De auto-industrie is een van de drijvende krachten achter de klimaatopwarming, met de constructeurs Volkswagen, Renault-Nissan en Toyota als grootste uitstoters van CO2. Dat zegt de milieuorganisatie Greenpeace in een nieuw rapport. Als we de opwarming van de aarde willen beperken tot 1,5 graden, moet de verkoop van wagens op fossiele brandstoffen, inclusief hybrides, tegen 2028 volledig stopgezet worden, herhaalt de organisatie. [naar artikel]
Greenpeace beweert dat de auto-industrie als geheel meer broeikasgassen uitstoot dan de gehele Europese Unie. Volgens de klimaatorganisatie zijn de... [naar artikel]
De auto-industrie is een van de drijvende krachten achter de klimaatopwarming, met de constructeurs Volkswagen, Renault-Nissan en Toyota als grootste uitstoters van CO2. Dat zegt de milieuorganisatie Greenpeace in een nieuw rapport. Als we de opwarming van de aarde willen beperken tot 1,5 graden, moet de verkoop van wagens op fossiele brandstoffen, inclusief hybrides, tegen […] Het bericht “Auto-industrie produceert meer broeikasgassen dan hele Europese Unie” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De auto-industrie wil wereldwijd dezelfde klimaatregels. "De Europese Unie heeft met voorsprong de meest ambitieuze doelstelling", aldus Matthias [naar artikel]
De Europese auto-industrie waarschuwt voor de rampzalige gevolgen van een brexit zonder akkoord. Dat zou het effect van een "aardschok" hebben op... [naar artikel]
De Europese auto-industrie waarschuwt vandaag voor de rampzalige gevolgen van een brexit zonder akkoord. Dat zou het effect van een "aardbeving"... [naar artikel]
De Europese Unie kijkt tegen een hoop hindernissen aan om haar wagenpark op termijn emissievrij te maken. Dat zegt de Europese Rekenkamer. De uitstoot van broeikasgassen in de vervoerssector daalt maar niet, het potentieel van alternatieve brandstoffen wordt overschat en voor de omschakeling naar elektrische voertuigen dreigt Europa afhankelijk te worden van invoer, met alle gevolgen van dien voor de eigen auto-industrie. [naar artikel]
De uitstoot van broeikasgassen door de veeteelt in de Europese Unie is verantwoordelijk voor 17 procent van de totale uitstoot in de regio en veroorzaakt meer schade aan het klimaat dan alle wagens tezamen. Dat stelt Greenpeace Europe dinsdag in een persbericht op basis van een analyse van gegevens van onder meer de VN en ander wetenschappelijk onderzoek. [naar artikel]
De Europese auto-industrie, bij monde van ACEA -de vereniging van Europese autobouwers- heeft deze nacht "extreem bezorgd" gereageerd op de... [naar artikel]
De impact van het coronavirus op de maatschappij en de wereldeconomie is zonder voorgaande en zal ook zware gevolgen hebben voor de auto-industrie.... [naar artikel]
De Europese auto-industrie waarschuwt voor de rampzalige gevolgen van een brexit zonder akkoord. Dat zou het effect van een "aardbeving" hebben op de productie van voertuigen in Europa. [naar artikel]
Het Europees Parlement en de Europese Raad hebben vanochtend een voorlopig akkoord bereikt over een "koolstofgrensbelasting" voor de industrie die producten wil importeren in de Europese Unie. Het gaat om ijzer, staal, cement, aluminium, meststoffen, elektriciteit en ook waterstof. Het is een van de initiatieven die Europa neemt om de klimaatopwarming tegen te gaan. [naar artikel]
Meer eensgezindheid, meer defensie-inspanningen, meer economische zelfstandigheid en Oekraïne meer betrekken bij de werking van de Europese Unie. Dat is wat de Europese staatshoofden en regeringsleiders hebben afgesproken op de informele Europese top in Versailles. Dat alles is zelfs vastgelegd in de zogenoemde "Verklaring van Versailles". [naar artikel]
De uitstoot van broeikasgassen door de veeteelt in de Europese Unie is verantwoordelijk voor 17 procent van de totale uitstoot in de regio en... [naar artikel]
Het bestaan van de Europese Unie wordt "niet bedreigd" door de Britse beslissing om de Unie te verlaten. Dat heeft Europees Commissievoorzitter [naar artikel]
De Europese Commissie presenteert morgen haar plannen voor de verdere beperking van de uitstoot van broeikasgassen tegen 2050, maar uit een tweet... [naar artikel]
De geldbedragen die de Europese Unie van Groot-Brittannië vraagt in het kader van de brexit-deal "lijken buitensporig". Dat zei de Britse [naar artikel]
Hoogleraar mediarecht Dirk Voorhoof is het niet eens met de forse kritiek die Greenpeace kreeg voor de parodie met Maya De Bij: "Als er al iets laakbaar of onethisch is in de hele kwestie, dan is het eerder de frontale aanval op de boodschap van Greenpeace en het ontlopen van de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de reclame- en mediasector, met Studio 100 in de spits." [naar artikel]
Het akkoord dat de Europese lidstaten gisterenavond sloten over nieuwe uitstootnormen voor personenwagens en bestelwagens, "zal de Europese... [naar artikel]
Het Europees Parlement en de Europese Raad hebben een akkoord bereikt over het terugdringen van de uitstoot van broeikasgassen tegen 2030. De uitstoot moet dan minstens 55 procent lager liggen dan de uitstoot in 1990. Is dat haalbaar? "Het zijn doordachte cijfers", zegt professor Europese politiek Hendrik Vos in "De ochtend", "maar het ambitieniveau in alle lidstaten moet omhoog". Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) heeft haar twijfels en vraagt "realistische doelstellingen en een rechtvaardige spreiding van de inspanningen". [naar artikel]
Met dieselgate, het uitstootschandaal dat exact twee jaar geleden aan het licht kwam, heeft de Europese auto-industrie zichzelf lelijk in de voet [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.