#LikeMe"-acteurs en zal begin 2021 beschikbaar zijn bij de Luisterpuntbibliotheek. Jeugdjournaal Karrewiet ging kijken hoe actrice Pommelien Thijs, die het personage Caro speelt, "Het verhaal van Caro" kwam inlezen. [naar artikel]


14. Ketnet krijgt eigen zone in Plopsaland: “Ritje op #LikeMe-coaster en tocht op Tik Tak-bootjes” (11/02/2022 - Het Laatste Nieuws)

Plopsaland De Panne vormt de Kaatjeszone tegen deze lente om tot een plek rond de kinder- en jongerenzender Ketnet. De achtbaan Viktors Race krijgt het thema van de serie #LikeMe en de waterattractie Kaatje zoekt Eendje wordt gethematiseerd naar Tik Tak. [naar artikel]


15. Focus op jongeren, geld inzamelen en ook u kan een sleutelfiguur zijn: dit wordt De Warmste Week 2021 (13/07/2021 - Het Laatste Nieuws)

Deze keer geen Linde Merckpoel of Eva De Roo: De Warmste Week geeft de fakkel door aan 21 jongeren. Naast de drie ambassadeurs Gloria Monserez, Kawtar Ehlalouch en Stéphan Tanganagba gaat de VRT op zoek naar achttien jongeren die heel Vlaanderen op sleeptouw willen nemen. De centrale boodschap van de solidariteitsactie dit jaar is dat iedereen mag zijn wie hij wil zijn. Naast het bespreekbaar maken van dit thema, wordt er ook opnieuw geld ingezameld. [naar artikel]


16. Ketnet krijgt een eigen zone in Plopsaland De Panne: “Deze lente ritje maken op ‘LikeMe’-coaster en tocht op ‘Tik Tak'-bootjes” (11/02/2022 - Het Laatste Nieuws)

Plopsaland De Panne vormt de Kaatjeszone tegen deze lente om tot een plek rond de kinder- en jongerenzender Ketnet. De achtbaan Viktors Race krijgt het thema van de serie ‘LikeMe’ en de waterattractie ‘Kaatje zoekt Eendje’ wordt gethematiseerd naar 'Tik Tak’. [naar artikel]


17. Kansarmoede wordt het thema van de Warmste Week 2022 (24/06/2022 - Het Laatste Nieuws)

Kansarmoede. Dat is het centrale thema van De Warmste Week 2022, zo maakte VRT vandaag bekend. “De Warmste Week wil het thema zichtbaar en bespreekbaar maken en opnieuw geld inzamelen voor het DWW Fonds”, klinkt het. [naar artikel]


18. Focus op jongeren, opnieuw geld inzamelen en ook u kan een sleutelfiguur zijn: dit wordt De Warmste Week 2021 (13/07/2021 - Het Laatste Nieuws)

Deze keer geen Linde Merckpoel of Eva De Roo: De Warmste Week geeft de fakkel door aan 21 jongeren. Naast de drie ambassadeurs Gloria Monserez, Kawtar Ehlalouch en Stéphan Tanganagba gaat de VRT op zoek naar achttien jongeren die heel Vlaanderen op sleeptouw willen nemen. De centrale boodschap van de solidariteitsactie dit jaar is dat iedereen mag zijn wie hij wil zijn. Naast het bespreekbaar maken van dit thema, wordt er ook opnieuw geld ingezameld. [naar artikel]


19. De DrugLijn helpt jongeren van jointjes afblijven via filmpjes (17/08/2016 - Het Belang van Limburg)

“89 procent van de jongeren tussen 12 en 18 jaar blowt niet”. Dat is de basis van de boodschap van de nieuwste campagne van De DrugLijn. De campagne wordt verspreid via sociale media, Facebook en YouTube. Volgens Vlaams minister van Welzijn en Volksgezondheid Jo Vandeurzen (CD&V) zorgen de filmpjes ervoor dat het thema van cannabisgebruik bij jongeren makkelijker bespreekbaar wordt. [naar artikel]


20. Leerlingen in Herk-de-Stad geven fluitconcert om seksueel geweld bespreekbaar te maken (22/02/2024 - Het Belang van Limburg)

In Herk-de-Stad hebben leerlingen van de Sint-Martinusscholen vanochtend een fluitconcert gegeven. Dat gebeurde op initiatief van het vertrouwenscentrum kindermishandeling om dat thema en seksueel geweld bespreekbaar te maken. De leerlingen hebben daarover ook les gekregen [naar artikel]


21. Ketnet-wrapper Gloria doet oproep aan jongeren die ook worstelen met zichzelf: "Praat er a.u.b. over #ikbenbereikbaar" (11/11/2020 - VRT NWS)

Ketnet-wrapper Gloria Monserez roept jongeren op om in deze moeilijke coronatijden openlijk te praten over hun problemen en te luisteren naar elkaar. In het tv-programma “Vandaag” sprak ze zelf openhartig over de onzekerheid en de uitzichtloosheid die ze als jongere ervaart in deze coronatijden. “Ik hoop dat we na deze coronacrisis niet vergeten hoe belangrijk de nabijheid is van mensen zowel in het onderwijs als in het leven. Want je hebt dat nodig als persoon, hoe oud je ook bent.” [naar artikel]


22. Jongeren willen op school meer debatteren over migratie (15/03/2021 - Het Laatste Nieuws)

Jongeren willen op school meer gesprekken voeren over moeilijke thema's zoals migratie, want dat zou te weinig gebeuren. Dat blijkt uit het onderzoek 'Other Talk' van StampMedia in samenwerking met de KU Leuven. Dat komt omdat leerkrachten polariserende thema's vermijden en zich neutraal willen opstellen, klinkt het. [naar artikel]


23. ‘Educatieve Netflix’ van James Cooke strikt topacteurs (03/12/2020 - Het Belang van Limburg)

Edtv, de schooltelevisie 2.0 van James Cooke en Bob Jennes, heeft onder anderen Kamal Kharmach, Sven De Ridder, Warre Borgmans, Kürt Rogiers, Ianthe Tavernier, Michiel De Meyer en Tine Embrechts aangetrokken voor reeksen die delicate thema’s bij jongeren bespreekbaar moeten maken. [naar artikel]


24. "Grensgevallen": theatervoorstelling moet grensoverschrijdend gedrag bespreekbaar maken (16/05/2018 - VRT NWS)

"Grensgevallen" is de titel van een interactieve theatervoorstelling voor jongeren over seksueel grensoverschrijdend gedrag. Het is een initiatief van de stad Mechelen en Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid. Wanneer bijvoorbeeld gaat een aanraking te ver? Acteurs spelen een scène en de jongeren in de zaal kunnen met hun smartphone daarover hun mening geven. Het is de bedoeling om met "Grensgevallen" grensoverschrijdend gedrag bespreekbaar te maken op school. En dat is blijkbaar nodig want 1 op de 5 meisjes jonger dan 18 jaar wordt ermee geconfronteerd. Bij jongens is dat 1 op de 10. [naar artikel]


25. Te Gek!? lanceert nieuw nummer om drank- en drugproblemen bespreekbaar te maken (20/09/2020 - De Standaard)

Te Gek!?, de organisatie die ernstige psychische problemen bespreekbaar wilt maken, start op 1 oktober een nieuwe jaarcampagne. ‘Te Gek!? Roes(t)’ moet drank-, drug- en gokproblemen in Vlaanderen bespreekbaar maken. Tijs Vanneste, beter bekend als Van Echelpoel, en Mr. Paul van Triggerfinger boksten een nieuw campagnelied in elkaar: ‘Het Gevaar’. U kunt hier in primeur de videoclip van het nummer bekijken. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!