De Ketnet-reeks 4eVer die moeilijke thema's bespreekbaar wil maken bij jongeren krijgt een remake op de Nederlandse kinderzender NPO Zapp. De reeks #FOREVER zal in Nederland te zien zijn vanaf 19 februari. [naar artikel]
Met ondermeer een intense sterfscène en een homo-ouderpaar mag je zeggen dat Ketnetreeks ‘#LikeMe’ geen moeilijke thema’s schuwt. Aan de hand van... [naar artikel]
Anderhalve maand geleden kwam het educatieve platform ED TV op de wereld, dat gevoelige thema’s bespreekbaar wil maken bij jongeren tussen 12 en 18 jaar. Daarom werden enkele online fictiereeksen ingeblikt, met onder meer Kamal Kharmach, Sven De Ridder, Warre Borgmans, Kürt Rogiers, Ianthe Tavernier, Michiel De Meyer en Tine Embrechts in de hoofdrollen. [naar artikel]
Ketnet komt met een nieuw seizoen van ‘De dokter Bea show’, waarin jongeren voorlichting krijgen over seksualiteit en puberteit. In de eerste reeks besprak Eva Van der Gucht thema’s van zelfbevrediging tot voortplanting. [naar artikel]
‘Ketnet’ wordt vandaag voor één dag ‘Petnet’. De zender organiseert samen met ‘Kom op tegen Kanker’ voor de zesde keer de campagne ‘De Pet op tegen Kanker’, een bewustmakingsactie waardoor het thema kanker bespreekbaar moet worden bij kinderen. Er wordt ook geld ingezameld. [naar artikel]
Na het seizoen rond Ada is afgelopen weekend het nieuwe seizoen van wtFOCK begonnen. Daarin volgen we Anaïs (Laura Bekaert) die probeert om te gaan met de recente scheiding van haar ouders. Dat verloopt niet meteen gemakkelijk, waardoor ze de pedalen begint te verliezen. Ook dit seizoen is opnieuw een samenwerking met jongerenplatform WAT WAT, […] The post Nieuw seizoen ‘wtFOCK’ van start gegaan, ook deze keer maakt serie taboes onder jongeren bespreekbaar appeared first on Newsmonkey. [naar artikel]
Een reeks video’s op Youtube vormt het startschot van ‘Donkere gedachten’, een campagne die mentaal welzijn bij jongeren bespreekbaar moet maken. [naar artikel]
De vader van Prinsessia-actrice Désirée Viola (26), die vrijdag uit het leven stapte, hoopt dat de wanhoopsdaad van zijn dochter zelfdoding beter bespreekbaar zal maken in Vlaanderen. “Zodat niemand moet meemaken wat haar familie en vrienden nu doormaken.” [naar artikel]
Vandaag start de zevende editie van de Week van het Geld. Tijdens die themaweek willen Wikifin en de FSMA, de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten, geldzaken meer bespreekbaar maken. Een belangrijke opdracht, want uit een beursstudie blijkt dat beleggen populair is bij jongeren tussen 18 en 30 jaar. [naar artikel]
Een aangrijpend overlijden in de bejubelde Ketnet-serie ‘#LikeMe’. Té aangrijpend, menen sommige ouders. “Het is net knap dat Ketnet dit aandurft”,... [naar artikel]
Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid, stelt enkele nieuwe interactieve methodes voor om 'onsexy' onderwerpen zoals een seksueel overdraagbare aandoening (soa) bespreekbaar te maken bij jongeren. Sensoa gaat van 9 tot 13 maart tijdens de "Week van de Lentekriebels" jongeren wijzen op de gevaren van soa's zoals chlamydia. Ongeveer de helft van alle diagnoses van chlamydia zou betrekking hebben op jongeren onder de 24 jaar. [naar artikel]
Een aangrijpend overlijden in de bejubelde Ketnet-serie ‘#LikeMe’. Té aangrijpend, menen sommige ouders. “Het is net knap dat Ketnet dit aandurft”,... [naar artikel]
Kinderen en jongeren met een leesbeperking zoals blindheid of dyslexie kunnen binnenkort genieten van luisterboeken van de populaire Ketnet-serie "#LikeMe". De reeds verschenen boekenreeks van de serie wordt nu ingesproken door de "#LikeMe"-acteurs en zal begin 2021 beschikbaar zijn bij de Luisterpuntbibliotheek. Jeugdjournaal Karrewiet ging kijken hoe actrice Pommelien Thijs, die het personage Caro speelt, "Het verhaal van Caro" kwam inlezen. [naar artikel]
Plopsaland De Panne vormt de Kaatjeszone tegen deze lente om tot een plek rond de kinder- en jongerenzender Ketnet. De achtbaan Viktors Race krijgt het thema van de serie #LikeMe en de waterattractie Kaatje zoekt Eendje wordt gethematiseerd naar Tik Tak. [naar artikel]
Deze keer geen Linde Merckpoel of Eva De Roo: De Warmste Week geeft de fakkel door aan 21 jongeren. Naast de drie ambassadeurs Gloria Monserez, Kawtar Ehlalouch en Stéphan Tanganagba gaat de VRT op zoek naar achttien jongeren die heel Vlaanderen op sleeptouw willen nemen. De centrale boodschap van de solidariteitsactie dit jaar is dat iedereen mag zijn wie hij wil zijn. Naast het bespreekbaar maken van dit thema, wordt er ook opnieuw geld ingezameld. [naar artikel]
Plopsaland De Panne vormt de Kaatjeszone tegen deze lente om tot een plek rond de kinder- en jongerenzender Ketnet. De achtbaan Viktors Race krijgt het thema van de serie ‘LikeMe’ en de waterattractie ‘Kaatje zoekt Eendje’ wordt gethematiseerd naar 'Tik Tak’. [naar artikel]
Kansarmoede. Dat is het centrale thema van De Warmste Week 2022, zo maakte VRT vandaag bekend. “De Warmste Week wil het thema zichtbaar en bespreekbaar maken en opnieuw geld inzamelen voor het DWW Fonds”, klinkt het. [naar artikel]
Deze keer geen Linde Merckpoel of Eva De Roo: De Warmste Week geeft de fakkel door aan 21 jongeren. Naast de drie ambassadeurs Gloria Monserez, Kawtar Ehlalouch en Stéphan Tanganagba gaat de VRT op zoek naar achttien jongeren die heel Vlaanderen op sleeptouw willen nemen. De centrale boodschap van de solidariteitsactie dit jaar is dat iedereen mag zijn wie hij wil zijn. Naast het bespreekbaar maken van dit thema, wordt er ook opnieuw geld ingezameld. [naar artikel]
“89 procent van de jongeren tussen 12 en 18 jaar blowt niet”. Dat is de basis van de boodschap van de nieuwste campagne van De DrugLijn. De campagne wordt verspreid via sociale media, Facebook en YouTube. Volgens Vlaams minister van Welzijn en Volksgezondheid Jo Vandeurzen (CD&V) zorgen de filmpjes ervoor dat het thema van cannabisgebruik bij jongeren makkelijker bespreekbaar wordt. [naar artikel]
In Herk-de-Stad hebben leerlingen van de Sint-Martinusscholen vanochtend een fluitconcert gegeven. Dat gebeurde op initiatief van het vertrouwenscentrum kindermishandeling om dat thema en seksueel geweld bespreekbaar te maken. De leerlingen hebben daarover ook les gekregen [naar artikel]
Ketnet-wrapper Gloria Monserez roept jongeren op om in deze moeilijke coronatijden openlijk te praten over hun problemen en te luisteren naar elkaar. In het tv-programma “Vandaag” sprak ze zelf openhartig over de onzekerheid en de uitzichtloosheid die ze als jongere ervaart in deze coronatijden. “Ik hoop dat we na deze coronacrisis niet vergeten hoe belangrijk de nabijheid is van mensen zowel in het onderwijs als in het leven. Want je hebt dat nodig als persoon, hoe oud je ook bent.” [naar artikel]
Jongeren willen op school meer gesprekken voeren over moeilijke thema's zoals migratie, want dat zou te weinig gebeuren. Dat blijkt uit het onderzoek 'Other Talk' van StampMedia in samenwerking met de KU Leuven. Dat komt omdat leerkrachten polariserende thema's vermijden en zich neutraal willen opstellen, klinkt het. [naar artikel]
Edtv, de schooltelevisie 2.0 van James Cooke en Bob Jennes, heeft onder anderen Kamal Kharmach, Sven De Ridder, Warre Borgmans, Kürt Rogiers, Ianthe Tavernier, Michiel De Meyer en Tine Embrechts aangetrokken voor reeksen die delicate thema’s bij jongeren bespreekbaar moeten maken. [naar artikel]
"Grensgevallen" is de titel van een interactieve theatervoorstelling voor jongeren over seksueel grensoverschrijdend gedrag. Het is een initiatief van de stad Mechelen en Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid. Wanneer bijvoorbeeld gaat een aanraking te ver? Acteurs spelen een scène en de jongeren in de zaal kunnen met hun smartphone daarover hun mening geven. Het is de bedoeling om met "Grensgevallen" grensoverschrijdend gedrag bespreekbaar te maken op school. En dat is blijkbaar nodig want 1 op de 5 meisjes jonger dan 18 jaar wordt ermee geconfronteerd. Bij jongens is dat 1 op de 10. [naar artikel]
Te Gek!?, de organisatie die ernstige psychische problemen bespreekbaar wilt maken, start op 1 oktober een nieuwe jaarcampagne. ‘Te Gek!? Roes(t)’ moet drank-, drug- en gokproblemen in Vlaanderen bespreekbaar maken. Tijs Vanneste, beter bekend als Van Echelpoel, en Mr. Paul van Triggerfinger boksten een nieuw campagnelied in elkaar: ‘Het Gevaar’. U kunt hier in primeur de videoclip van het nummer bekijken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.