Brussel l De invloed van merken op jongeren wordt sterker. Reclamemakers gaan soms heel agressief te werk. Dat besluit het Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties (OIVO) op basis van een enquête. Daarom pleit het OIVO voor een verbod van reclame bestemd voor min-twaalfjarigen. [naar artikel]
Socioloog Herman Loos werkte zeven jaar aan de onderkant van de arbeidsmarkt en schreef er een schrijnend, soms cynisch boek over. 'De wegwerpmensen zijn politiek niet interessant.' [naar artikel]
Het Vlaams expertisecentrum voor alcohol en andere drugproblemen (VAD) pleit voor een verbod op reclame voor alcohol in sportclubs. Voor veel clubs vormt de kantine nochtans een belangrijke bron van inkomsten. [naar artikel]
De Brusselse correctionele rechtbank heeft tabaksbedrijven British American Tobacco (BAT), Japan Tobacco International (JTI) en reclamebedrijf JC Decaux Insert Belgium donderdag grotendeels vrijgesproken voor een reeks beweerde inbreuken op het verbod op tabaksreclame. Een deel van de inbreuken werd wel bewezen verklaard en daarvoor kreeg BAT een boete van 90.000 euro, JC Decaux een boete van 60.000 euro, waarvan 45.000 euro met uitstel, en JTI de gunst van de opschorting. De burgerlijke partijstelling van de vzw Kom op tegen Kanker werd onontvankelijk verklaard. [naar artikel]
Een fabrikant van seksspeeltjes voor vrouwen daagt de New Yorkse metro voor de rechter met de vraag waarom reclamefoto’s met als onderwerp... [naar artikel]
Je moet Vincent Van Quickenborne (Open Vld) de truken van de politieke foor niet leren. Dat het uitvoeren van korte celstraffen alweer wordt uitgesteld, lanceerde hij strategisch op 1 mei wanneer de socialisten met knalrode eisen in de spotlights staan. Met zijn ban op gokreclame omzeilt hij handig de tegenstribbelende copains van MR - Mouvement Réactionnaire in plaats van Réformateur als je het ‘Q’ vraagt. Gegokt en... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.