Bij temperaturen van meer dan 35 graden hebben niet alleen de mensen het lastig. Het verkeer in ons land is woensdag op verschillende plaatsen verstoord door problemen met de infrastructuur. [naar artikel]
Mogen we, de ramp in Genua indachtig, met een gerust hart over de meer dan 2.000 Vlaamse bruggen rijden? “Ik heb geen enkele schrik voor eender welke brug in Vlaanderen”, zegt bevoegd ambtenaar Paul Meekels, ook niet over het dertigtal échte probleemgevallen. Toch zullen ook bij ons de bruggen sneller dan verwacht moeten worden vervangen, omdat bij de bouw te weinig rekening werd gehouden met de toename van de drukte en de zwaarte van het verkeer. [naar artikel]
Vrijdagochtend stonden er opnieuw 80 mensen aan te schuiven aan Het Klein Kasteeltje voor een opvangplaats. Voor hen vond Fedasil een slaapplek voor de nacht. Maar eerder deze week moesten 21 minderjarigen de nacht doorbrengen op straat omdat Fedasil hen geen plaats kon bieden. En zo gaat het al de hele week. Buurtbewoners kijken met lede ogen toe hoe de situatie stilaan uit de hand dreigt te lopen in de straten rond het aanmeldcentrum. [naar artikel]
In Brugge maken ze zich op voor de plaatsing van twee beweegbare bruggen langs de nieuwe autosnelweg A11 tussen Brugge en Knokke. Aan die snelweg [naar artikel]
56 miljoen euro per strekkende kilometer. De nieuwe A11-autosnelweg tussen Brugge en Knokke is de duurste weg ooit in Vlaanderen. En dan riskeer je er nog voor een open brug te staan ook: twee keer per dag moet een schip passeren en wordt de weg een kwartier afgesloten. “Een vaste brug was nog duurder geweest.” [naar artikel]
De E40 brengt je met de wagen op de snelste manier naar de kust, maar wist je dat het liefst 60 jaar duurde voor die autosnelweg er lag? Er was ooit een tijd dat die stilaan dichtslibbende snelwegen gebouwd moesten worden. Voor de E40, de belangrijkste autoweg in ons land, was dat 7 april 1937. Toen werd in Beernem gestart met het traject dat Brussel met Oostende zou verbinden. Maar waarom uitgerekend daar? En waarom lag er ooit een pijpleiding in de middenberm? Samen met heemkundige Edelhart Matthijs zoeken we naar antwoorden. [naar artikel]
In Diepenbeek is een fietser rond 14 uur gegrepen door een goederentrein. Dat wordt bevestigd door Thomas Baeken, woordvoerder van Infrabel. Een man zou van het perron op de sporen zijn gekropen om over te steken, met zijn fiets aan de hand. Net op dat moment kwam er een goederentrein aan. Die kon een aanrijding niet meer vermijden. [naar artikel]
Noël Slangen heeft de opdracht aanvaard om gedurende zes maanden aan de slag te gaan als algemeen manager ad interim van de regionale ontwikkelingsorganisatie POM-ERSV. Dat heeft gedeputeerde voor economie Erik Gerits zondag bekendgemaakt. Slangen krijgt een halfjaar de tijd om de provinciale organisatie weer op de sporen te zetten. [naar artikel]
Speciale software die CT-scans van longen kan lezen en ook bijleert, wordt momenteel in China ingezet om het nieuwe coronavirus op te sporen. De... [naar artikel]
Het ministerie van Defensie is van plan om honden te gebruiken om het coronavirus op te sporen. Eerder wees onder meer een Duitse studie al uit dat honden dat inderdaad kunnen. Behalve explosieven zullen enkele van de honden van Defensie dus getraind worden om ook het virus te detecteren. Die techniek zou sneller en even efficiënt zijn als de PCR-tests. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.