De auto-industrie is een van de drijvende krachten achter de klimaatopwarming, met de constructeurs Volkswagen, Renault-Nissan en Toyota als... [naar artikel]
Greenpeace beweert dat de auto-industrie als geheel meer broeikasgassen uitstoot dan de gehele Europese Unie. Volgens de klimaatorganisatie zijn de... [naar artikel]
De auto-industrie is een van de drijvende krachten achter de klimaatopwarming, met de constructeurs Volkswagen, Renault-Nissan en Toyota als grootste uitstoters van CO2. Dat zegt de milieuorganisatie Greenpeace in een nieuw rapport. Als we de opwarming van de aarde willen beperken tot 1,5 graden, moet de verkoop van wagens op fossiele brandstoffen, inclusief hybrides, tegen […] Het bericht “Auto-industrie produceert meer broeikasgassen dan hele Europese Unie” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De uitstoot van broeikasgassen door de veeteelt in de Europese Unie is verantwoordelijk voor 17 procent van de totale uitstoot in de regio en veroorzaakt meer schade aan het klimaat dan alle wagens tezamen. Dat stelt Greenpeace Europe dinsdag in een persbericht op basis van een analyse van gegevens van onder meer de VN en ander wetenschappelijk onderzoek. [naar artikel]
De uitstoot van broeikasgassen door de veeteelt in de Europese Unie is verantwoordelijk voor 17 procent van de totale uitstoot in de regio en... [naar artikel]
De Britse auto-industrie heeft opnieuw gewaarschuwd tegen het gevaar van een vertrek uit de Europese Unie zonder dat daar afspraken over zijn... [naar artikel]
De uitstoot van broeikasgassen in de Europese Unie (EU) is voor het eerst sinds de start van de coronapandemie weer boven het niveau van voordien uitgekomen. Dat blijkt uit gegevens van het Europese statistiekbureau Eurostat. [naar artikel]
Lees dit artikel: Europese Unie wil inzetten op het afvangen van broeikasgassen, maar technologie staat nog in de kinderschoenen In een naar de pers gelekt document zet de Europese Commissie haar toekomstige strategieën voor het afvangen van koolstofdioxide (CO2) uiteen. Er is geen gebrek aan oplossingen, gaande van het planten van bomen tot het opvangen van koolstof uit de lucht en het verbranden van biomassa. De laatste twee technologieën, die ook in het IPCC-rapport […] Lees dit artikel: Europese Unie wil inzetten op het afvangen van broeikasgassen, maar technologie staat nog in de kinderschoenen [naar artikel]
De auto-industrie wil wereldwijd dezelfde klimaatregels. "De Europese Unie heeft met voorsprong de meest ambitieuze doelstelling", aldus Matthias [naar artikel]
De Europese Unie kijkt tegen een hoop hindernissen aan om haar wagenpark op termijn emissievrij te maken. Dat zegt de Europese Rekenkamer. De uitstoot van broeikasgassen in de vervoerssector daalt maar niet, het potentieel van alternatieve brandstoffen wordt overschat en voor de omschakeling naar elektrische voertuigen dreigt Europa afhankelijk te worden van invoer, met alle gevolgen van dien voor de eigen auto-industrie. [naar artikel]
Driekwart van de autoreclames promoot nog steeds wagens die rijden op fossiele brandstoffen. Dat blijkt dinsdag uit een studie van Greenpeace die de reclamestrategieën vergeleek met de zelfverklaarde klimaatambities van zeven autofabrikanten. “De auto-industrie, die verantwoordelijk is voor een aanzienlijk deel van de wereldwijde uitstoot van broeikasgassen, stelt haar eigen winsten nog steeds koppig boven het klimaat”, klinkt het. [naar artikel]
Lees dit artikel: Italië heeft traagste rechtssysteem van de hele Europese Unie Italië heeft het traagste rechtssysteem van de hele Europese Unie. Dat blijkt uit een onderzoek van de Europese Commissie over de efficiëntie, de kwaliteit en de onafhankelijkheid van de rechtsstelsels van de lidstaten van de Europese Unie. De onderzoekers merken daarbij op dat de traagheid bij de beslechting van rechtszaken in Italië een constant gegeven […] Lees dit artikel: Italië heeft traagste rechtssysteem van de hele Europese Unie [naar artikel]
Milieuorganisaties Bond Beter Leefmilieu (BBL) en Greenpeace roepen de overheid op om autoproducenten, net als in Duitsland, een bijdrage te laten... [naar artikel]
De 27 Europese leiders zijn het vrijdagochtend op de EU-Top eens geraakt om de uitstoot van broeikasgassen met minstens 55 procent te verminderen tegen 2030. Dat schrijft Europees president Charles Michel vrijdag op Twitter. [naar artikel]
De Europese Unie, die een eersterangsrol wil spelen in de strijd tegen de klimaatverandering, wil nog voor het einde van 2017 het amendement van Doha bij het protocol van Kyoto ratificeren. Dat heeft de Europese Commissie zaterdag laten weten, enkele uren na de klimaattop van Bonn. [naar artikel]
De Europese auto-industrie, bij monde van ACEA -de vereniging van Europese autobouwers- heeft deze nacht "extreem bezorgd" gereageerd op de beslissing van Europese onderhandelaars om de uitstootnormen voor wagens in de toekomst fors aan te scherpen. [naar artikel]
De uitstoot van broeikasgassen in de Europese Unie (EU) lag het voorbije jaar 22 procent lager dan de piek die veertien jaar geleden werd opgetekend. Dat staat in een rapport van Eurostat, het Europese bureau voor de statistiek, gebaseerd op een analyse van vierenzestig industrieën, gegroepeerd in zes groepen, plus het huishoudelijk verbruik. Verschillende prestaties: […] [naar artikel]
Het tekort aan computerchips heeft de Europese auto-industrie vorig en dit jaar bijna 100 miljard euro gekost, zo becijferde kredietverzekeraar Allianz Trade. [naar artikel]
De 27 Europese leiders zijn het vrijdagochtend eens geraakt om de uitstoot van broeikasgassen met minstens 55 procent te verminderen tegen 2030. De scherpere ambitie moet de Europese Unie toelaten om in 2050 klimaatneutraal te worden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.