‘Tegenwoordig zijn precies alle middelen goed om op De Lijn te schieten.’ De Lijn reageert korzelig op het nieuws dat 42 procent van de gemeenten geen toiletten heeft voor buschauffeurs. [naar artikel]
Meer dan 85 procent van de buschauffeurs in Limburg heeft maandag het werk neergelegd. Hiermee willen ze de “onmogelijke” rij- en rusttijden aankaarten en vragen om een “menselijker beleid te voeren”. De vakbondsafgevaardigden zitten om 10.30 uur opnieuw samen met de directie van De Lijn voor een overleg. [naar artikel]
BrusselDe Limburgse gemeenten zullen vanaf 2021 over bijna de helft van de bussen zelf kunnen beslissen, of er tenminste inspraak over hebben. De Lijn beslist in haar eentje alleen nog over de verbindingen tussen de grote steden. [naar artikel]
In heel Limburg mogen buschauffeurs van De Lijn zelf beslissen of het nog veilig is om te rijden. Door de sneeuw zijn er deze voormiddag al verschillende ongelukken gebeurd en De Lijn wil de veiligheid van de chauffeurs en de passagiers kunnen garanderen. [naar artikel]
De staking van de buschauffeurs van De Lijn in het Pajottenland, die maandagmorgen spontaan uitbrak in de stelplaats Meerbeke, is in de namiddag uitgebreid naar de stelplaats Dilbeek, waar een meerderheid van de chauffeurs niet is uitgereden. “De hinder treft nu het hele Pajottenland en zal nog de hele avond duren”, zegt De Lijn in een mededeling. [naar artikel]
Het Vlaams Belang trekt aan de alarmbel en wijst op een forse stijging van het aantal buschauffeurs van De Lijn dat zich werkonbekwaam meldt. Dat zou te maken hebben met agressie jegens de buschauffeurs. In West- en Oost-Vlaanderen en de Brusselse Rand steeg het aantal dagen werkonbekwaamheid van 631 (in 2019) naar maar liefst 2.149 (in 2020). [naar artikel]
De staking van de buschauffeurs van De Lijn in het Pajottenland, die vanmorgen spontaan uitbrak in de stelplaats Meerbeke, is in de namiddag [naar artikel]
Het Vlaams Belang trekt aan de alarmbel en wijst op een forse stijging van het aantal buschauffeurs van De Lijn die zich werkonbekwaam melden. Dat zou te maken hebben met agressie jegens de buschauffeurs. In West- en Oost-Vlaanderen en de Brusselse Rand steeg het aantal dagen werkonbekwaamheid van 631 (in 2019) naar maar liefst 2.149 (in 2020). [naar artikel]
De vakbonden bij De Lijn eisen dat buschauffeurs niet langer mondmaskers moeten dragen achter het stuur. “Onze chauffeurs klagen over hoofdpijn en duizeligheid. Dit komt de veiligheid niet ten goede.” [naar artikel]
De Lijn zoekt dit jaar nog zowat 600 buschauffeurs voor heel Vlaanderen. Op de jobdag in de Oost-Vlaamse gemeente Destelbergen kwamen 30 geïnteresseerden af. Er staan nog verschillende jobdagen gepland. De toekomstige chauffeurs krijgen een opleiding van minstens zes weken en kunnen zo nog worden ingezet tijdens de zomer. [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn beschikt in 42 procent van de Vlaamse gemeenten niet over toiletten voor haar chauffeurs. Dat blijkt uit het antwoord... [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn beschikt in 42 procent van de Vlaamse gemeenten niet over toiletten voor haar chauffeurs. Dat blijkt uit het antwoord... [naar artikel]
Openbaarvervoermaatschappij De Lijn zoekt dit jaar 768 buschauffeurs en trambestuurders, en nog eens 117 technici. Het hoge aantal vacatures is mee een gevolg van de leeftijdsstructuur bij de Lijn: één op de drie chauffeurs is ouder dan 50 jaar. [naar artikel]
“We zoeken steeds een oplossing voor elk lokaal probleem, wanneer het ons gesignaleerd wordt”, zegt Inge Debruyne, woordvoerster van De lijn in een reactie op het bericht van Belga vandaag dat 42 procent van de gemeenten geen toiletten heeft voor buschauffeurs. Volgens de woordvoerster van De Lijn zit er een logica achter de verdeling van […] Het bericht “We zoeken steeds een oplossing voor elk lokaal probleem” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Uit een enquête van de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG), afgenomen bij 151 gemeentebesturen, blijkt dat bijna de helft van de Vlaamse gemeenten problemen heeft met uitingen van radicalisering. Waar het vroeger vooral om Syriëstrijders en moslimextremisme ging, gaat het nu vooral om homofobie en rechts-extremisme. [naar artikel]
De staking die maandagochtend spontaan uitbrak bij de buschauffeurs van openbaarvervoermaatschappij De Lijn in de stelplaats Leerbeek, zal volgens De Lijn vermoedelijk nog de hele dag duren. Aanleiding voor de actie is onvrede over het ontbreken van wisselstukken. [naar artikel]
Bus- en tramchauffeurs van De Lijn moeten niet langer een vreemde taal kunnen spreken of rekenen. De selectievoorwaarden zijn aangepast omdat in [naar artikel]
Tientallen Vlaamse gemeenten moeten het vanaf dit weekend met een derde tot ruim de helft minder bushaltes doen, bij de opstart van de hervormde dienstverlening van de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn. Dat schrijft De Tijd woensdag. [naar artikel]
Na twee recente gevallen van agressie tegen buschauffeurs van De Lijn in Antwerpen en Turnhout zitten straks de vakbonden en vervoersmaatschappij De Lijn samen om maatregelen te bekijken. De chauffeurs kregen klappen en moesten naar het ziekenhuis. De vakbonden denken onder meer aan extra controlepersoneel aan boord en een betere afscherming van de plaats van de chauffeur. [naar artikel]
Human Rights Watch vindt het niet kunnen dat bijna 2,5 miljard mensen geen proper toilet hebben. De mensenrechtenorganisatie wil dan ook dat het een mensenrecht wordt. [naar artikel]
Sinds mei heeft De Lijn de eindhalte in de Bijlokstraat geschrapt omdat klusjesman Werner De Venter (56), die aan de voormalige eindhalte woont, last had van wildplassende buschauffeurs. Hij deed zijn beklag bij De Lijn en de gemeente, maar de situatie verbeterde niet. Nu verschijnt de zaak opnieuw voor de vrederechter. [naar artikel]
15:49 De lokale politie van de zone Brussel Noord (Schaarbeek/Evere/Sint-Joost-ten-Node) bekeurt sinds dinsdagnamiddag de buschauffeurs van De Lijn die in de Vooruitgangsstraat in file staan aan te schuiven... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.