Het stadsbestuur van Herk-de-Stad laat acht nieuwe laadpalen voor elektrische auto’s plaatsen. Daaraan kunnen in totaal zestien voertuigen elektriciteit komen tanken. [naar artikel]
Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) zet volop in op elektrische voertuigen. Hij heeft een spreidingsplan klaar voor 2.500 nieuwe laadpalen, in elke gemeente minstens één. Koploper is Antwerpen dat 314 laadpalen moet plaatsen. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
De Vlaamse regering wil de aankoop en het gebruik van elektrische auto’s aanmoedigen en investeert tegen 2020 in de plaatsing van 2.500 nieuw laadpalen. Dit jaar verschijnen de eerste 750 publieke laadpalen in het straatbeeld, ook in elke Kempense gemeente. Bert Vangenechten uit Rijkevorsel kocht twee jaar geleden een elektrische auto en zou geen gewone auto meer willen hebben. [naar artikel]
Tegen 2030 heeft ons wegennet 100.000 publieke laadpalen nodig om de tegen dan verwachte elektrische wagens aan de gang te kunnen houden. Nu staan er nog geen 12.000 . Om groener en dus elektrisch te rijden moet er dus snel én veel laadinfrastructuur geïnstalleerd worden. Alleen: waar zullen we die laadpunten plaatsen zonder een wildgroei te creëren, en wie zal dat doen? En produceren we wel voldoende elektriciteit om ook nog eens massaal onze auto ‘elektrisch te tanken’? [naar artikel]
Als alle auto’s elektrisch zijn, zou het in kleine landen als België en Nederland vol moeten staan met laadpalen. Dat kan ook anders. Draadloos. [naar artikel]
Op 15 strategische plekken in Antwerpen komen er dertig laadpalen bij. De meeste daarvan in de binnenstad. Is het een goede zaak dat er meer plaats wordt gemaakt voor de elektrische auto? En mag dat nog een stap verder gaan? Lees: exclusieve parkeervakken voor elektrische auto’s? [naar artikel]
15:30 Koopt u een elektrische wagen, dan moet u ook beslissen welke laadpaal u zult aanschaffen. Met een speciaal dossier helpen we u bij die keuze en geven we een antwoord op al uw vragen over laadpalen. [naar artikel]
De eerste vier elektrische laadpalen van het Brusselse elektrische laadpalen-netwerk ‘Charge.Brussels’ zijn dinsdag in Evere officieel ingehuldigd. De laadpalen voorzien 100 procent groene energie. [naar artikel]
Meer dan 70% van de Vlamingen wil dit jaar met de wagen op reis, zegt VAB. Maar is dat wel praktisch doenbaar met de elektrische (bedrijfs)wagen? Waar moet je rekening mee houden? Verlies ik niet te veel tijd? En hoe kan je gratis elektriciteit tanken? We zetten de antwoorden op al jouw vragen op een rijtje. [naar artikel]
Een elektrische auto is door de hoge kosten en langere laadtijden van publieke laadpalen, voor weinig mensen interessant. Als bedrijfswagen is een elektrische auto pas interessant als de auto zowel thuis als op de werkplaats opgeladen kan worden. [naar artikel]
De Nederlandse staat gaat in samenwerking met zes regio’s honderdduizenden laadpalen aanleggen voor elektrische wagens. Alleen al de provincies Zeeland... The post Nederland lanceert megaplan voor elektrische auto: 1,7 miljoen laadpalen tegen 2030 appeared first on Business AM. [naar artikel]
Ooit een toekomstdroom, nu is het heel dichtbij: de betaalbare elektrische auto. Autojournalist Alain De Jong van Gocar vertelt aan Business AM van welke merken we heel binnenkort auto’s kunnen verwachten. Beluister hier het volledige interview met Alain De Jong: Onvoldoende laadpalen Uitgezoomd: zijn er wel voldoende laadpalen voor al deze elektrische auto’s? (evb) [naar artikel]
Radio 1 bracht de publieke laadpalen vanochtend nog eens onder de aandacht. Met een wel heel bijzonder verhaal. [naar artikel]
Wie met de elektrische auto op vakantie naar het zuiden trok, werd de ‘highway to hell’ voorspeld, met frustrerende wachttijden aan laadstations. Op een paar zwarte zaterdagen na, is dat evenwel reuze meegevallen. Groeien de laadpalen nu plots wel als champignons uit de Franse grond? We zochten het uit. [naar artikel]
Er zijn zo’n 22.000 (semi-) publieke laadpunten in Vlaanderen. Daar moeten er nog zo’n 10.000 bij komen tegen 2025. Is onze regio daarmee voorbereid op de 350.000 elektrische wagens die er tegen dan zullen zijn? En wat als we straks en masse elektrisch rijden? De investeringen zijn er, al blijven er nu nog een pak ‘kale’ laadplekken over. In sommige gemeenten wil je op dit moment niet afhankelijk zijn van publieke laadpalen. Dat blijkt uit een exclusieve rondvraag van HLN in alle Vlaamse gemeenten. Wil u alles weten over laadpalen in uw gemeente? Lees het op uw gemeentepagina. [naar artikel]
Telecombedrijf Proximus start samen met Fluvius, de netbeheerder van het gas- en elektriciteitsnet, een proefproject waarbij straatkasten met technische installaties van Proximus worden gebruikt om laadpalen voor elektrische auto's te voeden. Mogelijk is er een potentieel van 7.000 nieuwe laadpunten. [naar artikel]
Telecombedrijf Proximus start samen met Fluvius, de netbeheerder van het gas- en elektriciteitsnet, een proefproject waarbij straatkasten met technische installaties van Proximus worden gebruikt om laadpalen voor elektrische auto’s te voeden. Mogelijk is er een potentieel van 7.000 nieuwe laadpunten. [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2020 vijfduizend publieke laadpalen voor elektrische wagens installeren. Het Antwerpse aandeel bedraagt 272 laadpalen. Maar het is allesbehalve simpel om zelf een laadpaal aan te vragen, zo klaagt Frederik Saen van Antwerpen-Linkeroever aan. [naar artikel]
Als de Europese Unie tegen het jaar 2050 CO2-neutraal wil zijn, moeten er tegen 2030 ruim 2,9 miljoen oplaadpalen voor elektrische auto’s staan. Voor België gaat het om ongeveer 85.000 extra laadpalen. [naar artikel]
Het Franse bedrijf EP Tender wil een soort powerbank ontwikkelen voor elektrische auto’s. Op die manier moeten de wachtrijen aan de laadstations kleiner worden. Tijdens lange ritten naar het buitenland geraakt een elektrische wagen eens plat en tot nu toe zijn er maar weinig laadpalen langs de autosnelwegen, wat grote files kan veroorzaken. Franse fabrikant EP […] Het bericht Powerbank voor elektrische auto’s moet wachtrijen aan laadpalen verminderen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Een elektrische auto kopen, maar geen plaats voor een eigen laadpaal? De stad Antwerpen verwacht een enorme stijging van de vraag naar publieke laadpalen. Op vijf jaar zouden er 6.000 exemplaren moeten komen, zo blijkt uit documenten die Gazet van Antwerpen inkeek. [naar artikel]
De openbare vervoersmaatschappij MIVB zal tegen 2024 zes nieuwe laadpalen installeren om elektrische gelede bussen mee op te laden. Die komen nabij Westland Shopping. Dankzij de laadpalen zal MIVB lijnen 46, 53 en 89 volledig kunnen uitbaten met elektrische bussen. [naar artikel]
Er zullen dit jaar 246 nieuwe laadpalen - of 492 laadpunten - voor elektrische wagens geïnstalleerd worden langs de wegen van het Brussels gewest. Dat is een verdubbeling tegenover het huidige aantal, zo zegt Brussels minister van Energie Alain Maron (Ecolo) vandaag. Het bedrijf EnergyVision haalde het contract voor de laadpalen binnen. [naar artikel]
Discounter Lidl breidt zijn netwerk van elektrische laadpalen in ons land uit. Dat heeft de supermarktketen woensdag bekendgemaakt. Tegen eind dit jaar moet er op honderd winkelparkings een laadpaal staan. Vandaag telt de keten al 61 palen. Er komen er dit jaar dus nog 39 bij. Dat maakt dat Lidl tegen eind dit jaar 100 […] The post Lidl zet meer elektrische laadpalen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Omdat er nog geen Europese standaard is, ontstaat in ons land een jungle van laadpalen, stopcontacten en stekkers voor elektrische auto’s. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.