De Antwerpse haven mag voor het zevende jaar op rij groeicijfers optekenen. In 2019 groeide de haven met 1,3 procent, vertelt havenschepen Annick De Ridder (N-VA). Het transport van "breakbulk", met staal als belangrijkse product, daalde dan weer met 13 procent, een gevolg van de importheffingen door Amerika. De Ridder kondigt meteen ook aan dat "de Opelsite voorbehouden wordt voor bedrijven die een pioniersrol willen spelen in de overgang naar een koolstofarme haven." [naar artikel]
Productiebedrijven in de Antwerpse haven gebruiken bijna nooit de vrachtwagen om hun goederen tot bij de klant te brengen. Dat blijkt uit een onderzoek van ondernemersorganisatie Voka Antwerpen-Waasland. Het transport gaat vooral via de binnenvaart en pijpleidingen. [naar artikel]
In de Antwerpse haven zijn ze momenteel dringend op zoek naar 300 extra arbeiders om de nijpende tekorten op te vullen. De haven kampt in de vakantieperiodes traditioneel met een gebrek aan personeel, maar nu is het probleem nog groter. Vanwaar komt dit tekort? En welke functies raken niet ingevuld? Jobat.be vroeg Ingrid Mertens, manager transport en logistiek bij VDAB, om tekst en uitleg. [naar artikel]
12:00 De haven van Antwerpen noteert na negen maanden in 2021 een totale goederenoverslag van 179,1 miljoen ton, een stijging van 4,8 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het Antwerpse Havenbedrij... [naar artikel]
Na een eerste kwartaal met nog lichte groeicijfers staat de Antwerpse haven voor ongezien zwaar weer. Dat is de conclusie van Directeur Internationale Netwerken Luc Arnouts tijdens een webcast naar meer dan tweehonderd volgers uit de hele havensector. [naar artikel]
Vanaf vandaag zet logistiek bedrijf Wijngaard Natie vier volledige elektrische vrachtwagens in voor transporten in de haven van Antwerpen. Hierdoor wordt jaarlijks tot 90 ton minder C02 uitgestoten. Het zijn de eerste elektrische vrachtwagens in de haven. [naar artikel]
De haven van Antwerpen is op Rotterdam na de meest vervuilende van Europa. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de ngo Transport & Environment. De Antwerpse haven wordt mee verantwoordelijk geacht voor 7,4 miljoen ton CO2 per jaar. [naar artikel]
De haven van Antwerpen is op Rotterdam na de meest vervuilende van Europa. Dat schrijft De Morgen vandaag op basis van nieuw onderzoek van de ngo Transport & Environment. De Antwerpse haven wordt mee verantwoordelijk geacht voor 7,4 miljoen ton CO2 per jaar. [naar artikel]
In de Antwerpse haven zijn ze momenteel dringend op zoek naar 300 extra arbeiders om de nijpende tekorten op te vullen. De haven kampt in de vakantieperiodes traditioneel met een gebrek aan personeel, maar nu is het probleem nog groter. Vanwaar komt dit tekort? En welke functies raken niet ingevuld? Ingrid Mertens, manager transport en logistiek bij VDAB, om tekst en uitleg. [naar artikel]
De staking bij het chemiebedrijf Ashland in de Antwerpse haven is na ruim zeven weken voorbij. Zaterdag gaan de werknemers opnieuw aan de slag. [naar artikel]
Zes Nederlanders zijn dinsdag aangehouden voor hun betrokkenheid bij een internationaal transport van ruim 1100 kilo heroïne. De drugs werden maandag gevonden in een container in de haven van Antwerpen en zaten in twee bakmachines die uit Iran kwamen. [naar artikel]
De douane heeft tijdens de eerste zes maanden van dit jaar al 28.865 kilogram cocaïne in beslag genomen in de Antwerpse haven. Dat is vijf ton meer dan in dezelfde periode vorig jaar, oftewel een stijging met bijna een kwart. “Het is duidelijk dat de drugsmaffia niet heeft stilgezeten en heeft willen profiteren van de wereldwijde crisis”, klinkt het bij de FOD Financiën. [naar artikel]
Vlaams minister van Werk Jo Brouns (CD&V) heeft bijna 500 arbeidskaarten ingetrokken bij het Antwerpse transportbedrijf Antwerp Container Transport International (ACT) en bij twee onderaannemers van chemiebedrijf Borealis. Borealis kwam deze zomer in het nieuws na berichten over mensenhandel op zijn bouwwerf in de Antwerpse haven. [naar artikel]
De Antwerpse rechtbank heeft celstraffen uitgesproken tot 10 jaar en boetes tot 120.000 euro tegen de leden van de "Vuitton-bende". Dat is een bende die containers waarin cocaïne verstopt zat, transporteerde uit de Antwerpse haven. [naar artikel]
Spectaculair transport vandaag in de Oostendse haven. Het schip Rotra Mare voer deze morgen binnen met vier wieken van een windturbine. Een bijzonder zicht. [naar artikel]
De Antwerpse haven sluit het jaar af met een overslag van 178 miljoen ton. Dat is 13 procent meer dan vorig jaar, maar toch nog een eind verwijderd van het record van 188 miljoen in 2008. Het stukgoed faalde, maar Antwerpen tekende wel recordcijfers op voor containers (+17,8% tot 102 miljoen ton) en vloeibaar massagoed (+4,8% tot 41,4 miljoen ton). [naar artikel]
In de Antwerpse haven zijn ze momenteel dringend op zoek naar 300 extra arbeiders om de nijpende tekorten op te vullen. De haven kampt in de vakantieperiodes traditioneel met een gebrek aan personeel, maar nu is het probleem nog groter. Vanwaar komt dit tekort? En welke functies raken niet ingevuld? Ingrid Mertens, manager transport en logistiek bij VDAB, om tekst en uitleg. [naar artikel]
Als alles volgens plan verloopt, wordt in 2023-2024 gestart met de aanleg van een ondergrondse pijpleiding voor het transport van propaangas en CO2 tussen het Duitse Ruhrgebied en de Antwerpse haven. Op tafel liggen drie tracés van 130, 150 en 170 kilometer. Er zullen tussen 18 en 80 woningen onteigend worden. De bouw van de leiding is gepland in 2023-2024. [naar artikel]
Leken drones vijf jaar geleden vooral nog spielerei, dan is die tijd nu helemaal voorbij. Steeds meer bedrijven en overheden zetten ze in, ook in de Antwerpse haven. We overlopen de waaier van toepassingen. “Het is intussen veel meer dan iets voor een bedrijfsfilm”, zegt Stabroekenaar Marcel Aertssen. [naar artikel]
Er zijn nog steeds problemen met de vernietiging van de cocaïne die in de Antwerpse haven in beslag genomen wordt. Dat schrijft Gazet van Antwerpen en het nieuws is ons bevestigd. Volgens OVAM is er een technisch probleem bij de verbrandingsoven voor gevaarlijke stoffen. Daardoor loopt de verwerking vertraging op. De christelijke vakbond wijst ook op een onveiligheidsgevoel bij douaniers die instaan voor het transport naar de ovens en opslagplaatsen. [naar artikel]
De Antwerpse haven heeft voor het zesde jaar op rij een recordjaar geboekt. Het behandelde in 2018 maar liefst 235 miljoen goederen, een stijging van +5,1 procent. Dat maakte de Antwerpse haven vrijdag bekend op een persconferentie. [naar artikel]
18:14 De Antwerpse haven draait als een tierelier, maar geschikt werkvolk vinden is een probleem. Een nieuwe imagocampagne moet werken in de haven sexier maken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.