Apple, het hipste merk van de voorbije tien jaar, is in verval. Beleggers zijn bang dat de magie is uitgewerkt en sturen het aandeel naar het laagste peil sinds de dood van zijn legendarische costichter Steve Jobs. [naar artikel]
Van 10 tot 16 oktober loopt de 4de editie van De Week van de Belgische mode. Lokaal shoppen is dan de boodschap en dat kan doorheen het hele land in meer dan duizenden winkels. Nu al last van keuzestress? Onze mode-expert Hilde Geudens tipt alvast de mooiste Belgische herfsttoppers en aan welk budget jij ze in je kleerkast haalt. [naar artikel]
In het modemuseum van Hasselt opent de internationale expo "The Vulgar". Aan de hand van silhouetten en accessoires uit 500 jaar Europese modegeschiedenis – vanaf de renaissance tot nu- onderzoekt deze expo de voortdurend evoluerende kijk op het vulgaire. Ze daagt de bezoekers uit om na te denken over smaak en wansmaak. [naar artikel]
Voor zijn nieuwe expo ging het Hasseltse modemuseum eens goed door zijn eigen kasten en lades rommelen. In ‘DRESS. CODE.’ worden de verhalen achter vaak nooit geziene kledingstukken uitgedragen. [naar artikel]
Langzaam maar zeker wordt de modewereld diverser: we zien plussize of genderneutrale collecties of modellen met uniekere verhalen. Al blijft er werk aan de (kleding)winkel, vindt ook Zalando. Daarom komt het online shopplatform met collecties specifiek voor mensen met een handicap. “Het vinden van modieuze aangepaste kleding is nog steeds een uitdaging voor hen.” [naar artikel]
Een eenvoudig witte tanktop uit de collectie van modehuis Loewe is door webshop Lyst uitgeroepen tot hét mode-item van deze zomer. Ook andere luxemerken vallen voor het stuk, beter bekend als een marcelleke. En ook in betaalbare ketens kan je er niet naast kijken. De geschiedenis én aantrekkingskracht van het minimalistische design in een notendop. [naar artikel]
De iconische blauwe Frakta-tas blijkt het mode-item van het moment te zijn. Heel wat creatievelingen gaan ermee aan de slag om er andere creaties mee te maken. De plastic tas blijkt dus niet enkel goed te zijn om vol te laden met interieurspulletjes dus. [naar artikel]
I love Mr. Mittens, Howlin', Wehve... Jonge Belgische labels die succes oogsten met hun wollige breisels. Ondanks het prijskaartje zwichten we met meer en meer voor hun schijnbaar eenvoudige knitwear. En dat terwijl ook die spotgoedkope fast fashion welig tiert. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.