Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

‘Schoonheid is een wereldmerk geworden’

09/04/2019 - 19:44
"Mooi zijn willen we allemaal. Alleen is er tegenwoordig maar één soort schoonheid meer: die waar geld mee te verdienen valt. In casu 160 miljard dollar per jaar. In Love Me, een confronterend fotoboek over de ijdelheid des mensen, toont Zed Nelson hoe dat eruitziet, in de praktijk op aarde. Het is een bonte verzameling van lachende plastisch chirurgen, schoonheidskoninginnen in de gevangenis, teenkootjes voor de schoenen van Jimmy Choo en plastieken nepneusjes uit Peking."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. ‘Schoonheid is een wereldmerk geworden’ (09/04/2019 - De Morgen)

Mooi zijn willen we allemaal. Alleen is er tegenwoordig maar één soort schoonheid meer: die waar geld mee te verdienen valt. In casu 160 miljard dollar per jaar. In Love Me, een confronterend fotoboek over de ijdelheid des mensen, toont Zed Nelson hoe dat eruitziet, in de praktijk op aarde. Het is een bonte verzameling van lachende plastisch chirurgen, schoonheidskoninginnen in de gevangenis, teenkootjes voor de schoenen van Jimmy Choo en plastieken nepneusjes uit Peking. [naar artikel]


2. Stella Artois is een wereldmerk, behalve in Belgïe (19/09/2016 - Express)

Terwijl Stella Artois, een bier van producent AB InBev, wereldwijd als een groot icoon van de Belgische economie wordt bestempeld, geniet het merk in eigen land nog nauwelijks interesse. Dat schrijft David Marcelis, redacteur economie van de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal. Marcelis benadrukt dat in een Belgisch café meestal de voorkeur wordt gegeven […] The post Stella Artois is een wereldmerk, behalve in Belgïe appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


3. Groeit Thiam uit tot een wereldmerk? Forbes gelooft alvast van wel (17/01/2017 - Het Laatste Nieuws)

Het Amerikaanse zakenblad Forbes nam Nafi Thiam op in een lijst van dertig mensen onder de dertig jaar uit de Europese entertainmentsector, de [naar artikel]


4. Thiam: de naam die moet uitgroeien tot een wereldmerk (02/06/2017 - De Tijd)

21:06 De beste atleet op aarde is een Belgische vrouw. Maar valt de sportieve klomp goud die Nafi Thiam is ook commercieel te ontginnen? Achter de schermen wordt geduldig gebouwd aan een wereldmerk. [naar artikel]


5. IS: van 'wereldmerk' tot zootje armoezaaiers. Pentagon pluist achtergelaten informatie jihadi's uit (13/01/2018 - Het Laatste Nieuws)

Als ze al niet gedood zijn, vluchten opgejaagde militanten van terreurgroep IS weg uit Syrië en Irak om uit de klauwen van hun belagers te blijven.... [naar artikel]


6. Ex-CEO vertelt hoe het fout ging met het wereldmerk Philips (07/04/2018 - Het Belang van Limburg)

Vijfentachtig jaar, nog steeds die markante kop, nog steeds bij zijn tijd. Hij heeft lang gezwegen, maar in zijn autobiografie ‘Die man van Philips’, een bestseller in Nederland, vertelt Jan Timmer niet alleen zijn eigen verhaal, maar ook dat van gewezen wereldconcern Philips tegen de achtergrond van wereldeconomie en recente geopolitiek. “Ik vrees dat het te laat is voor Europa.” [naar artikel]


7. Ferdinand Piëch (82) maakte Volkswagen tot wereldmerk (27/08/2019 - Het Laatste Nieuws)

Ferdinand Piëch, de voormalige Volkswagen Groep-voorzitter, is op 82-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn familie bevestigd aan de Duitse... [naar artikel]


8. Limburgse terroir moet wereldmerk worden (10/12/2019 - Het Belang van Limburg)

Waar mogen we nog bouwen en hoe zorgen we ervoor dat die plekken bereikbaar zijn? Op die twee kernvragen moet het Beleidsplan Ruimte Limburg straks een antwoord geven. Het is deze legislatuur de topprioriteit voor gedeputeerde Inge Moors (CD&V). [naar artikel]


9. Billie Eilish: wereldmerk op haar 18de (11/01/2020 - Express)

Het popfenomeen Billie Eilish is het invloedrijkste stijlicoon jonger dan twintig. Met een eigen collectie bij kledingreus H&M groeit de stem van ‘Generation Z’ verder uit tot een volwaardig modemerk. Billie Eilish veroverde in een mum van tijd de hele wereld met haar intrigerende sound en eigenzinnige emo-look. Miljoenen tieners kopiëren haar voorliefde voor fluohaar […] The post Billie Eilish: wereldmerk op haar 18de appeared first on Business AM. [naar artikel]


10. Hoe vier letters een wereldmerk werden: waarom blijft ABBA zo'n fenomeen, zelfs 40 jaar na de split? (02/09/2021 - VRT NWS)

Musicals, films en verzamelalbums: ze hebben de liefde voor de muziek van ABBA aangewakkerd bij nieuwe generaties en warm gehouden bij de oudere fans. Toch blijft het opmerkelijk dat vier muzikanten uit Zweden zo'n iconische status konden verwerven. Wat maakt ABBA geen popgroep als een ander? Of: hoe vier letters een wereldmerk werden. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!