Producenten als Unilever en Procter & Gamble snoeien in hun kosten en personeel. Delhaize verhoogt tal van prijzen. Discounters knabbelen aan de marktaandelen van de gevestigde waarden. Er is van alles aan de gang in retailland. De prijszetting voor de consument heeft vele vaders. Lieven Desmet [naar artikel]
Volle winkelrekken, ook in tijden van crisis en meer concurrentie tussen supermarkten. Dat moet een nieuw koninklijk besluit garanderen. Bovendien krijgen uitbaters meer vrijheid om een uitgebreid, lokaal en divers aanbod in jouw supermarkt aan te bieden. De nieuwe regeling komt er na protest tegen de ‘wurgcontracten’ die supermarktketens uitbaters willen opleggen. “Maar een West-Vlaamse consument is anders dan een Limburgse”, klinkt het. Dit verandert er. [naar artikel]
Van de indeling van de winkelgangen tot specifieke kleuren en geuren. Supermarkten hanteren tal van ‘verborgen verleiders’ om je - zonder dat je het zelf beseft - zo lang mogelijk in hun winkel te houden en zoveel mogelijk te doen kopen. “Een psychologisch proces dat ons gedrag onbewust beïnvloedt”, zegt expert Els Breugelmans (KU Leuven). Ze toont ons wat die verborgen verleiders precies zijn en geeft enkele gouden tips om eraan te weerstaan. [naar artikel]
Ongeveer een derde van de kinesitherapeuten zal vanaf 1 juli de opgelegde tarieven, de zogenaamde geconventioneerde tarieven, niet meer volgen. Dat zijn er dubbel zoveel als vorig jaar. Ze vinden de vastgelegde tarieven te laag en zullen vrij hun tarieven bepalen. Slecht nieuws voor de patiënten van die kinesitherapeuten: niet alleen gaan de prijzen waarschijnlijk omhoog, ze krijgen ook 25 procent minder terugbetaald door de mutualiteiten. [naar artikel]
‘Controle.’ Wie in de supermarkt de zelfscanner gebruikt, kan erover meepraten.?Ogenschijnlijk willekeurig controleert het winkelpersoneel uw boodschappentas.?Maar volgens retailexperts stuurt een algoritme de strijd tegen diefstal.?"De producten die je koopt, spelen een rol." [naar artikel]
Het is u vast al wel eens overkomen. Je hebt net je boodschappen afgerekend aan de zelfscankassa en wordt ineens geselecteerd voor een... [naar artikel]
De winkelkar wordt steeds duurder. Dat merkt iedereen. Maar wie bepaalt eigenlijk de prijzen in de winkelrekken? En hoe berekenen de supermarkten precies hoeveel ze aanrekenen? “Een goede plaats in de rekken? Daar moeten producenten voor betalen. Een plek in de folder die naar tienduizenden klanten gaat? Betalen.” [naar artikel]
De winkelkar wordt steeds duurder. Dat merkt iedereen. Maar wie bepaalt eigenlijk de prijzen in de winkelrekken? En hoe berekenen de supermarkten precies hoeveel ze aanrekenen? “Een goede plaats in de rekken? Daar moeten producenten voor betalen. Een plek in de folder die naar tienduizenden klanten gaat? Betalen.” [naar artikel]
Test Aankoop roept supermarktketens op om snel hun prijzen te verlagen tot het niveau van voor de coronacrisis. De regering laat weer kortingen en... [naar artikel]
December is voor veel mensen een dure maand. We geven vaak meer geld uit in de supermarkt voor onze feestmaaltijden. Maar profiteren de supermarkten daar eigenlijk van? Verhogen zij bewust hun prijzen in de eindejaarsperiode? De Inspecteur zoekt het uit. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.