Pr-adviseur Arno Creve (25) krijgt binnenkort zijn eerste bedrijfswagen. Maar hij beseft dat het dagelijks gebruik van die wagen niet bijdraagt aan oplossingen voor het fileleed in ons land of de klimaatverandering. Hij pleit ervoor dat mensen niet meer zonder nadenken in de door het werk gesponsorde wagen kruipen, maar juist met een gezonde dosis schaamte. Een soort van collectieve "bedrijfswagenschaamte" kan volgens hem een sterk politiek draagvlak creëren om gedurfde en effectieve mobiliteitsbeslissingen te nemen. [naar artikel]
Wat als? Wat als het fiscale regime van de bedrijfswagens echt onder handen genomen zou worden? Welke gevolgen heeft dat dan, op ons loon, op onze mobiliteit, op het milieu? En willen werkgevers en werknemers dat wel? [naar artikel]
Op 1 januari worden een heleboel nieuwe maatregelen van kracht: zo stijgen de prijzen van onder andere bier, internetbankieren, doktersbezoeken en begrafenissen. We zien ook de comeback van de priorzegel, mag er meer afval in de gft-bak, en worden nieuwe autobestuurders strenger opgevolgd. Gelukkig stijgen onze lonen, gemiddeld met… 36 euro. [naar artikel]
12:27 De regering bindt de strijd aan met nephybrides. Wagens met een te kleine batterijcapaciteit om elektrisch te rijden, verliezen vanaf 2020 hun gunstige fiscale behandeling en worden belast zoals de ev... [naar artikel]
Bijna 30 procent van de tweedehandswagens die momenteel te koop staan in ons land, wacht al meer dan vier maanden op een nieuwe eigenaar. Goed voor een onverkochte stock met een marktwaarde van in totaal ruim 805 miljoen euro. Vooral de verkoop van diesels stagneert en dat leidt tot een stijging van de prijzen van leasingwagens. “Hoewel België lange tijd hét dieselland bij uitstek was, hebben we nu dieselangst gekregen”, luidt het. [naar artikel]
Het wetsvoorstel van CD&V om het Belgische bedrijfswagenpark versneld te vergroenen, maakt de sector ongerust. “Een werknemer zou tot honderden euro’s per maand moeten opleggen”, waarschuwen de federaties Febiac, Traxio en Renta. [naar artikel]
01:15 De plannen van minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) voor de hervorming van de bedrijfswagenfiscaliteit drijven de kosten ervan voor de bedrijven op. [naar artikel]
01:00 Bedrijfswagens met alleen een benzine- of dieselmotor worden dit jaar fors duurder voor de bestuurders. Het voordeel alle aard, waarop de gebruiker belasting moet betalen, dreigt in veel gevallen met ... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.