Jan Fabre is een duizendpoot. Dat wisten we al. Toch verbaast de tentoonstellingStigmata. Actions & Performances 1976-2013in het Maxxi museum in Rome. Nooit eerder zag je zoveel archiefstukken en films bij elkaar over Fabres minder bekende carrière als performer. [naar artikel]
Een anonieme performer getuigt over seksueel grensoverschrijdend gedrag in het theatergezelschap Troubleyn vzw van kunstenaar Jan Fabre. "Fabre is een Belgisch handelsmerk. Net zoals een praline van pakweg Côte d'Or", vertelt ze aan Radio 2. "Maar dan met rattenvergif in. Heel mooi en professioneel langs de buitenkant, maar je wordt er ziek van als je ervan eet." [naar artikel]
In Antwerpen is vandaag de behandeling van de rechtszaak tegen Jan Fabre (63) gestart. De kunstenaar kwam in 2018 in het #metoo-debat in opspraak. Hij staat terecht voor pesterijen, geweld en ongewenst seksueel gedrag op het werk en één geval van aanranding van de eerbaarheid. De kunstenaar riskeert een maximumstraf van 5 jaar cel. Vandaag komt de theatermaker te weten welke straf hij riskeert, en komen de mogelijke slachtoffers aan het woord. Fabre is zelf niet aanwezig op de zitting, zo stelt onze journalist ter plaatse vast. U kan het proces hier live volgen. [naar artikel]
Vandaag vindt de tweede dag in het proces rond kunstenaar en theaterleider Jan Fabre plaats. Fabre wordt beschuldigd van verschillende gevallen van geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk bij zijn theatergezelschap Troubleyn en ook van aanranding van de eerbaarheid van één persoon. [naar artikel]
Alex Agnew is terug als komiek. Typisch Agnew: één lang, ratelend sermoen zonder God of gebod. En waarin hij niemand ontziet, zag Peter Decroubele. [naar artikel]
Met zijn rol als Winston Churchill in Darkest Hour keert Gary Oldman (59) terug naar zijn over-de-topspeelstijl. Zijn methode: “Gewoon een beetje lol maken.” [naar artikel]
Met zijn rol als Winston Churchill in Darkest Hour keert Gary Oldman (59) terug naar zijn over-de-topspeelstijl. Zijn methode: 'Gewoon een beetje lol maken.' [naar artikel]
Als kind al bestudeerde kunstenaar Karl Van Welden liever de koepel van de kerk dan te luisteren naar de liturgie - de verbeelding van het grote hemelgewelf overtrof het verhaal van menselijke kleinheid. Over die verhouding tussen het grootse en het nietige gaat Saturn III, een performance die Expeditie Dansand even tot stilstand brengt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.