ExxonMobil kan geen vervuilende teerzandolie verwerken in de Antwerpse haven, benadrukt Vlaams milieuminister Joke Schauvliege (CD&V). [naar artikel]
De Brusselse lage-emissiezone geldt vanaf 1 januari ook voor de meest vervuilende benzinewagens. Geen enkel voertuig zonder euronorm of van euronorm 1 mag dan nog in het Brussels gewest rond rijden. Voor dieselvoertuigen was dat al sinds begin 2018 het geval. Bovendien zullen dieselvoertuigen van euronorm 2 vanaf 1 januari 2019 ook niet meer welkom zijn in Brussel. Bestuurders moeten echter niet meteen een boete verwachten: er geldt een overgangsperiode van drie maanden. [naar artikel]
Het Brussels Klimaatplan, dat vandaag door de Brusselse regering goedgekeurd werd, bevat een aantal aanpassingen aan de lage-emissiezone (LEZ) vanaf 2025 en een verstrenging van het toepassingsgebied naar tweewielers. Zo zouden de meest vervuilende tweewielers vanaf 2022 geweerd worden van het Brussels grondgebied. Daarnaast zal er nagedacht worden over een ZEZ, een zero-emissiezone, in de […] Het bericht Meest vervuilende tweewielers mogelijk verboden vanaf 2022 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Misschien is het je ontgaan, maar er is al een tijdje commotie over de prins die Sneeuwwitje wakker kust. Dat kan niet meer door de beugel, vinden sommigen, omdat Sneeuwwitje niet bij bewustzijn is en dus haar toestemming niet kon geven. Te onnozel voor woorden? Dat is dus relatief, zegt de Antwerpse socioloog Walter Weyns. “Dit soort discussies begint vaak over iets triviaals, omdat achter dat triviale het monsterlijke, foute wereldbeeld schuilgaat waar de wokers tegen strijden.” [naar artikel]
Binnenactiviteiten met veel mensen worden verboden. Bij sportwedstrijden wordt voortaan geen publiek meer toegelaten. En shoppen zal maximaal nog met twee personen mogen. Dat heeft het Overlegcomité van de verschillende regeringen beslist, om de opmars van de omikronvariant van het coronavirus af te remmen. De nieuwe coronamaatregelen gaat in vanaf zondagmorgen en geldt tot en met vrijdag 28 januari. Hieronder een volledig overzicht van de nieuwe maatregelen, per sector. [naar artikel]
Veel zelfstandigen riskeren binnenkort meer te moeten betalen voor hun bestelwagen. De Vlaamse regering wil immers de vervuiling aanpakken en overweegt bestelwagens die op diesel rijden vanaf volgend jaar zwaarder te belasten. Probleem: er zijn nog amper groenere alternatieven op de markt. De beslissing kan met andere woorden op termijn heel wat geld in het laatje brengen voor de regering-Bourgeois. [naar artikel]
Een bedrijf uit Oost-Vlaanderen heeft een alternatief ontwikkeld voor de vervuilende dieselgeneratoren die gebruikt worden op plaatsen waar geen elektriciteitsnet is. Het gaat om een groene stroomgenerator die zeer nuttig kan zijn in landen met veel zon. [naar artikel]
De afgelopen 15 jaar heeft de industrie in Vlaanderen steeds minder vervuilende stoffen de lucht in gepompt. Dat blijkt uit een rapport van de Vlaamse Milieumaatschappij. De gewone consument stoot echter steeds meer verontreinigende stoffen uit. [naar artikel]
De Duitse autogroep Volkswagen heeft in de Verenigde Staten een akkoord bereikt over een vergoeding voor de eigenaars van dieselwagens die veel meer vervuilen dan de software aangeeft. Het gaat om 80.000 wagens met een motor van 3.0 cc. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.