HASSELTBpost wil klanten sneller verwittigen wanneer er iets mis loopt met de verzending van een pakje. Vorig jaar ontving de ombudsdienst 4.562 klachten over de bezorging. [naar artikel]
Bpost heeft samen met onlinewinkel Zalando technologie uitgetest waardoor koeriers pakjes in huis kunnen afleveren, ook al is de bewoner niet... [naar artikel]
Het Radio 2-programma "De inspecteur" krijgt heel wat klachten over de bereikbaarheid van de klantendienst van Bpost. Lang wachten aan de telefoon als je belt en geen antwoord op mails, klinkt het bij heel wat luisteraars. Er is ook kritiek te horen van mensen die niet geholpen worden door Bpost als hun pakje niet wordt geleverd. Het bedrijf verwijst telkens door naar de verzender maar moet ook de ontvanger helpen, zegt de ombudsdienst voor de postsector. [naar artikel]
Het gebeurt alsmaar vaker in online-land. Je bestelt een pakje en dat wordt thuisbezorgd. Maar omdat je er niet bent, wordt het afgeleverd bij de buren, of bij iemand die je van haar noch pluimen kent. En dan is het pakje foetsie. [naar artikel]
“Vijfde verdieping”, zeg ik aan de parlofoon. “Ik kom niet naar boven, u moet naar beneden komen.” De woorden ‘excuseer’ of ‘meneer’ bleken niet aanwezig in het woordenboek van deze medewerker van De Post. “De Nederlandse Post komt wel altijd naar boven”, probeerde ik nog, inspelend op de illusie dat de liberalisering van de markt ook betekende dat er zoiets als concurrentie om ter klantvriendelijkst zou zijn. “Ik ben van de Belgische Post. Ik ben daar niet voor verzekerd.” Die ‘meneer’ was nog steeds niet gevonden, en die ‘excuseer’ verwachtte ik al helemaal niet meer. Het was me duidelijk dat ik al blij mocht zijn dat hij niet gewoon het briefje met het afhaalpunt in de brievenbus gekieperd had. [naar artikel]
Al jaren heerst er een enorm probleem op de e-commercemarkt, waarbij de prijs van de pakjes die u en ik online bestellen, alsmaar blijft dalen. Multinationals zoals bijvoorbeeld bol.com en Zalando proberen de bestelling steeds ‘gratis’ te leveren, waardoor de rest van de keten ook de prijzen moet drukken. Onderaannemers en koeriers van onder meer PostNL zijn daarvan de dupe. Zij worden uitgebuit, en frauderen vervolgens op hun beurt. “Zowel de multinationals, de pakkettenverdelers als de consument moeten in eigen boezem kijken”, zegt transporteconoom Roel Gevaers. [naar artikel]
Pakjesleveranciers beleven momenteel de drukste periode van het jaar. Hoewel her en der de levertijden wat oplopen, blijft een overrompeling zoals vorig jaar voorlopig uit. “We zijn beter voorbereid”, klinkt het. [naar artikel]
Rudy Van Rillaer, de CEO van PostNL, blijft samen met de nummer twee John D.B. aangehouden in het dossier rond de pakjesbezorgdienst. De toplui worden beschuldigd van het vormen van een criminele organisatie en mensenhandel. [naar artikel]
Rudy Van Rillaer, de CEO van PostNL, blijft samen met de nummer twee John D.B. aangehouden in het dossier rond de pakjesbezorgdienst. De toplui worden beschuldigd van het vormen van een criminele organisatie en mensenhandel. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.