Het aantal verkeersdoden is in de eerste helft van dit jaar met 21% gedaald ten opzichte van dezelfde periode in 2022. Toen kwamen 287 personen om het leven, nu nog 227. Maar niet alle regio’s worden verkeersveiliger. In de provincie Antwerpen daalde ook het aantal verkeersdoden, maar nam het aantal letselongevallen wel toe. [naar artikel]
Op de Limburgse wegen daalt het aantal verkeersdoden ten opzichte van een jaar geleden. Een schril contrast met de andere Vlaamse provincies waar de cijfers stijgen, blijkt uit een analyse van VIAS. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in ons land is vorig jaar met zeven procent gedaald. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van Vias Institute. Minder positief is het stijgend aantal doden van senioren, motorrijders en fietsers. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in België is vorig jaar opnieuw gedaald. Maar volgens verkeersinstituut VIAS wordt het zeer moeilijk om de doelstelling van maximaal 420 doden tegen 2020 nog te halen. [naar artikel]
06:46 Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is in de eerste drie maanden van 2018 met 19 procent gedaald in vergelijking met dezelfde periode in 2017. Voor het eerst in vijftien jaar vielen meer do... [naar artikel]
Er is een einde gekomen aan de opeenvolgende laagterecords van het aantal verkeersdoden in België. Door een forse toename in Wallonië kwamen er in... [naar artikel]
06:38 Het aantal verkeersdoden in België is vorig jaar opnieuw gedaald, maar volgens verkeersinstituut VIAS wordt het zeer moeilijk om de doelstelling van maximaal 420 doden tegen 2020 nog te halen. [naar artikel]
Er is een einde gekomen aan de opeenvolgende laagterecords van het aantal verkeersdoden in België. Door een forse toename in Wallonië kwamen er in... [naar artikel]
Vorig jaar vielen in Limburg 38 verkeersdoden te betreuren, liefst 19 minder dan in 2019. Dat is de sterkste daling onder de Vlaamse provincies. Het aantal letselongevallen daalde in onze provincie met 17 procent. [naar artikel]
Het aantal doden op onze wegen daalt sneller dan in veel andere Europese landen. Maar zelfs dan halen we de doelstelling van de EU - een halvering van het aantal dodelijke slachtoffers in het verkeer tussen 2010 en 2020 - nog verre van. Waarom die verschillen met andere landen? En welk land was afgelopen jaar de beste leerling van de klas? [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in België is vorig jaar opnieuw gedaald, maar volgens verkeersinstituut VIAS wordt het zeer moeilijk om de doelstelling van maximaal 420 doden tegen 2020 nog te halen. Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) hoopt er via verhoogde controles nog "zo dicht mogelijk" bij te geraken. Vlaanderen boekt de jongste jaren sneller vooruitgang dan Wallonië. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar sterk gedaald. Dat blijkt uit onderzoek van verkeersinstituut Vias. Het gaat om een daling van 22 procent in vergelijking met 2019. Ook het aantal gewonden daalde sterk. Door de verschillende corona-lockdowns was er vorig jaar minder verkeer op onze wegen. "Maar ondanks de daling vorig jaar werd het doel om het aantal verkeersdoden tussen 2010 en 2020 te halveren, toch niet bereikt", klinkt het. [naar artikel]
Nooit vielen er gedurende de eerste negen maanden van een jaar minder verkeersdoden in ons land. Nooit waren er minder ongevallen. Meer controles, veiliger wagens, een betere infrastructuur en een trouwere gordeldracht zijn de oorzaken. Maar wellicht zorgen ook de almaar langere files ook voor een daling van het aantal verkeersdoden... [naar artikel]
Terwijl in Vlaanderen het aantal verkeersdoden met 45 procent steeg in 2021, noteerden Brussel en Wallonië in dat jaar het laagste aantal verkeersdoden ooit. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias, in samenwerking met de federale politie. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in België is vorig jaar opnieuw gedaald, maar volgens verkeersinstituut VIAS wordt het zeer moeilijk om de doelstelling van maximaal 420 doden tegen 2020 nog te halen. Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) hoopt er via verhoogde controles nog “zo dicht mogelijk” bij te geraken. Vlaanderen boekt de jongste jaren sneller vooruitgang dan Wallonië. [naar artikel]
Nergens daalt het aantal verkeersdoden zo sterk als in Limburg. In de eerste negen maanden stierven er 20 mensen op de Limburgse wegen, dat zijn er zeven minder dan in dezelfde periode vorig jaar. [naar artikel]
Volgens de meest recente verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute is het aantal verkeersdoden vorig jaar met 7 procent gedaald. Er vielen in 2018 35 verkeersdoden minder dan een jaar eerder. Nooit eerder was het aantal verkeersdoden lager. Toch zijn er enkele onrustwekkende trends zoals een stijging van het aantal doden bij de senioren, bij motorrijders en bij fietsers. Ook het aantal fietsongevallen steeg in elke regio. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in België is met 26 procent gedaald tegenover 2010. Daarmee scoort ons land beter dan het Europese gemiddelde van 20 procent. Dat blijkt uit een nieuw rapport van de European Transport Safety Council (ETSC). Hoe doet de rest van de Europese landen het? [naar artikel]
Er is een einde gekomen aan de opeenvolgende laagterecords van het aantal verkeersdoden in België. Door een forse toename in Wallonië kwamen er in de eerste drie maanden van dit jaar 121 mensen om het leven bij verkeersongevallen op de Belgische wegen, 14 meer dan in dezelfde periode vorig jaar. "Deze toename komt er na vier jaar van opeenvolgende dalingen", aldus het verkeersveiligheidsinstituut Vias. Ook het aantal letselongevallen en het aantal gewonden gingen in stijgende lijn. [naar artikel]
Het aantal mensen dat in de eerste zes maanden van dit jaar ter plaatse om het leven kwam bij een verkeersongeval op de Belgische wegen, is met 14 procent gedaald in vergelijking met dezelfde periode in 2017, zo geeft de jongste verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute aan. Volgens het verkeersinstituut vielen nooit eerder minder verkeersdoden in deze periode van het jaar. Het aantal letselongevallen bleef nagenoeg status quo, zo deelde Vias maandag mee. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar met 7,4 procent gedaald. Dat blijkt uit de meeste recente Verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. Het aantal verkeersdoden ligt op het laagste niveau ooit, al zijn er wel enkele onrustwekkende tendensen. Zo is het aantal doden bij de senioren wel gestegen, net als bij de motorrijders en de fietsers. Bovendien is het aantal ongevallen na jaren van daling opnieuw gestegen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.