Belgen drinken minder pinten op café, maar vaker een biertje thuis, op restaurant en zelfs op een receptie. Dat is af te lezen van de ‘Bierbarometer’ die voor de vierde keer werd georganiseerd door het Beer & Society Information Centre. De resultaten werden bekendgemaakt aan de vooravond van het Bierweekend op de Brusselse Grote Markt. [naar artikel]
Zelf maakt ze geen kaas. Toch is Ann Keymeulen de meest gedreven kaasmeester van het land. 'We zijn niet trots genoeg op wat van eigen bodem komt.' [naar artikel]
Een heleboel partycrashers zijn van plan om donderdagavond af te zakken naar de privé-receptie van projectontwikkelaar MG Real Estate op de Graslei. ‘En die zijn zeker en vast welkom’, liet organisator Ignace De Paepe weten op een persconferentie. [naar artikel]
Gent krijgt er binnenkort een hotel bij. In de Hoogstraat openen Nehme Darwiche en zijn vrouw Caroline Delbecque, bekend van het Libanese restaurant Beiruti in de Voldersstraat, The Mansion. Opvallend: het hotel heeft geen receptie en geen restaurant. [naar artikel]
1.500 restaurateurs, journalisten en partners waren aanwezig op de jaarlijkse hoogmis van de Gault&Millau awards. Oost-Vlaanderen viel dit jaar ook weer uitgebreid in de prijzen met opnieuw het beste restaurant van België, de jonge chef van het jaar en de gastheer van het jaar. [naar artikel]
"Jupiler, mannen weten waarom." Een duidelijk statement van biergigant Jupiler. Want vrouwen drinken ofwel géén bier, ofwel een mierzoet [naar artikel]
Een pintje na het voetbal. In een flesje of in een glas. Daar stopt voor velen de bierbeleving. Dat bier veel meer is dan het occasionele pintje na... [naar artikel]
Vorig jaar slaagde AB InBev er opnieuw niet in om meer bier te verkopen. De groei was verwaarloosbaar. De volumekrimp van het jaar ervoor is weliswaar tenietgedaan, maar de biermarkt ligt al jarenlang op apegapen. Daar wil ’s werelds grootste brouwer een einde aan maken. “Als marktleider hebben we de plicht om niet alleen ons marktaandeel te verdedigen, maar de productcategorie als zodanig te promoten”, vindt CEO Carlos Brito. Het doel is om bier weer een grotere rol te laten spelen in de “share of throat” – het totaal aan de dranken die consumenten door hun keelgat gieten. Het actieplan om dat te bewerkstelligen – officieel: category expansion framework – is afkomstig van SAB Miller, de van oorsprong Zuid-Afrikaanse brouwer die in 2016 werd overgenomen. [naar artikel]
Er zijn zo van die regeltjes waar we aan blijven vasthouden. We drinken geen pintje na een goed glas wijn, maar een glas wijn na bier kan dan weer... [naar artikel]
Als alles naar wens verloopt kunnen Antwerpenaars in het najaar bier drinken op basis van in de stad ‘gevangen’ wilde gist. De Antwerpse Brouwcompagnie werkt daarvoor samen met de studenten Biochemie van de KULeuven. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.